Tesla dodala za první čtvrtletí 10 030 aut. Elon Musk ale chce více

29 komentářů

Jan Novak
10. dubna • 17:44

TO SE TO PODNIKÁ ZA DOTACE:
1) "Jak tento proces funguje, aktuálně rozkrývá deník Los Angeles Times. Podle tamních kolegů vytvořila Kalifornia zastoupena agenturou Air Resources Board (něco jako odbor pro zdroje vzduchu) pro Teslu Motors takový systém podpory, který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka a docela začínáme chápat, proč Musk a jeho firma vystupují tak sebevědomě" http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-...... ...
2) "Zdaleka největší dotaci na nákup elektromobilu ale mají ve Washingtonu D.C., kde si z daní můžete odepsat až 50 % hodnoty vozidla do výše $19 000 a navíc není třeba platit 8% DPH. I přesto je tam ale výskyt elektromobilů nižší než v Kalifornii, kolem 2-3 na tisíc registrovaných aut." http://www.hybrid.cz/kalifornie-havaj-washingt...... ...

Jan Novak
10. dubna • 17:43

1) "Jak tento proces funguje, aktuálně rozkrývá deník Los Angeles Times. Podle tamních kolegů vytvořila Kalifornia zastoupena agenturou Air Resources Board (něco jako odbor pro zdroje vzduchu) pro Teslu Motors takový systém podpory, který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka a docela začínáme chápat, proč Musk a jeho firma vystupují tak sebevědomě" http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-...... ...
2) "Zdaleka největší dotaci na nákup elektromobilu ale mají ve Washingtonu D.C., kde si z daní můžete odepsat až 50 % hodnoty vozidla do výše $19 000 a navíc není třeba platit 8% DPH. I přesto je tam ale výskyt elektromobilů nižší než v Kalifornii, kolem 2-3 na tisíc registrovaných aut." http://www.hybrid.cz/kalifornie-havaj-washingt...... ...

Jirka
7. dubna • 1:58

V ČR je to 13 vozů (z toho 10 za březen), což je víc registrací, než má třeba Ferrari nebo Maserati. Celkem za 1Q na elektrický pohon (bez hybridů) 86 vozů (34 za březen), kde ale Tesla není započítaná, protože bůhví proč je ve statistikách SDA v kolonce ostatní vč. paliva.

michal
7. dubna • 7:49

To jsou čísla po odečtení reexportu? U některých zvláštních drahých vozidel v řádu kusů totiž činí reexport i 100%!

Jirka
7. dubna • 14:54

Jejda to vůbec netuším :). Posílám odkaz na statistiku, třeba to z toho vyčtete:
http://portal.sda-cia.cz/clanky/download/2015_03_t... ...

runner42
13. dubna • 9:51

To z toho nezjistíte. Nicméně, pro jeden kvartál minulého roku kdy čísla vypadala podobně to pracně pro různé modely počítala jedna poradesnká společnost (srovnáním podle různých zdrojů) a vyšlo jim, že výsledek byl pro Model S nula, tedy že všechny zde registrovené Modely S šly poté zase do zahraničí.
Takže číslo 13 registrací možná zní zajímavě, ale je to číslo o ničem.

igorcas
6. dubna • 23:25

Vsichni kteri jste tu mate pristup na internet. Co je lehsi nez si najit web stranku Tesla a najit si pravdivou informaci.
http://www.teslamotors.com/support/incentives...
A Jan Novak je blb nebo provokater, ale umi kecat.

Jan Novak
7. dubna • 0:34

blb tu rozhodně někdo je:
1) "Jak tento proces funguje, aktuálně rozkrývá deník Los Angeles Times. Podle tamních kolegů vytvořila Kalifornia zastoupena agenturou Air Resources Board (něco jako odbor pro zdroje vzduchu) pro Teslu Motors takový systém podpory, který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka a docela začínáme chápat, proč Musk a jeho firma vystupují tak sebevědomě" http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-... ...
2) "Zdaleka největší dotaci na nákup elektromobilu ale mají ve Washingtonu D.C., kde si z daní můžete odepsat až 50 % hodnoty vozidla do výše $19 000 a navíc není třeba platit 8% DPH. I přesto je tam ale výskyt elektromobilů nižší než v Kalifornii, kolem 2-3 na tisíc registrovaných aut." http://www.hybrid.cz/kalifornie-havaj-washingt... ...

Lovap
7. dubna • 7:48

No veď máte pravdu - ale ten blb ste vy. Čo bráni ostatným automobilkám ten systém využívať takisto? Tie prachy od štátu Kalifornia sú Tesle dané, lebo spĺňa enviromentálne požiadavky A sídli v Kalifornii. Nech tam FCA presídli tiež, splní požiadavky a dostane prachy. To je totiž presne to isté ako v EU - takisto ak spĺňate prísne enviro požiadavky dostanete dotáciu. Blbý je ten, kto neberie ...

Jan Novak
7. dubna • 9:42

Výše jsem poukazoval na skutečnost, že bez dotací by byli v háji, mnoho lidí to zde popírá (hystericky sem kopíruje neúplné dotační sazby) a teď potvrdíte, že tak vysoké dotace opravdu berou (i víc jak polivinu ceny auta), takového zvěrstva se můžou zastavat jen opravdový omezenci, což vy ukazujete na svých příspěvcích.

Art Vandelay
7. dubna • 10:05

Viac krat som vam spominal ze kredity sa tykaju len jedneho americkeho statu, cize predstavuju len male percento (a bude cim dalej tym mensie) z ich marze. To je jednoducha matematika, pred ktorou zatvarate oci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Novak
7. dubna • 18:24

vy jste ubožák nic jiného, nejprve se zkopírujete stránku bez kreditů a dalších zvýhodnění, potom se zase vymlouváte, že kredity se týkají jen jednoho státu... a co když ne, dále tvrdíte, že jiné daňové zvýhodnění není a ono je, viz Washington, které jste zase neuvedl...

Zelí
6. dubna • 21:31

Dnes jsem měl tu čest potkat na dálnici z Berlína do Drážďan tento zázrak techniky. V pravém pruhu u krajnice to pálil rychlostí 110 km/h v místě, kde v levém pruhu to pálily auta rychlostí 180-200km/h a předjížděly ho i dacie logan. Borec si to evidentně užíval a při pohledu na dojezd mu asi stříkal adrenalin z uší.

Art Vandelay
6. dubna • 13:35

Len 55% zvysenie predaja!!! Tesla ide jasne ku krachu :) :) :)

Jan Novak
6. dubna • 17:03

ano okamžitě by se položila, pokud by většina jejich aut nebyla nakupována z dotací

Art Vandelay
6. dubna • 18:17

Cize pri priemernej cene 100k usd za auto by tych 10k co dostane clovek spat na daniach by sa radikalne znizil dopyt po tychto autach? Ty naozaj vies o com hovoris...

Jan Novak
6. dubna • 20:15

Koukám, že zamlčujete informace nebo machtujete a problematiků vůbec neznáte. Dotace na pořízení a provoz elektromobilu činí v jedotlivých státech USA i několik desítek tisíc dolarů po započtání úlev na dani při provozu automobilu a při čerpání pohoných hmot, které jsou často zdarma (el.). Zdaleka největší dotaci na nákup elektromobilu mají ve Washingtonu D.C., kde si z daní můžete odepsat až 50 % hodnoty vozidla do výše $19 000 a navíc není třeba platit 8% DPH, plus množství nabíjecích míst zdarma.
Nejlevnější Tesla nestojí 100 tis., ale 70 tis a výše slevy vyrovná propad ceny za jeden nebo i více let provozu, takže auto se s tím stává velmi atraktivní, bez této slevy by tomu bylo úplně jinak.
Podnikání založené na dotacích:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-... ...

Art Vandelay
6. dubna • 21:01

No kde zacat, tolko vynechanych faktov:1. cize v niektorych statoch su vyhody desiatky tisic dolarov??? No rad by som priklad aj s odkazom na webstranku. ja som pouzil priklad Californie, pretoze tych 10K je 7,5K za federalny credit a 2,5K za statny, cize spolu 10K a Tesla sa predava najviac prave v tomto state.tu su ostatne staty a ich dotacie pre elektromobily:
1. Colorado – $6,000
2. Georgia- $5,000 (coskoro sa rusi)
3. Illinois – $4,000
4. Texas – $3,500 (nevztahuje sa na Teslu, lebo sa tam oficialne nemoze predavat)
5. Louisiana – $3,000
6. Pennsylvania – $3,000
7. South Carolina – $2,000
8. Oklahoma – $1,500
9. Maryland – $1,000
10. Utah – $605Ostatnych 39 statov nema ziadne danove ulavy, cize ked som pouzil ulavu 10K, zvolil som si urcite nadpriemernu dotaciu, ak ju porovnavame s inymi statmi, cize ziadne polopravdy.2. s tym Washington DC, to som nikde nenasiel, prosim dajte link, dufam ze si nevymyslate3. Co sa tyka "tankovania" zadarmo, je to podpora pre elektromobily a vyuzivat ju mozu vsetky automobilky. Naplnit Teslu Model S stoji stat ale menej ako 10 USD, pre ludi co si kupuju auto za 100K, myslim ze tato vyhoda nehra ziadnu rolu4. Samozrejme ze najlacnejsia Tesla nestoji 100K ale 70K, to som netvrdil, ale priemerna cena za teslu je vyssia ako 100K, lebo zakaznici vyberaju 85KWH verziu a dokupuju extra vybavu.Cize sme opat pri tom istom bode, ak sa auto predava za 100K a dotacia je 10K, naozaj by dopyt tak vyrazne klesol bez tejto dotacie, urcite nie.Vas clanok z autofora nie je presny, lebo nespomina viac skutocnosti. Podmienky predaja kreditov v Californii su take iste pre vsetky automobilky a to je realita. Zaraba na nich Nissan, Chrysler (Fiat 500e) a ini. Ak chce California tlacit na elektromobily a zial aj vselijake Toyoty Mirai, je to ich vec, vedia preco to robia, bol som v LA v 90. rokoch, ten smog si pamatam, uplne im rozumiem.Nejdem to po sebe kontrolovat, snad som sa nikde nepomylil, dalo by sa pisat viac, ale uz koncim...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Novak
6. dubna • 21:11

tento zkopírovaný text, kterým tu trapně machrujete a o kterém jste ještě před okamžikem nevěděl, neobsahuje všechna zvýhodnění, vůbec nepíšete o federálních dotacích, už se nevylžete ze svých hloupostí, vámi udávanou cenu auta nezměníte, tokud ji podvodně nebudete editovat, v mém odkazu se o dotacích mluví více podrobně a jsou tam vyčísleny až na 45 tis. a z ceny auta za 70 tis. je to opravdu zásadní veličina

Art Vandelay
6. dubna • 22:26

Co sa ja na tychto forach nedozviem. Ze skopirovany text, no neviem ci plakat alebo smiat sa. Ak si dobre precitate moj text, o federalnych dotaciach (pozor nie su to dotacie ale zlava z dani) pisem, je to tych 7 500 USD. Vy si mylite federalne dotacie s lokalnymi zelenymi kreditmi ktore si medzi sebou predavaju automobilky v Californii. Tych 45 tisic o ktorych hovorite, to su tie kredity, kde firmy, ktore nepredavaju elektricke auta musia platit tym firmam ktore predavaju elektricke auta. V roku 2014 to bolo 35 tisic na jeden Model S. Tieto kredity urcite Tesle pomahaju prezit zaciatky (za rok 2013 to bolo 130 mil USD), ale samotna hruba marza Tesly bola minuly rok okolo 860 mil USD. A tato marza sa bude len zvysovat, lebo plan je zvysit predaj aut z 33 na 55 tisic atd atd. Je to nic oproti investiciam za 5mld USD do gigafactory, cize z dlhodobeho hladiska su to zanedbatelne sumy. Este raz musim zopakovat, pravidla su nastavene pre vsetkych tak isto, je to len na ostatnych automobilkach co budu v Californii predavat. Hruba marza bez zelenych kreditov na Model S je cez 25%. Hodnota firmy je okolo 25 mld USD, tato hodnota by bola tazko postavena na lahko pominutelnych zelenych kreditoch. Necitajte si len jednostranne clanky, treba uvazovat a snazit sa pochopit celok.

Jan Novak
7. dubna • 0:34

1) "Jak tento proces funguje, aktuálně rozkrývá deník Los Angeles Times. Podle tamních kolegů vytvořila Kalifornia zastoupena agenturou Air Resources Board (něco jako odbor pro zdroje vzduchu) pro Teslu Motors takový systém podpory, který ji společně s federálním příspěvkem a dalšími lokálními dotacemi umožňují doslova sponzorovat každý jeden prodaný Model S na území tohoto státu částkou až 45 000 dolarů. U automobilu se základní cenovkou 69 900 dolarů je to už poměrně štědrá pobídka a docela začínáme chápat, proč Musk a jeho firma vystupují tak sebevědomě" http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-motors-... ...
2) "Zdaleka největší dotaci na nákup elektromobilu ale mají ve Washingtonu D.C., kde si z daní můžete odepsat až 50 % hodnoty vozidla do výše $19 000 a navíc není třeba platit 8% DPH. I přesto je tam ale výskyt elektromobilů nižší než v Kalifornii, kolem 2-3 na tisíc registrovaných aut." http://www.hybrid.cz/kalifornie-havaj-washingt... ...

Art Vandelay
7. dubna • 8:15

Ale stale sa tie kredity tykaju len jedineho statu California. Ak v roku 2013 takto Tesla ziskala 130 mil USD, pri 22 tisic autach co predala celosvetovo je to menej ako 6000 USD na auto, cize hruba marza sa im zvysila z 25 tisic na jedno auto na 31 tisic. Cize NIE, Tesla nezije z kreditov, cize by urcite bez nich neskrachovala. Su to len bludy co sa radi rozsiruju nevzdelanci a ludmi co prisli o velke peniaze shortovanim akcii Tesly ( hlavne v USA).

Martin
6. dubna • 15:23

Záleží na tom, jaký mají obchodní plán vzhledem k tomu, že mají úvěry. A ty úvěry musí splácet.

David
6. dubna • 16:26

Obchodní plán bylo za první čtvrtletí prodat 9500 vozů (prodat znamená doručit koncovému zákazníkovi a mít všechny papíry v pořádku). Dodala jich o pár stovek víc, takže akcie vyletěly v tuhle chvíli o 15$ a to ještě půjde nahoru.
Tesla úvěry nemá, takže žádné splácet nemusí.

Jan Novak
6. dubna • 21:02

Neskutečné co lidi tvrdí za lži, plán byl 13 000, firma je ve ztrátě.

Art Vandelay
6. dubna • 22:35

Aj tu pises hluposti, plan vobec nebol 13 tisic, ale daj link, rad sa ospravedlnim za chybu. Plan na rok je 55 tisic, z toho 40% prvy polrok, cize v Q2 by sa malo predat 12 tisic aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
6. dubna • 23:49

Clanok pise o 4 kvartaly minuleho roku, cize teraz prichadza vase ospravedlnenie za zavadzanie...

Jan Novak
7. dubna • 0:22

omlouvám se všem zůčasněným, za chybu, ty hloupé nesmysly, jak Tesle roste cena akcií a jak prosperuje, mne nějak u této na dotacích závislé firmy vytočilo a označení čtvrtletí jsem přehlédl, problém je, zda to není celé podovd: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-sve-pro... ...

Doporučujeme

Články odjinud