Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

kkk  |  02. 07. 2018 10:20

Děkuji za věcný článek ,což se bohužel nedá říci o bulváru vašeho kolegy M.M.

Odpovědět  |   | 
E.M.  |  02. 07. 2018 10:44

Také oceňuji věcný nebulvární článek. Jen je třeba opravit chybku. Tesla v současné době vyrábí 7000 aut týdně CELKEM, z toho je 5000 Modelů 3 a 2000 Modelů S a X.

Odpovědět  |   | 

Má pravdu!

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 07. 2018 18:47

Dovolím si též opravit chybku. Tesla rozhodně 5000 kusů Modelu 3 týdně nevyrábí. Vyrobila. To je zásadní rozdíl a nejen ve slovesném vidu. Na konci března vyrobila sice 2000 kusů za týden, přesto v následujích měsících bylo toto číslo po mnoho týdnů opětovně nedosažitelné.
A pokud se podíváme na poslední březnový týden a na průměr Q2 (2500 kusů týdně) tak zjistíme, že nárůst výroby není 150%, jak se Tesla snaží tvářit, ale reálně pouze 25%.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  02. 07. 2018 21:41

Ano, ide to pomalsie, ako so Elon predstavoval, ale tak ci tak, vzdy sa vynajde a vzdy je nakoniec vitaz. Ci to bol PayPal, Falcon 1, Falcon 9, navrat rakiet na startovaciu plochu, Falcon Heavy, Roadster, Model S, Model X. Teraz nas caka Model 3 a jeho vyroba nad 10k tyzdenne, potom Model Y, nakladak, pickup, hatchback pre Europu, BFR, Hyperloop, solarne strechy, bude sa este na co pozerat...

Odpovědět  |   | 
Sakini  |  22. 07. 2018 21:36

No to bude, dokud nepříjde zeď - akorát když mu to tak jde, proč se na burze jeho akcií všichni tak štítí? Že by něco věděli? Jestli mu jednou někdo utáhne dotační kohoutek, nebude to hezká podívaná.

Odpovědět  |   | 
Fic  |  02. 07. 2018 13:01

A ssakra!
To až si přečtou Teslobijci a jiní pístoví ejakulátoři, tak jim praskne cévka....

Odpovědět  |   | 
H4H  |  02. 07. 2018 17:05

Ale nepraskne, neboj. Oni Teslu nikdy nebudou brát jako automobilku, protože to, co vyrábí nejsou plnohodnotné automobily. Jó kvantita většinou neznamená kvalitu a na tu si Tesla ještě dlouho počká, ale do té doby spíš zkrachuje díky té nekvalitě.

Odpovědět  |   | 
da  |  02. 07. 2018 18:31

Opravdu nechápu, kde se v lidech bere ta zášť. A to uplně zbytečně, nikdo ti to auto přee nenutí Já ale bohužel asi tuším proč - to je taková typická česká vlastnost hloupějších indiviuí - nikomu nic dobrýho nepřát, protže já jsem hlupák, co nikdy nic nedokázal.a všecchny proto budu pomlouvat.

Odpovědět  |   | 
H4H  |  02. 07. 2018 21:08

Fanatismus je hrozná věc, navíc fanatismus ve jménu neuskutečnitelného nesmyslu (čistého elektromobilu). A krásným příkladem jsou fanatičtí zastánci značky Tesla, kteří jsou přesvědčeni o tom, že tato rádoby automobilka vyrábí ultimativní auta, která zachrání planetu a přitom jim unikají souvislosti, ignorují vědecké důkazy o nesmyslnosti elektromobility, drancování neobnovitelných surovinových zdrojů planety (extrémním množstvím baterií), nezanedbatelnou uhlíkovou stopu EV a solárních elektráren. Atd., atd..
Ve skutečnosti to jsou velice hloupí a naivní jedinci, kterým nic nedochází.
Jsou omezení totální zaslepeností a trpí tzv. teslafílií. Ve skutečnosti jsou vlastně nemocní.

Bylo by to na dlouhé psaní, na které nemám dostatek času. Ale internet je naštěstí plný objektivních informací o nesmyslnosti elektromobility v podobě čistě elektrických aut.
Nikomu nic nevnucuji, ať si každý koupí co chce, ale ať proboha ostatní hystericky nepřesvědčuje o naprostých a dokázaných blbostech a nesmyslech.
Každý normálně uvažující přesně ví, o co těmto Teslafanatikům jde. Jde jim o to, aby si obhájili svojí vysněnou ideu před logickými důkazy oponentů o nejlepší mobilitě budoucnosti i na úkor drancování životního prostředí se všemi následky pro budoucí generace. O uživatelském "komfortu" v podobě extrémně dlouhého (v řádu desítek minut) nabíjení EV, a v případě celkového rozšíření EV po celé planetě, neuskutečnitelného přerodu infrastruktury rozvnodných sítí ani nemluvě - tzv. zpět na stromy...

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 07. 2018 19:09

Zřejmě pravidelný čtenář Areonetu....

Odpovědět  |   | 
G  |  05. 07. 2018 15:52

Dva odstavce plků bez jediného odkazu na zdroj, je vidět že o tom nic nevíš... no, hlavně že ti neprší do krku.

Odpovědět  |   | 
Elektronaut  |  06. 07. 2018 17:06

Hledej Šmudlo, hledej.
On má totiž naprostou pravdu, píše o všeobecně známých skutečnostech, o kterých je na internetu i ve vědeckých publikacích ohromné množství článků. Jinak jde o logické uvažování normálně smýšlejícího jedince, který to má, asi na rozdíl od tebe, v hlavě srovnané a který nepodlehl bláhové iluzi o ekologickém přínosu elektromobility.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 07. 2018 13:39

Říká se tomu "kritické myšlení", viz například https://cs.wikipedia.org/wiki/Kritick%C3%A9_my%C5%... ...

Zastánci elektromobilů jsou známí tím, že ho postrádají. Stejně tak jako v církvích organizovaní věřící, sluníčkoví politici a další takto postižení jedinci.
Přesto dobrá zpráva je, že češi jako národ jsou v kritickém myšlení historicky hodně zocelováni. A přes mnoho negativních vlastností našeho národa mě uklidňuje, že kritické myšlení (někdy chybně zaměňované za cynismus) u nás převažuje a proto islám, vítání ilegální imigrace a elektromobily, tedy věci existující jen díky absenci kritického myšlení, u nás nemají naději.

Odpovědět  |   | 
Elektronaut  |  12. 07. 2018 13:50

Kde to mám podepsat? Naprosto přesné. Tesat do žuly.
Jedinci s kritickým myšlením jsou rozumem daleko na vyšší úrovni, než jedinci s vysokou inteligencí. Pěkně je to popsané zde:

https://www.flowee.cz/spirit/4683-dulezitejsi-n...

Odpovědět  |   | 
Kritik  |  15. 07. 2018 12:04

Tak, tak. Z toho všeho vyplývá, že největší hlupák je mj. Musk a všichni jeho fanatičtí příznivci.

Odpovědět  |   | 
da  |  02. 07. 2018 18:32

A ty se nám divíš? Ten článek je tak nečekaně objektivní, až jsem se z toho poejakuoval :).

Odpovědět  |   | 
Fic  |  02. 07. 2018 13:08

V Torontovicích zanedlouho otvírají v Sherway Garden další, celkem velkej shop, a tak, navzdory všem krachupřejícím lemplům, Tesla jede dál, a zdaleka to nevypadá na konečnou...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 07. 2018 18:37

A teď fakta:
1) Objem produkce Modelu 3 při srovnání Q1 a Q2 nezpochybnitelně roste.
2) Tesla nebyla schopna splnit cíl vyrobit 5000 vozidel v posledním červnovém týdnu. Byť o pár desítek kusů a pár hodin, ale nebyla. Netvařme se tedy, že byla.
3) Teď to nejdůležitější - Tesla byla schopna vyrobit v posledních třech měsících průměrně 2500 kusů modelu 3 týdně. To je o pouhých 500 kusů více, než v posledním březnovém týdnu. Což ukazuje, že vydřené číslo z posledního týdne kvartálu je z pohledu stavu výroby nepodstatné.
4) Otevřenou otázkou zůstává, kolik z tzv. vyrobených vozidel je ve stavu k reálnému dodání zákazníkovi. Po insider úniku informací je to velmi podstatná otázka. Pokud je pravda co tvrdí únik, že Tesla skladuje tisíce vozidel k dodatečnému "dopracování", je na místě otázka, jaký je poměr růstu výroby a růstu zmetkovosti.

Je fascinující, jak se PR Tesly soustředí na virtuální ukazatel nazvaný vyrobené kusy. Bylo by tak obtížné zveřejnit prodeje v jednotlivých měsících?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  02. 07. 2018 19:47

Pokud vím tak např. VW také neuvádí měsíční produkci a roční mírně řečeno zkresluje ,Tesla měla několik předem ohlášených zastavení linky,což se určitě projevilo na počtech a dle vás reálně pouze 25% ,mě to příjde hodně slušný zvýšení výroby a akcie nějak nepadají.P.S jak hodnotíte VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! Na kriplkáru docela dobrý ne

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 07. 2018 20:27

Bylo by to skvělé, pokud by se jednalo o navýšení z nějakého rozumného počtu. Ono se z 1000 navyšuje na 2000 trochu jinak, než z 25000 na 50000. Akcie samozřejmě padají. Tu pohádku o 5000 kusech za týden Muskovi nikdo soudný nežere. Před chvílí jsem uzavřel short pozici při 333.33 - s malou ztrátou, to přiznávám. Ale celkově jsem díky shortování Tesly za poslední půl rok ve velkém plusu.

K VW nemám žádný komentář. Je to hezké, a jsem překvapen tím časem, ale jednoúčelová vozidla schopná provozu 5 minut mě v podstatě nezajímají, ani na dragstery nekoukám. Na kriplkáru dobrý, ale pořád je to bohužel jen kriplkára.

Mám teď dva dny relaxu u moře na roadtripu Evropou s novým Mustangem - 14 převážně jižních a východních zemí za měsíc. Za sebou mám 7000 kilometrů a užívám si je dokonale. A nezlobte se na mě, ale mojí optikou jsou právě teď elektromobily ještě větší kriplkáry, než za které jsem je označoval dřív. Určitě chápete, proč.

Pěkný večer do Čech.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  02. 07. 2018 21:23

To jak se bude navyšovat výroba ,bych hodnotil za měsíc až dva ,zatím to jde i přez výkyvy nahoru.Ad akcie ,asi koukáme každý na jiný graf ,já tam propad nevidím ,pokud tedy nepočítáte ty denní .Hezkou dovolenou ,ale za pár let u tý kriplkáry možná skončíte a budete si třeba v kabriu vychutnávat ticho při jízdě a čistší vzduch pokud tedy před vami nepojede TDI

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 07. 2018 13:10

Nebo nepojede v severních Cechách nebo Německu, kde se el.energie ziskava z uhlí...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  03. 07. 2018 15:11

Doba se mění v tomto okamžiku má to německo(je na tom líp jak my) cca 34% z uhlí ze solaru a větru 40% dnes to zrovna nefouká a severské jsou už uplně jinde přes90% voda vítr jádro https://www.electricitymap.org/...

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 07. 2018 15:21

Ale ty solary a větrníky jsou zalohovane, kdyz náhodou nefouka. Takze ok, jeden den maji ca 40% druhy treba jen 20. Takze nabiji jen kdyz je pekny den?
Severské země bych sem netahal, maji jinou polohu a zemepisne předpoklady, to je jako když nam Rakusane s Alpami rádi stavět vodní elektrárny a chlubí se energii z vody.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  03. 07. 2018 16:09

Zjistěte si jak se v evropě omezují uhelné zdroje a nahrazují plynem(paroplynové el. a kogenerační jednotky) jako záloha ,proto Nodr stream2 a podívejte se na ten odkaz většina států je na tom líp než my a pokud se nerozhoupeme s dostavbou temelína a dukovan budeme tu elektřinu za 15 let dovážet.Většina lidí najede cca 40 km za den tak budou dobíjet za 3-5dní kdy ten proud bude levnější a odstraní se problémy s přebytky el.když to hodně fouká ,PS severské státy a rakousko není evropa?Ad norsko funguje jako baterie evropy a posilují se podmořské kabely na vyrovnání špiček

Odpovědět  |   | 
kkk  |  03. 07. 2018 17:00
mpolan  |  03. 07. 2018 07:13

Jako mozkový kripl bys to naopak měl vítat.

Odpovědět  |   | 
G  |  03. 07. 2018 19:12

Nějaké zdroje tvých informací by nebyli ?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 07. 2018 10:08

Pěkné summary naleznete třeba na Seeking Alpha https://seekingalpha.com/article/4185089-tesla-mod...

Za povšimnutí stojí především jedno číslo - v Q2 Tesla prodala průměrně 1400 kusů modelu 3 týdně. A to přestože tvrdí, že na začátku Q2 vyráběla 2200 kusů týdně a na konci kvartálu dokonce 5000 kusů. Ta čísla hodně nesouhlasí.

Podle mě Tesla o počtu vyrobených kusů lže a nadsazuje je o 130%.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A