Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Elon Musk rozhodl, že si Tesla bude vyrábět sedadla sama. Teď se ale ukazuje, že to zřejmě nebylo právě ideální řešení. Automobilka musí tento problém vyřešit.
Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Většina automobilek si nechává sedadla vyrábět od různých externích dodavatelů. To ale není případ Tesly. Jak se ale ukazuje, zřejmě to nebyl právě nejchytřejší nápad. Americká automobilka se totiž snaží zjistit, jak dovést masovou produkci Modelu 3 do dokonalosti.

Celý příběh začal, když odstartovala výroba Modelu X. Dodavatel sedadel měl prý problémy s výrobou složitého návrhu. Mezi oběma společnostmi tak nastalo nechtěné napětí. Elon Musk se proto v roce 2015 rozhodl, že si Tesla bude sedadla vyrábět sama.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Podle odborníků to nebylo právě ideální řešení celé situace. Vlastní produkce sedadel se totiž také podepisuje výraznou mírou pod fakt, že automobilka ani zdaleka nevyrábí svůj cílový počet automobilů. 

Samotná automobilka přiznala, že od července do září vyrobila jen 260 kusů  Modelu 3. Oficiální cíl byl přitom ve třetím kvartálu až 1 500 elektromobilů. Příčinou mají být produkční překážky. Společnost tak teď hledá inženýry a techniky, kteří jí pomůžou výrobu sedadel plně automatizovat. 

Analytici se ale přiklání nakonec k úplně jinému řešení. Podle nich bude muset nakonec Tesla stejně vyrábět sedadla u externího dodavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků