Tesla má dalšího soupeře. Atieva je nový čínský sportovní elektromobil

Tesla má dalšího soupeře. Atieva je nový čínský sportovní elektromobil

Vypadá to, že se rodí další soupeř pro automobilku Tesla. Společnost Atieva, která sice patří Číňanům, ale sídlo má v USA v Kalifornii, vypustila do světa první upoutávku na svůj nový elektromobil. Představí se v roce 2016 na autosalonu v Pekingu.

Společnost Atieva je financovaná státem vlastněnou automobilkou BAIC, která proslula v minulosti například kopiemi známých evropských aut. Nyní má v BAIC podíl i koncern Daimler.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

O použité technice nového elektromobilu Atieva se zatím mnoho neví, ale na autě spolupracuje například Siemens, korejský výrobce akumulátorů SK Group a italský produktový specialista CECOMP, který se stará také o design.

Zajímavé je, že společnost Atieva založil bývalý vice prezident automobilky Tesla Bernard Tse a zakladatel společnosti Astoria Networks Sam Weng. Atieva se ze začátku soustředila na vývoj softwaru pro řízení akumulátorů a plug-in hybridních systémů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků