Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Nejlevnější elektromobil od Tesly si v takzvaném losím testu a slalomu odnáší od španělských expertů velmi dobré hodnocení.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Teslu Model 3. A jak jde vidět, kalifornský elektromobil si v testech při různých rychlostech vedl velice dobře.

Začínalo se v rychlosti 74 km/h a postupně se zkouška zvyšovala až na 88 km/h. Ve všech případech ale Model 3 ukázal skvělou obratnost a stabilitu. Teoreticky se v žádném z testů neocitl „mimo silnici“ a společně s Fordem Focus pak drží rekord za čistý průjezd s nejvyšší nájezdovou rychlostí 83 km/h.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Specialisté z km77 uvádějí, že Model 3 velmi rychle, precizně a předvídatelně reaguje na zásahy do řízení. Ve srovnání s automobily se spalovacími motory pak na ovladatelnosti Tesly hraje roli i nízké těžiště elektromobilu s bateriemi uloženými v podlaze. Řadu testů prováděli tři různí řidiči, kteří se na skvělé ovladatelnosti Tesly jednoznačně shodli.

Ve výsledku je zmíněna i výhoda funkce regenerativního brzdění, jelikož elektromobil snižuje rychlost mnohem rapidněji, jakmile řidiči pustí pedál plynu. Tato funkce je v Modelu 3 dostupná ve dvou úrovních intenzity – v obou případech nastavení si ale Model 3 vedl v losím testu skvěle. Pochválen byl i stabilizační systém ESC, který nepracoval příliš agresivně a svými zásahy nebyl řidiči na obtíž.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Mimo jiné si pochvalu odnesly i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 pro vysokou přilnavost a malý projev opotřebení při takto zatěžujícím testu. Nakonec prošel Model 3 i klasickým slalomem při rychlosti kolem 70 km/h, ve kterém vynikal rovněž.

U videa lze zapnout anglické titulky.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků