Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

První oficiální zastoupení automobilky Tesla sídlí na ulici Freyova v Praze 9 - Vysočany. Společně s touto událostí nyní na oficiálních stránkách Tesly najdete při výběru země i českou vlajku, která vás dostane do oficiálního konfigurátoru s českými cenami. Jak si tedy Tesla na českém trhu stojí?

Gogoro Viva může být nová Tesla mezi skútry. Stojí stejně jako levné elektrokolo

Gogoro Viva může být nová Tesla mezi skútry. Stojí stejně jako levné elektrokolo

Vstupní Model 3 Standard Range Plus se zadním pohonem vyjde na nejméně 1.199.200 Kč. Za tuto cenu s ním na jedno nabití ujedete 409 kilometrů (dle metodiky WLTP), zrychlíte na stovku za 5,6 sekundy a maximálně pojedete 225 km/h. K základní výbavě patří tónovaná prosklená střecha, prostorový zvuk audiosystému, elektricky ovládaná přední sedadla nebo vyhřívaná zrcátka.

Verze Long Range se dvěma elektromotory na každé nápravě už ujede 560 km. Je také rychlejší - maximální rychlost činí 233 km/h a stovku protne za 4,6 sekundy. Stojí 1.426.200 Kč a k výbavě nadále přidává i mlhové LED světlomety, vyhřívaná přední i zadní sedadla, dvě dokovací stanice pro chytré telefony a rok prémiové konektivity, která zahrnuje například streamování hudby nebo internetový prohlížeč.

Tesla prý pro Porsche není konkurencí. I tak to na Nürburgringu bude zkoušet dál

Tesla prý pro Porsche není konkurencí. I tak to na Nürburgringu bude zkoušet dál

Ostřeji laděná verze Performance za 1.611.200 Kč svému jménu dostojí se zrychlením na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlostí 261 km/h. Dojezd je 530 km. Jakožto dynamičtější verze má i 20palcová kola, snížený podvozek, zadní křídlo z uhlíkových vláken a lepší brzdy. 

S příplatkovou výbavou se Model 3 moc nemazlí. V základu dostanete perleťově bílou karoserii, za ostatní barvy se platí. Nejvíc stojí červený lak (57.000 Kč). Verze Standard Range Plus a Long Range mají v základu 18palcová kola, které je možné za 42.700 Kč vyměnit za devatenáctky. Ve standardu mají všechny verze černý interiér, kontrastní bílá stojí 28.400 Kč. 

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Systém Autopilot je pro všechny vozy standardem. Umí hlídat jízdní pruhy a zastat funkci adaptivního tempomatu. Za příplatek 171.000 Kč pak automaticky mění jízdní pruhy a samostatně parkuje. Ještě letos by se měl systém u nás naučit rozpoznávat semafory a zastavit, automaticky řídit i ve městech a přijet k vám s autem na parkovišti.

České ceny mají i modely X a S. SUV X stojí nejméně 2.458.200 Kč a s dojezdem 505 kilometrů jde o pionýra ve svém segmentu. Silnější verze Performance vyjde na 2.926.200 Kč a může se pochlubit akcelerací na stovku za 2,9 sekundy. Model X může mít také jako jediná Tesla 22palcová kola (za příplatek 156.000 Kč).

Ceny Modelu S jsou také velmi zajímavé. Začínají totiž na částce 2.271.200 Kč. Model S by tedy zasloužil porovnání s Porsche Taycan, které se považuje za hlavního rivala. Na to se podíváme příště.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků