Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Nejlevnější elektromobil od Tesly si v takzvaném losím testu a slalomu odnáší od španělských expertů velmi dobré hodnocení.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Teslu Model 3. A jak jde vidět, kalifornský elektromobil si v testech při různých rychlostech vedl velice dobře.

Začínalo se v rychlosti 74 km/h a postupně se zkouška zvyšovala až na 88 km/h. Ve všech případech ale Model 3 ukázal skvělou obratnost a stabilitu. Teoreticky se v žádném z testů neocitl „mimo silnici“ a společně s Fordem Focus pak drží rekord za čistý průjezd s nejvyšší nájezdovou rychlostí 83 km/h.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Specialisté z km77 uvádějí, že Model 3 velmi rychle, precizně a předvídatelně reaguje na zásahy do řízení. Ve srovnání s automobily se spalovacími motory pak na ovladatelnosti Tesly hraje roli i nízké těžiště elektromobilu s bateriemi uloženými v podlaze. Řadu testů prováděli tři různí řidiči, kteří se na skvělé ovladatelnosti Tesly jednoznačně shodli.

Ve výsledku je zmíněna i výhoda funkce regenerativního brzdění, jelikož elektromobil snižuje rychlost mnohem rapidněji, jakmile řidiči pustí pedál plynu. Tato funkce je v Modelu 3 dostupná ve dvou úrovních intenzity – v obou případech nastavení si ale Model 3 vedl v losím testu skvěle. Pochválen byl i stabilizační systém ESC, který nepracoval příliš agresivně a svými zásahy nebyl řidiči na obtíž.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Mimo jiné si pochvalu odnesly i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 pro vysokou přilnavost a malý projev opotřebení při takto zatěžujícím testu. Nakonec prošel Model 3 i klasickým slalomem při rychlosti kolem 70 km/h, ve kterém vynikal rovněž.

U videa lze zapnout anglické titulky.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků