Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

30 komentářů

runner42
2. července • 18:37

A teď fakta:
1) Objem produkce Modelu 3 při srovnání Q1 a Q2 nezpochybnitelně roste.
2) Tesla nebyla schopna splnit cíl vyrobit 5000 vozidel v posledním červnovém týdnu. Byť o pár desítek kusů a pár hodin, ale nebyla. Netvařme se tedy, že byla.
3) Teď to nejdůležitější - Tesla byla schopna vyrobit v posledních třech měsících průměrně 2500 kusů modelu 3 týdně. To je o pouhých 500 kusů více, než v posledním březnovém týdnu. Což ukazuje, že vydřené číslo z posledního týdne kvartálu je z pohledu stavu výroby nepodstatné.
4) Otevřenou otázkou zůstává, kolik z tzv. vyrobených vozidel je ve stavu k reálnému dodání zákazníkovi. Po insider úniku informací je to velmi podstatná otázka. Pokud je pravda co tvrdí únik, že Tesla skladuje tisíce vozidel k dodatečnému "dopracování", je na místě otázka, jaký je poměr růstu výroby a růstu zmetkovosti.Je fascinující, jak se PR Tesly soustředí na virtuální ukazatel nazvaný vyrobené kusy. Bylo by tak obtížné zveřejnit prodeje v jednotlivých měsících? ;-)

G
3. července • 19:12

Nějaké zdroje tvých informací by nebyli ?

runner42
6. července • 10:08

Pěkné summary naleznete třeba na Seeking Alpha https://seekingalpha.com/article/4185089-tesla-mod...Za povšimnutí stojí především jedno číslo - v Q2 Tesla prodala průměrně 1400 kusů modelu 3 týdně. A to přestože tvrdí, že na začátku Q2 vyráběla 2200 kusů týdně a na konci kvartálu dokonce 5000 kusů. Ta čísla hodně nesouhlasí.Podle mě Tesla o počtu vyrobených kusů lže a nadsazuje je o 130%.

kkk
2. července • 19:47

Pokud vím tak např. VW také neuvádí měsíční produkci a roční mírně řečeno zkresluje ,Tesla měla několik předem ohlášených zastavení linky,což se určitě projevilo na počtech a dle vás reálně pouze 25% ,mě to příjde hodně slušný zvýšení výroby a akcie nějak nepadají.P.S jak hodnotíte VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! Na kriplkáru docela dobrý ne:-D

runner42
2. července • 20:27

Bylo by to skvělé, pokud by se jednalo o navýšení z nějakého rozumného počtu. Ono se z 1000 navyšuje na 2000 trochu jinak, než z 25000 na 50000. Akcie samozřejmě padají. Tu pohádku o 5000 kusech za týden Muskovi nikdo soudný nežere. Před chvílí jsem uzavřel short pozici při 333.33 - s malou ztrátou, to přiznávám. Ale celkově jsem díky shortování Tesly za poslední půl rok ve velkém plusu.K VW nemám žádný komentář. Je to hezké, a jsem překvapen tím časem, ale jednoúčelová vozidla schopná provozu 5 minut mě v podstatě nezajímají, ani na dragstery nekoukám. Na kriplkáru dobrý, ale pořád je to bohužel jen kriplkára.Mám teď dva dny relaxu u moře na roadtripu Evropou s novým Mustangem - 14 převážně jižních a východních zemí za měsíc. Za sebou mám 7000 kilometrů a užívám si je dokonale. A nezlobte se na mě, ale mojí optikou jsou právě teď elektromobily ještě větší kriplkáry, než za které jsem je označoval dřív. Určitě chápete, proč.Pěkný večer do Čech.

mpolan
3. července • 7:13

Jako mozkový kripl bys to naopak měl vítat.

kkk
2. července • 21:23

To jak se bude navyšovat výroba ,bych hodnotil za měsíc až dva ,zatím to jde i přez výkyvy nahoru.Ad akcie ,asi koukáme každý na jiný graf ,já tam propad nevidím ,pokud tedy nepočítáte ty denní .Hezkou dovolenou ,ale za pár let u tý kriplkáry možná skončíte a budete si třeba v kabriu vychutnávat ticho při jízdě a čistší vzduch pokud tedy před vami nepojede TDI:-D

tom
3. července • 13:10

Nebo nepojede v severních Cechách nebo Německu, kde se el.energie ziskava z uhlí...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
3. července • 15:11

Doba se mění v tomto okamžiku má to německo(je na tom líp jak my) cca 34% z uhlí ze solaru a větru 40% dnes to zrovna nefouká a severské jsou už uplně jinde přes90% voda vítr jádro https://www.electricitymap.org/...

tom
3. července • 15:21

Ale ty solary a větrníky jsou zalohovane, kdyz náhodou nefouka. Takze ok, jeden den maji ca 40% druhy treba jen 20. Takze nabiji jen kdyz je pekny den?
Severské země bych sem netahal, maji jinou polohu a zemepisne předpoklady, to je jako když nam Rakusane s Alpami rádi stavět vodní elektrárny a chlubí se energii z vody.

kkk
3. července • 17:00
kkk
3. července • 16:09

Zjistěte si jak se v evropě omezují uhelné zdroje a nahrazují plynem(paroplynové el. a kogenerační jednotky) jako záloha ,proto Nodr stream2 a podívejte se na ten odkaz většina států je na tom líp než my a pokud se nerozhoupeme s dostavbou temelína a dukovan budeme tu elektřinu za 15 let dovážet.Většina lidí najede cca 40 km za den tak budou dobíjet za 3-5dní kdy ten proud bude levnější a odstraní se problémy s přebytky el.když to hodně fouká ,PS severské státy a rakousko není evropa?Ad norsko funguje jako baterie evropy a posilují se podmořské kabely na vyrovnání špiček

Fic
2. července • 13:08

V Torontovicích zanedlouho otvírají v Sherway Garden další, celkem velkej shop, a tak, navzdory všem krachupřejícím lemplům, Tesla jede dál, a zdaleka to nevypadá na konečnou...B-]

Fic
2. července • 13:01

A ssakra!
To až si přečtou Teslobijci a jiní pístoví ejakulátoři, tak jim praskne cévka....:-P

da
2. července • 18:32

A ty se nám divíš? Ten článek je tak nečekaně objektivní, až jsem se z toho poejakuoval :).

H4H
2. července • 17:05

Ale nepraskne, neboj. Oni Teslu nikdy nebudou brát jako automobilku, protože to, co vyrábí nejsou plnohodnotné automobily. Jó kvantita většinou neznamená kvalitu a na tu si Tesla ještě dlouho počká, ale do té doby spíš zkrachuje díky té nekvalitě.

da
2. července • 18:31

Opravdu nechápu, kde se v lidech bere ta zášť. A to uplně zbytečně, nikdo ti to auto přee nenutí Já ale bohužel asi tuším proč - to je taková typická česká vlastnost hloupějších indiviuí - nikomu nic dobrýho nepřát, protže já jsem hlupák, co nikdy nic nedokázal.a všecchny proto budu pomlouvat.

H4H
2. července • 21:08

Fanatismus je hrozná věc, navíc fanatismus ve jménu neuskutečnitelného nesmyslu (čistého elektromobilu). A krásným příkladem jsou fanatičtí zastánci značky Tesla, kteří jsou přesvědčeni o tom, že tato rádoby automobilka vyrábí ultimativní auta, která zachrání planetu a přitom jim unikají souvislosti, ignorují vědecké důkazy o nesmyslnosti elektromobility, drancování neobnovitelných surovinových zdrojů planety (extrémním množstvím baterií), nezanedbatelnou uhlíkovou stopu EV a solárních elektráren. Atd., atd..
Ve skutečnosti to jsou velice hloupí a naivní jedinci, kterým nic nedochází.
Jsou omezení totální zaslepeností a trpí tzv. teslafílií. Ve skutečnosti jsou vlastně nemocní.Bylo by to na dlouhé psaní, na které nemám dostatek času. Ale internet je naštěstí plný objektivních informací o nesmyslnosti elektromobility v podobě čistě elektrických aut.
Nikomu nic nevnucuji, ať si každý koupí co chce, ale ať proboha ostatní hystericky nepřesvědčuje o naprostých a dokázaných blbostech a nesmyslech.
Každý normálně uvažující přesně ví, o co těmto Teslafanatikům jde. Jde jim o to, aby si obhájili svojí vysněnou ideu před logickými důkazy oponentů o nejlepší mobilitě budoucnosti i na úkor drancování životního prostředí se všemi následky pro budoucí generace. O uživatelském "komfortu" v podobě extrémně dlouhého (v řádu desítek minut) nabíjení EV, a v případě celkového rozšíření EV po celé planetě, neuskutečnitelného přerodu infrastruktury rozvnodných sítí ani nemluvě - tzv. zpět na stromy...

G
5. července • 15:52

Dva odstavce plků bez jediného odkazu na zdroj, je vidět že o tom nic nevíš... no, hlavně že ti neprší do krku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Elektronaut
6. července • 17:06

Hledej Šmudlo, hledej.
On má totiž naprostou pravdu, píše o všeobecně známých skutečnostech, o kterých je na internetu i ve vědeckých publikacích ohromné množství článků. Jinak jde o logické uvažování normálně smýšlejícího jedince, který to má, asi na rozdíl od tebe, v hlavě srovnané a který nepodlehl bláhové iluzi o ekologickém přínosu elektromobility.

runner42
7. července • 13:39

Říká se tomu "kritické myšlení", viz například https://cs.wikipedia.org/wiki/Kritick%C3%A9_my%C5%... ... Zastánci elektromobilů jsou známí tím, že ho postrádají. Stejně tak jako v církvích organizovaní věřící, sluníčkoví politici a další takto postižení jedinci.
Přesto dobrá zpráva je, že češi jako národ jsou v kritickém myšlení historicky hodně zocelováni. A přes mnoho negativních vlastností našeho národa mě uklidňuje, že kritické myšlení (někdy chybně zaměňované za cynismus) u nás převažuje a proto islám, vítání ilegální imigrace a elektromobily, tedy věci existující jen díky absenci kritického myšlení, u nás nemají naději.

Elektronaut
12. července • 13:50

Kde to mám podepsat? Naprosto přesné. Tesat do žuly.
Jedinci s kritickým myšlením jsou rozumem daleko na vyšší úrovni, než jedinci s vysokou inteligencí. Pěkně je to popsané zde:https://www.flowee.cz/spirit/4683-dulezitejsi-n...

Kritik
15. července • 12:04

Tak, tak. Z toho všeho vyplývá, že největší hlupák je mj. Musk a všichni jeho fanatičtí příznivci. ;-)

G
3. července • 19:09

Zřejmě pravidelný čtenář Areonetu....:-D:-D:-D

kkk
2. července • 10:20

Děkuji za věcný článek ,což se bohužel nedá říci o bulváru vašeho kolegy M.M.

E.M.
2. července • 10:44

Také oceňuji věcný nebulvární článek. Jen je třeba opravit chybku. Tesla v současné době vyrábí 7000 aut týdně CELKEM, z toho je 5000 Modelů 3 a 2000 Modelů S a X.

runner42
2. července • 18:47

Dovolím si též opravit chybku. Tesla rozhodně 5000 kusů Modelu 3 týdně nevyrábí. Vyrobila. To je zásadní rozdíl a nejen ve slovesném vidu. Na konci března vyrobila sice 2000 kusů za týden, přesto v následujích měsících bylo toto číslo po mnoho týdnů opětovně nedosažitelné.
A pokud se podíváme na poslední březnový týden a na průměr Q2 (2500 kusů týdně) tak zjistíme, že nárůst výroby není 150%, jak se Tesla snaží tvářit, ale reálně pouze 25%.

Art Vandelay
2. července • 21:41

Ano, ide to pomalsie, ako so Elon predstavoval, ale tak ci tak, vzdy sa vynajde a vzdy je nakoniec vitaz. Ci to bol PayPal, Falcon 1, Falcon 9, navrat rakiet na startovaciu plochu, Falcon Heavy, Roadster, Model S, Model X. Teraz nas caka Model 3 a jeho vyroba nad 10k tyzdenne, potom Model Y, nakladak, pickup, hatchback pre Europu, BFR, Hyperloop, solarne strechy, bude sa este na co pozerat...

Sakini
22. července • 21:36

No to bude, dokud nepříjde zeď - akorát když mu to tak jde, proč se na burze jeho akcií všichni tak štítí? Že by něco věděli? Jestli mu jednou někdo utáhne dotační kohoutek, nebude to hezká podívaná.

Jan Mička
2. července • 10:50 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Má pravdu!

Doporučujeme

Články odjinud