Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Elon Musk rozhodl, že si Tesla bude vyrábět sedadla sama. Teď se ale ukazuje, že to zřejmě nebylo právě ideální řešení. Automobilka musí tento problém vyřešit.
Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Většina automobilek si nechává sedadla vyrábět od různých externích dodavatelů. To ale není případ Tesly. Jak se ale ukazuje, zřejmě to nebyl právě nejchytřejší nápad. Americká automobilka se totiž snaží zjistit, jak dovést masovou produkci Modelu 3 do dokonalosti.

Celý příběh začal, když odstartovala výroba Modelu X. Dodavatel sedadel měl prý problémy s výrobou složitého návrhu. Mezi oběma společnostmi tak nastalo nechtěné napětí. Elon Musk se proto v roce 2015 rozhodl, že si Tesla bude sedadla vyrábět sama.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Šéf Volkswagenu Matthias Müller se ostře opřel do Tesly

Podle odborníků to nebylo právě ideální řešení celé situace. Vlastní produkce sedadel se totiž také podepisuje výraznou mírou pod fakt, že automobilka ani zdaleka nevyrábí svůj cílový počet automobilů. 

Samotná automobilka přiznala, že od července do září vyrobila jen 260 kusů  Modelu 3. Oficiální cíl byl přitom ve třetím kvartálu až 1 500 elektromobilů. Příčinou mají být produkční překážky. Společnost tak teď hledá inženýry a techniky, kteří jí pomůžou výrobu sedadel plně automatizovat. 

Analytici se ale přiklání nakonec k úplně jinému řešení. Podle nich bude muset nakonec Tesla stejně vyrábět sedadla u externího dodavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků