Tesla je opět v problémech. Už došlo i na varování investorů

96 komentářů

dakuhonoo
23. května • 17:25

Trápi niekoho aj potencionálny krach Tesly, pokiaľ splnila svoj účel a rozšírila elektromobily, resp. naštartovala elektromobilitu na západe?

MMM
23. května • 21:44

Krachu říkáš naštartování?

dakuhonoo
23. května • 22:50

Krachuje snaď priemysel, keď tu automobilky začínajú nasadzovať viac a viac hybridov a elektrických áut? Alebo myslíš nejaký hypotetický krach tesly samotnej?

Kuk Vykuk
23. května • 7:23

"... ke všemu se musí Tesla potýkat se sílící konkurencí,“ Ježíši co se stalo, to už někdo postavil po světě tisíce nabíječek? Že jsem si nevšim. :-D:-D:-DB-]

runner42
22. května • 18:45

TSLA ve volném pádu - 194$
Jedeeeeem :D

Petr
23. května • 10:46

Stavi se Ti z toho cvrcek? jinak nemuzu pochopit ze se nekdo raduje z toho ze nekomu klesa hodnota akcii pokud tedy radujuci neni z Ceska tady je to bohuzel bezna vec

kkk
22. května • 19:57

Možná se to blíží k hodnotě, kdy to ve velkém nakoupí nějaký velký investor, třeba jedna rodina co před pár lety skončila s ropouB-]

runner42
22. května • 20:01

Chtějí spláchnou nějaké prašule do záchodu?

kkk
22. května • 20:35

Nechte se překvapit:-D

JohnST
22. května • 15:58

Keby Tesla skrachovala tak mnoho Tesla fans by sa obesilo....

Arese
26. května • 2:08

Žádná škoda, ba naopak!:-)

Tomáš Fuk
21. května • 22:06

Musk je především prvotřídní žvanil a vymývač mozků, kterému to hloupí investoři baští (nebo spíš baštili). A bohužel i hloupí politici.

Zelí
21. května • 18:23

Tesla je placená z peněz FEDu, ty nikdy nedojdou aspoň ne v rozsahu, který potřebuje projekt s bílým koněm muskem. Dokud tento projekt bude uznán jako užitečný, tak stále poběží. V penězích není žádný problém. Tesla dostala v loňském roce licenci na celosvětovou síť 5G. Ještě v tomto měsíci začne bílý kůň musk vypouštět rakety se satelity pro sběr dat. Bude jich několik tisíc na nízké orbitě. To je důvodem války ss administrativy proti huawei. SS chce špiónovat všechny lidi na zeměkouli přes svoji síť a od huawei si to nechtějí nechat vyfouknout. Tesla z tohoto důvodu nemůže zkrachovat. To DS nepřipustí. Je to jejich klíčový projekt. Ty elektroautíčka jsou jen krycí špionážní legenda pro pitomce. To hlavní tj. vypouštění satelitů běží na plné pecky.
Potřebují odstřihnout i 5G mobily huawei a proto jim zablokovali android, což je další špionážní projekt s nasazeným bílým dvojkoněm.

LOL
22. května • 7:43

na tohle se indikuje léčba slušivou alobalovou čepičkou:-D

mpolan
22. května • 9:13

V jeho případě léčit jedině amputací od kotníků nahoru.

Protektor
21. května • 18:38

Tvoje diagnóza se stále zhoršuje.

Petr
21. května • 18:55

Myslim, ze na lidi typu Z nema cenu vubec reagovat akorat je to v tech diskuzich drzi

Rozmrdanejanál
21. května • 19:06

Zničil si diskuzi na hybridu a teď si ji přišel zničit sem Petře K?

Jaromír Špetla
21. května • 17:56

Tesla? To je to auto co jezdí z 60% na uhlí? :-D

iPace
21. května • 19:04

a na co jezdi fosilni auta? na granule pro psy?
benzina nafra se snad rafinuji diky elektrine z obnovitelnych zdroju?

Petr
21. května • 19:34

Jj a ty tankery co je vozi mimochodem patri k nejvetsim znecistovatelum. Nemluve o repce na ktere se spotrebuje vic litru nez sama vytvori.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:39

Nikdo nepochybuje o tom že fosilní paliva drasticky znečišťují ovzduší. Elektro auta na tom ale nejsou o moc lépe. A o to běží. Ta loď co sem dopraví Teslu ti určitě nevadí.

mpolan
22. května • 9:13

No tak hlavně, že všechna ostatní auta k nám přijíždí zcela bez emisí, že? Dacie z Maroka, auta z Japonska, u těch lodní přeprava nikomu nevadí. Ale u Tesly je to špatně. A ty tisíce kamiónů, co vozí auta sem a tam, ty taky ne.
Panejo, aspoň myslete hlavou a ne prdelí, když chcete psát proti Tesle.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rozmrdanejanál
22. května • 10:16

Nic takoveho jsem nenapsal.

josephko
21. května • 15:49

To je radosti od miestnych "expertov", ktorí to predsa hovoria už roky...
Osobne si myslím, že tie správy o Tesle je mix hrušiek a jabĺk, resp. ekonomických údajov, ktoré sa zdajú, že sú rovnako, ale nie sú - cash flow (teda finančná hotovosť, resp. jej tok) a zisk. Samozrejme je medzi určitá súvislosť, ale to isté to nie je.
Vychádzam z toho, že E. Musk povedal, že pri súčasnom tempe (strata? za prvý kvartál cca 700 miliónov USD = cca 230 miliónov za mesiac) má Tesla peniaze na cca 10 mesiacov. A to sa rovná 2,3 miliardám USD, ktoré má Tesla k dispozícii.
Z pisálkov - či už domácich alebo zahraničných - si nikto nedá prácu zistiť, ako to E.Musk presne povedal. A tak sa dá len spätne dedukovať, aký by mohol byť problém.
Takže hneď na začiatku: zisk a cash-flow nie je to isté. Firma môže byť v zisku a súčasne byť z hľadiska hovovosti "na suchu". Ale firma môže mať aj dostatočnú zásobu hotovosti, a súčasne byť v strate. A čím je firma väčšia, tým ten rozdiel môže byť väčší.
Pred niekoľkými dňami bol článok o tom, že Tesla kúpila už niekoľko firiem v celkovej hodnote cca 2 miliardy dolárov. Z článkov nie je jasné, ako to zaplatila: či pôžičkou alebo vlastnou hotovosťou, ktorým sa jej znížilo cash-flow. V minulom štvrťroku kúpila za cca 200 alebo 300 miliónov USD výrobcu superkondenzátorov Maxwell. Opäť nie je známe, z čoho to Tesla zaplatila. Takéto dlhodobé investície by sa väčšinou mali platiť z pôžičiek - práve preto, aby nebolo ohrozené cash-flow firmy. A zvlášť firmy, ktorá sa prudko rozvíja.
Prípad, kedy je firma v strate a naopak má hotovosti dostatok, môže nastať tiež jednoducho: stačí, že si firma príslušnú sumu požičia v banke a voilá - hotovosť je na svete. Pretože samotný údaj cash-flow nič nehovorí o tom, z akých zdrojov tá hotovosť pochádza.
Takže u Tesly predpokladám, že sa jedná o prípad, kedy firma zatiaľ má dostatok hotovosti, ale vedenie si uvedomuje možnosť dostať sa na nulu. Ak by sa firma na tú nulu hotovosti dostala, tak to môže vyriešiť jednoducho - hotovosť si požičať. Či by banka pôžičku poskytla, by záviselo od toho, či je firma v zisku alebo strate a aký je výhľad do budúcna.
Zhrniem to: je dosť možné, že Tesla by mohla mať problém s hotovosťou aj preto, lebo - vzhľadom na svoju veľkosť - robí príliš veľké nákupy iných firiem. Tie sú samozrejme potrebné, lebo do budúcna prinesú zisk a konkurenčnú výhodu. Lenže na tie nákupy si neberie pôžičky, ale platí ich vlastnou hotovosťou. Na presný záver je tých údajov o Tesle veľmi, veľmi málo...

runner42
21. května • 16:58

Npíšu to jedinou věc, protože by mohla zajímat i ostatní:
Pokud nevíš, z čeho koupili Maxwell, tak ti to prozradím - z peněz co si půjčili dříve a ze kterých chtěli zaplatit dlouholetý úvěr po SolarCity, který veřejně neventilují (například ho neuvádějí ve splatnostech pro rok 2019), jehož splátku tedy museli odložit, což jim dále zvedlo úroky, což stydlivě uvádějí v rozvaze drobným písmem na straně 21 poznámka dvě pod čarou. A to není metafora!Prostě jen vytloukají dluh dluhem a klesají hlouběji do bahna.Jinak jsi napsal kravin na alespoň 20 diskuzí o Tesle.

runner42
21. května • 22:36

Tak ještě jednou pro gaye zamilované do Muska.
Strana 21, posun splacení na červen 2019 viz poznámka 2 pod čarou.
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/13186... ... Popřete to :D

Petr
21. května • 15:56

A pritom stacilo napsat, ze jsi naprosty ekonomicky diletant a vubec netusis, o cem pises...

Petr
21. května • 18:59

Tak super ze jsi nam to vysvetlil a hodil do placu naky argument ale to bychom toho po tobe asi chteli moc

Rozmrdanejanál
21. května • 19:12

Petře K. pokud hned nevidíš jakej ten Slovák vyplodil blábol, tak ti stejně nic nepomůže.

Martin
21. května • 14:23

Nic do krachu rozhodně nejde, to by nestavel další servisy a nabíječky, ale dojil poslední peníze. Na žádné varování investorů Teslou nedošlo, to že nějaký pisalek někoho varuje, je info na utreni zadnice. Tesla usla nejdelší krok v ev, změnila myšlení všech okolo a jako nové vznikla automobilka dosáhla výrazně lepších výsledků vč finančních než všechny ostatní, když začínaly

iPace
21. května • 19:01

kdys si clovek detailne procte finacni zpravu za posledni kvartal kde je ta ztrata, zjisti ze Tesla navdory tomu ze chtela prestat rozsirovat vyrazne sit Supercharger, ji v tom kvartalu naopak silne budovala a rozsirovala, a prez 400 milionu dolaru padlo prave jen na budovani site Supercharger, dalsi nemale prostredky v radu temer pul miliardy dolaru pak padli na vystavbu tovarny Tesla v Cinestale vice me napada myslenka, ze Musk ve sve podstate chce aby Tesl abyla ve ztrate, nasleduji totiz zpravy o tom jak se jim nedari, treba ohledne modelu 3 a razem cena akcii pada doluco ze to Musk chtel nedavno udelat s Teslou a schanel na to mozneho investora ktery by nasel "po kapsach" 25-35 miliard dolaru? momentalne by na ten plan stacilo necelych 20 miliard dolaru!

Rozmrdanejanál
21. května • 19:11

Pokud je to pravda, tak to pro Muska vypadá tak na 25 let.

iPace
21. května • 19:58

Musk s tim nemusi mit nic spolecneho, a velice blbe by se to i dokazovalo, podle yahoo.finance zajem o akcie Tesly neopadl, kupuji se dal a pod $200 byl zajem celkem solidni, od 6 kvetna prekrocili hranici 10 milionu akcii za den jen 4x a z toho 3x v poslednich 3 dnech obchodu kdy vcera sli dokonce prez 20 milionu kusu, aneb nekdo prodal a nekdo koupil, za posledni 3 obchodovaci dny prez 50 milionu akcii Teslyja osobne cekam ze do 2 mesicu budou akcie zase okolo $250, pro me by to znamenalo zisk cca $2500 a $5000 za cca 1 den zivota u monitoru , tak jako runner42 jiste ted vydelal na poklesu

Rozmrdanejanál
21. května • 20:01

Tak nejdřív píšeš že Musk chce aby byla Tesla ve ztrátě a umělě to přiživuje a pak že s tím nemusí mít nic společného. Tak já nevim člověče.

Rufus Skočdopole
21. května • 14:46

Máme tu dalšího vypatlaného fanatika do prodělečných klumprtů podobných multikáře. Jak změnila myšlení a koho okolo? :-D

Petr
21. května • 15:17

Vidim ze jsou fosilove cim dal agresivnejsi. Kdyby jste netusili konec nesmyslne komplikovanee technologie pistu behajich ve valcich asi byste kolem sebe tolik nekopali. Jenom nechapu ze nefandite technologii pro kterou si vyrabime zdroje sami a nemusime je nakupovat u arabu. Jo a zmenili uvazovani treba wv kteri spalovak odepsali s zbytky smradochu nechaji vyrabet jenom nam.....

Arese
26. května • 2:14

Tisíckrát radši budu "fosil", než zelenomozkový euromarxistický elektropošuk jako ty!:-)

Martin
21. května • 18:43

WV rozhodně spalovák neodepsalo. Tak nějak žijete v nějakém vysněném světě.

Petr
21. května • 19:30

U nejmensich aut uz je odepsalo (staci si to dohledat) . A postupne to bude postupovat do stredni tridy. Kdo by chtel stedni tridu s motorem 0.9 v trihrnku? Ona totiz spalovaky odepsala hlavne nemecka vlada

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
22. května • 8:56

U malych aut prave naopak se ukazuje nejvic, jaky jsou baterky nesmysl, mily hybridni Petre K.Cenove to proste nevychazi.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:45

Takže malá auta už jsou odepsaná a nedají se koupit?

Pavel
21. května • 17:54

Kefalin, a co si představuješ pod takovým pojmem wv?

LOL
22. května • 7:38

to je přece WagenVolks!

Petr
21. května • 15:55

Vymysli si vlastni nick. Ted operavud nevim, jsetli jsi totalni de8il nebo to jenom delas. Jinak tady mas poctenicko:
https://www.eike-klima-energie.eu/2019/03/26/gruene-moerder... ...

G
21. května • 18:52

Je zajímavé že doteď tady to dolování nikomu nevadilo....:-D:-D:-D

Petr
21. května • 18:52

Sakra Ty mas teda uroven,urazky a urazky. Ze vubec reaguju na takovou vesnici. Tuhle me tady nekdo nadaval ze jsem ubozak ze si ani neumim udelat nick a mam tam napsano Petr a ted me zas nekdo nadava ze mam stejny nick. Boze muj... Jestli to ovsem neni porad ta stejna osoba docela by to na tebe sedelo. Jinak na tebe uz od ted reagovat nebude. S blbeckem jako jsi ty to nema uroven

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rozmrdanejanál
21. května • 19:12

Udělej si nick Petr K. Stejnej jako máš na hybridu.

mpolan
21. května • 12:45

Čím to opět je, že nadpis, obsah článku, a realita jsou v přímém rozporu?
Jo, už vím. Zdejší novinařina je prostě odpad. A nějaké dohledání toho, co je skutečnost, to už tu vůbec nemůžeme čekat, ale to není letošní novinka. Nicméně důvod této odpadní novinařiny chápu. S elektřinou nyní vyrukoval mocný Volkswagen, a tak je nutno špinit konkurenci, protože mu to pořád nějak nejde a nejde.
No tak hlavně, že ostatní automobilky neškrtají, nešetří a nemají neustálé úsporné programy. A ty škrty vůbec nejsou vidět na kvalitě, provedení a celkové úrovní aut...

Martin
21. května • 18:42

A proč jste neuvedl jedinou věc která je v článku špatně?

mpolan
22. května • 9:09

Protože se mi nechce přepisovat celý článek.

logika
21. května • 13:15

Na to varování investorů asi došlo, když je v článku citován konkrétní zdroj, který tak učinil. Takže v tom asi rozpor mezi nadpisem, obsahem článku a realitou není. Ale jinak ten nadpis je přece jen poněkud nepřesný. Nemělo by tam být slovíčka "opět" spíše slovo "pořád"? ;-)

Petr
21. května • 12:19

Jenom naprosty hlupak nebo zaslepeny clen sekty svedku Elonovych tohle nevidel prichazet uz pred mnoha mesici. Nejhorsi je, ze diky hlupakum, kteri mu skocili na lep a uverili nesmyslu, ze automobil na baterky je budoucnost, nam EU doj*bala motory. Proto mam uprimnou radost z toho, ze Tesla konci.

Petr
21. května • 12:33

Ja zase doufam ze vydrzi a to prave za to ze to vsechno zacala a zpopularizovala. A kdyz to neustoji tak o ty ostatni uz se nebojim. Ale kazdy inteligenti clovek musi pochopit ze kdyz se Elon prakticky chlubi tim ze musi orezat naklady jinak bude problem ze za tim zase bude naka jeho taktika... Mozna chce navysit podil svych akcii tak je bude kopovat za levno. V kazdem pripade jsem rad ze se to rozjizdi, vcera jsem zase zapinal nucenou cirkulaci pri jizde za mercedes ml 320, krasny cerny cmoudy z jeho vyfuku, akorat mi moc nevoneli..

LOL
21. května • 12:45

takový insider trade je ovšem v USA trestný.
Tak ale určitě to bude tak, že Tesla je v prdeli, ale je to na stopéro jasný plán, který odhalí jen ti chytřejší! :-D

iPace
21. května • 18:56

nemusi kupovat Musk, ten sam osobe ma prez 20%, staci pokud kupuje nekdo kdo pak bude souhlasit s tim aby Tesla byla stazena z burzy, cim nizsi cena akcii je, tim nizsi sumu za rozhodujici podil musi dane firmy ci fondy zaplatitmimochodem pro elektromobilisty kteri nevlastni Teslu ale elektromobil jine znacky, by pripadne problemy Tesly ktere by vyustili v krach znamenalo, ze po dobu krachu ktery by trval treba 6 mesicu by se vyjednaval pripadny kupec Tesly, a verim ze o Teslu by se v takovem pripade doslova popraly automobilky ktere maji v nabidce elektromobily a hodlaji je dale nabizet, Tesla dnes totiz vlastni to nejdulezitejsi co kdy mela, sit Superchargeru a Destinationchargeru, a pokud by dana sit padla do rukou treba VW, jiste by se stala soucasti Ionity, tedy teoreticka moznost nabijeni jakehokoliv elektromobilu, Bloomberg loni sit Supercharger odhadl na sumu vetsi nez 6 miliard dolaru, coz je skoro 4x tolik kolik stal pri prodeji celej Opel :-D

Petr
21. května • 19:23

Ja mysli ze v takovem pripade by nejvetsi cenu melo spis know how

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rozmrdanejanál
21. května • 19:29

Jako třeba know how o tom jak slícovat nárazníky s centimentrovou mezerou, nebo jak vyrobit autopilota co zabíjí lidi?Tesla žádné know how nemá. Má dobré baterky, ale ty mu dodává panasonic.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:05

Nejsem o tom úplně přesvědčen. Dluhy Tesly jsou obrovské, vyhlídky bídné. Když už tak by síť super chargerů koupil někdo zvlášť a za pár korun. Ale třeba u nás jsou tři, to nezní moc jako terno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
21. května • 19:39

vis jak v USA funguje bankrot? pokud ne, tak se podivej jak bankrotovalo GM s dluhem prez 80 miliard dolaru

Rozmrdanejanál
21. května • 19:48

Nemluv v hádánkách. Máš li něco na srdci, neboje se být konkrétní.

Petr
21. května • 13:53

Jj a myslet si o Elonovi ze je hlupak, ktery nechtene rozhlasuje ze je jeho firma v riti a soucasne skupuje akcie to je taky zajimavy. Ve finale je to jedno jak to dopadne ale prat nekomu krach to je tipicky ceske

Martin
21. května • 18:41

Ono není žádné hrdinství rozhlašovat že jsou na tom špatně, když to všichni už dávno vědí.

Pavel
21. května • 17:53

Tak kde začít. 1) tYpicky české, 2) nákup "vlastních" akcií není nic překvapivého, už to tady bylo. Tím odkupem dal "své" Tesle peníze, čili čas. Kdyby to neudělal, byl by konec mnohem rychleji. 3) uhelné elektrárny tvoří v ČR největší podíl výroby elektřiny. Takový komín chceš srovnávat s jedním čoudícím merglem? Jako vážně?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
21. května • 18:45

Ano chci. 1. 80 % dobijeni probiha pres noc kdyz se energie stejne vyhazuje (v prvni 10 letech si to budou kupovat jenom lidi v domcich, kterych je u nas 70 %) 2. Tvoje zdravi ovlivnuje to co dychas ve vysce nosu. Tovarny ovlivnuji hlavne zvysovani teploty, ktera samozrejme souvisi hlavne s periodickou blizkosti zeme k slunci. 3. Jsme na zacatku, nemci uz jsou dal (solar na kazdym druhym domku atd) ale mi k tomu taky dospejeme ale diky bodu 1 je to samozrejme lepsi naz spalovak uz ted

Rozmrdanejanál
21. května • 19:02

Nemáš na hybrid přezdívku Petr K? Tak je takovej jeden dement a píše podobný věci.Když už zmiňuješ to zdraví. Kdo ti vozí jídlo a vše co spotřebuješ? Vážně to vozí elektrickým kamionem a letadlem? Nebo tady jen plůácáš a děláš ze sebe msiáše?

Petr
21. května • 19:21

Demenci a tvoji uroven spis naznacuje tvuj nick. Jinak na tebe, reagovat nebudu.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:27

Jsem rád že jsem se trefil Petře K.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:17

Jasně že máš. Podle těch naivních keců jsem tě poznal hned.

Jaromír Špetla
21. května • 18:44

Ne jen v ČR, v zemích OECD, což je většina vyspělého světa, se elektřina vyrábí zhruba z 60% v tepelných elektrárnách.

Petr
21. května • 19:17

Jaromire a myslis ze za deset let to bude porad 60 nebo uz to bude 70, 75 % a co za dvacet let kdyz se uzavira jeden dul za druhym uz ted? Jen kvuli tomu budeme cpat prachy za ropu cizym statum? Cetl si neco o ropne krizi v 70 letech? Chces si zdroje vyrabet sam nebo chces byt v hrsti statu vlastnicich ropu?

Jig
22. května • 10:06

ad "Jen kvuli tomu budeme cpat prachy za ropu cizym statum?" ... vzhledem k tomu jaká je cena ropy, jejího zpracování, marže prodejce, DPH, spotřební daň, tak se dá říct, že větší výrazně část peněz za PHM končí ve státním rozpočtu než v cizých státech. Při odklonu od ropných paliv stát bude potřebovat vykompenzovat značný výpadek příjmů právě ze spotřební daně a DPH z PHM... kdepak to asi dožene

Petr
22. května • 13:33

Vychazi to + - polovina stat a polovina producent. I k dyby si to stat zase dohnal na dph na elektri premyslej : Neni lepsi tech 15 korun z litru misto cizy zemi dat nasemu statu, ktery za to muze postavigt silnice, domovy duchodcu atd atd? A to ani nemluvim ze z CEZU tedy z elektriny jdou penize taky statu...

Jig
22. května • 15:47

a ještě si rýpnu: "Neni lepsi tech 15 korun z litru misto cizy zemi dat nasemu statu, ktery za to muze postavigt silnice, domovy duchodcu atd atd?" něco podobného se hlásalo při zavádění EET a kde ty slibované školky, nemocnice a další jsou?

Petr
22. května • 18:35

No aspon na rozdil od jinych ucastniku diskuze mas nake argumenty. Ano stat si to vezme jinde ale uvedom si ze my jsme stat a bude tam ten koho si zvolime. Mimo to vubec neberes v uvahu ze to ze ted platime ven 10 - 15 korun neznamena ze za pet deset let muzeme platit 3o korun ven. Taky v zivote spolehas na sebe nebo na cizy? Uvedom si ze prave tohle muze byt klicovy obrat prave pro zemi bez ropy jako jsme my.

Jig
22. května • 15:45

"+- polovina" =... spotřební daň je cca. 11-13 CZK (dle toho zda benzín či nafta) + DPH dle současné nejmenší ceny je 5 a více dle lokality (mezisoučet přímé platby státu je 16-18 CZK), pak co je producent ... těžař na území mimo ČR (barrel nyní za 72 USD), odkud jde ropa k nám, u nás se rafinuje Litvínov, Kralupy, Pardubice (což už zde zůstává značná část), dále distribuce k čerpačkám + čerpací stanice tedy se dá říci že při ceně kolem 32 CZK / litr jde za producentem 1/3 ... to jen pro pořádekNarážím na to, že stát ten výpadek bude sanovat a tedy zvyšovat daně. Buď přímo na elektřinu (což se však odrazí i na domácnostech) nebo na zmíněném DPH avšak to musí plošně - tedy zdraží vše včentě potravin. Letmo goolováním vypadne že právě ze spotřební daně a DPH jen z PHM vybere stát cca. 100 mld ročně. Celý státní rozpočet je letos plánován na 1.500 mld. Já neříkám co je dobře nebo špatně. Jen to že když nastana takový výpadek vezmou to jinde. To je celé. A to nemluvím o přenosové soustavě která nemá kapacitu na rychlý přechod elektromobility (řešené dobíjením ze soustavy) ani o těžbě surovin potřebných k výrobě baterií, která je všechno jen ne ekologická. Resp. že vše není tak zalité sluncem jak je propagováno

Jig
22. května • 15:52

ještě doplním hypotézu když by to měl stát dohnat jen na DPH. To tvoří cca. 25% (hodně hrubě), tedy aby to dohnal (podtrhuji, že je to jen hypoteticky) jen zvýšením DPH, tak by musel zvednout sazbu na 26,5% což je samozřejmě naprosto nereálné.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:27

Petře K, bohužel seš tu jedinej kdo má skleněnou kouli. Mi ostatní nevíme co bude za dvacet let.

chytrak
22. května • 9:51

1.Není jedinej. Tu skřišťálovou kouli, která říká jaká bude budoucnost mají v podstatě všechny automobilky. Jen každá ji používá jinak.
2. to že do budoucna bude klesat podíl uhelnejch zdrojů elektřiny je jasný. Těch vlivů je mnoho - dotace na eko zdroje, emisní povolenky, rozvoj technologií atd. To vše podporuje rozvoj alternativních zdrojů energie. Jen my u nás se tváříme že o tom nevíme.

brouk hodnotic
21. května • 11:37

To snad nemuze byt zadna novinka! ;-) Tesla je hit, to zcela bez pochyby. Ale kde je vsem tem minulym hitum dnes konec? Kde jsou dnes rubikova kostka, tamagotchi, koralkove potahy na sedacky ... ?A bude hur. Konkurence jednak pribyva raketovym tempem a jednak rychle snizuje tesly naskok.

LOL
22. května • 7:34

"snižuje tesly náskok" - to je česky? :-O

Petr
21. května • 12:37

Mate pravdu ze konkurence pribyva ale rozhodne rychle naskok nesnizuje. Podivejte se na parametry wv, slozeni baterii o autonomite ani nemluve. A taky na jejich ceny... A to wv fandim protoze se do toho pustili naplno

JosVerstapen
21. května • 16:16

Do ceho se VW pustilo na plno? To by me zajimalo max. tak marketingem tod vse. Oni taktez musi uspokovat investorske plany do budoucna tak delaji jakoze delaji.

Petr
21. května • 19:11

1.hotova uni platforma pro EV
2.prestavba nemeckych tovaren na EV
3.vystavba novych tovaren pouze na EV v Nemecku
4. brzke 100 % ukonceni vyroby malych aut se spalovakem (viz vyroba EV v Bratislave)
5. nakup baterii na x let dopredu
6. budovani site nabijecek Nestaci? Tady je videt proc s nasim omezenym uvazovanim a strachem ze vseho noveho nemuzeme nikdy nemce dohnat.

Rozmrdanejanál
21. května • 19:14

Petře K, vážně si myslíš že VW brzo ukončí výrobu spalováků? Nebo nás jen trollíš a píšeš humorné příspěvky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
chytrak
22. května • 9:46

Ty jsi dobrej trol. To na co se ho ptáš vůbec nenapsal, zato 100% co napsal jsou fakta.

Jirka.
21. května • 11:32

Furt je to ve ztrátě a investoři se bojí, že by přišli o to co tam nasypali, tak to furt udržují při životě.

runner42
21. května • 11:12

Tak co Arte, už mi věříš?

G
21. května • 19:27

Tak jsem se podíval na historii tvých prognóz, zatím ti nic nevyšlo... ale vydrž jednou to určitě dáš...:-D:-D:-D

runner42
21. května • 22:38

Podívej se ještě jednou.

JirkaX
21. května • 12:57

padáám, padááám..

JirkaX
21. května • 18:49

Tak už vypadni blbe.

Petr
21. května • 19:00

Ted sis to rekl presne. Zkus sam se sebou mluvit mimo tuto diskuzi

Martin
21. května • 12:23

Pomalu to spěje k tomu o čem tu už dlouhou dobu mluvíš.

runner42
21. května • 22:41

Díky, ale popravdě takto rychlý sešup jsem nečekal.
Ale ono se to bude na linii 200$ nějakou dobu asi držet, než přijdou výsledky Q2. Jsem v pokušení vybrat svých 44% zisku.

Kuk Vykuk
23. května • 7:14

"Jsem v pokušení vybrat svých 44% zisku."Ze 3 akcií. To bude vejvar jako prase B-]:-D

Doporučujeme

Články odjinud