Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Elon Musk rozhodl, že si Tesla bude vyrábět sedadla sama. Teď se ale ukazuje, že to zřejmě nebylo právě ideální řešení. Automobilka musí tento problém vyřešit.
Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Většina automobilek si nechává sedadla vyrábět od různých externích dodavatelů. To ale není případ Tesly. Jak se ale ukazuje, zřejmě to nebyl právě nejchytřejší nápad. Americká automobilka se totiž snaží zjistit, jak dovést masovou produkci Modelu 3 do dokonalosti.

Celý příběh začal, když odstartovala výroba Modelu X. Dodavatel sedadel měl prý problémy s výrobou složitého návrhu. Mezi oběma společnostmi tak nastalo nechtěné napětí. Elon Musk se proto v roce 2015 rozhodl, že si Tesla bude sedadla vyrábět sama.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Podle odborníků to nebylo právě ideální řešení celé situace. Vlastní produkce sedadel se totiž také podepisuje výraznou mírou pod fakt, že automobilka ani zdaleka nevyrábí svůj cílový počet automobilů. 

Samotná automobilka přiznala, že od července do září vyrobila jen 260 kusů  Modelu 3. Oficiální cíl byl přitom ve třetím kvartálu až 1 500 elektromobilů. Příčinou mají být produkční překážky. Společnost tak teď hledá inženýry a techniky, kteří jí pomůžou výrobu sedadel plně automatizovat. 

Analytici se ale přiklání nakonec k úplně jinému řešení. Podle nich bude muset nakonec Tesla stejně vyrábět sedadla u externího dodavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků