Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

Koncern General Motors si s myšlenkou elektromobilu pro masy pohrává již od devadesátých let, bohužel bez valného úspěchu. Naděje ale umírá poslední.

Americkému trhu s elektromobily již několik let vládne Tesla. Jeden z největších automobilových koncernů na světě, General Motors, si ale na její místo začal brousit zuby. Nástrojem pro sesazení z trůnu se má stát automobilka Cadillac. Vyplývá to ze zprávy zpravodajské služby Reuters.

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Cadillac se má stát první značkou amerického koncernu, která bude mít v nabídce vůz využívající nově vyvíjenou platformu BEV3. Jde o nástupce platformy BEV2, která byla základem pro první moderní pokusy koncernu s elektromobily. Stál na ní například neúspěšný Chevrolet Bolt EV.

To by znamenalo odklon od původní vize GM, která počítala s tím, že elektrické vozy povede značka Chevrolet. Koncern také v minulém listopadu zveřejnil, že v příštích dvou letech plánuje zdvojnásobit investice do vývoje elektromobilů a autonomních systémů.

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Nová platforma BEV3 se vyvíjí od roku 2017 a v General Motors s ní mají velké plány. Chtějí na ní postavit nejméně devět nových modelů, které by pokryly většinu segmentů, od malého crossoveru až po sedmimístné SUV. První vůz stojící na této platformě by se měl objevit v roce 2021.

Předsedkyně představenstva koncernu GM, Mary Barra, se také nechala slyšet, že chce do roku 2026 prodat jeden milion elektromobilů. Více se dozvíme v oficiálním prohlášení, které proběhne už zanedlouho.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků