Majitelé si vůz převzali jako nový, první necelé tři tisíce kilometrů najezdil Cybertruck na pneumatikách typu All Terrain, zbytek na celoročních - vše s aero kryty na kolech. Zdroj: TaurusEmerald

Majitelé si vůz převzali jako nový, první necelé tři tisíce kilometrů najezdil Cybertruck na pneumatikách typu All Terrain, zbytek na celoročních - vše s aero kryty na kolech. | Zdroj: TaurusEmerald

Po deseti tisících ujetých mílích byla průměrná spotřeba 599 Wh na míli, což je v přepočtu 37,2 kWh/100 km. V praxi to znamená dojezd 206 mil na nabití při baterii plné na sto procent, čili 331 kilometrů. Zdroj: Gigahorse

Po deseti tisících ujetých mílích byla průměrná spotřeba 599 Wh na míli, což je v přepočtu 37,2 kWh/100 km. V praxi to znamená dojezd 206 mil na nabití při baterii plné na sto procent, čili 331 kilometrů. | Zdroj: Gigahorse

Do korby zatéká. Zdroj: Gigahorse

Do korby zatéká. | Zdroj: Gigahorse

...a její plastový kryt je náchylný k poškrábání. Zdroj: Gigahorse

...a její plastový kryt je náchylný k poškrábání. | Zdroj: Gigahorse

Dále pak upadl kus obložení korby, který musel připevnit mechanik Tesly. Zdroj: Gigahorse

Dále pak upadl kus obložení korby, který musel připevnit mechanik Tesly. | Zdroj: Gigahorse

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck | Zdroj: Tesla

Karoserie je vytvořena z ocelové slitiny, která má být odolná promáčknutí, poškrábaní a podle Muska zastaví i 9mm projektil. Extrémní odolnost mají zajistit rovněž okna pick-upu. Zdroj: Gigahorse

Karoserie je vytvořena z ocelové slitiny, která má být odolná promáčknutí, poškrábaní a podle Muska zastaví i 9mm projektil. Extrémní odolnost mají zajistit rovněž okna pick-upu. | Zdroj: Gigahorse

Se silnou inspirací „kyberpunkem“ a sci-fi bijáky se Cybertruck vyznačuje hranatým, klínovitým designem. Na délku měří 5885 mm, je široký 2027 mm a vysoký 1905 mm. Zdroj: Gigahorse

Se silnou inspirací „kyberpunkem“ a sci-fi bijáky se Cybertruck vyznačuje hranatým, klínovitým designem. Na délku měří 5885 mm, je široký 2027 mm a vysoký 1905 mm. | Zdroj: Gigahorse

Jestli nechce Cybertruck porazit konkurenci vlastnostmi menšího pojízdného bunkru, poté určitě zaujme udávanými schopnostmi svého ústrojí.  Zdroj: Gigahorse

Jestli nechce Cybertruck porazit konkurenci vlastnostmi menšího pojízdného bunkru, poté určitě zaujme udávanými schopnostmi svého ústrojí.  | Zdroj: Gigahorse

Maximální dojezd na jedno nabití má přesáhnout 800 km, zatímco základní model nabídne přes 400 km. Zdroj: Gigahorse

Maximální dojezd na jedno nabití má přesáhnout 800 km, zatímco základní model nabídne přes 400 km. | Zdroj: Gigahorse

Odpich z místa však není u pick-upů obecně prodejním tahákem, důležitější jsou pracovní schopnosti. Cybertruck tedy uveze náklad o hmotnosti přes 1,5 tuny a utáhne přívěs o hmotnosti až 6,3 tuny. Zdroj: Gigahorse

Odpich z místa však není u pick-upů obecně prodejním tahákem, důležitější jsou pracovní schopnosti. Cybertruck tedy uveze náklad o hmotnosti přes 1,5 tuny a utáhne přívěs o hmotnosti až 6,3 tuny. | Zdroj: Gigahorse

Po deseti tisících ujetých mílích byla průměrná spotřeba 599 Wh na míli, což je v přepočtu 37,2 kWh/100 km. V praxi to znamená dojezd 206 mil na nabití při baterii plné na sto procent, čili 331 kilometrů. Zdroj: Gigahorse
Do korby zatéká. Zdroj: Gigahorse
...a její plastový kryt je náchylný k poškrábání. Zdroj: Gigahorse
Dále pak upadl kus obložení korby, který musel připevnit mechanik Tesly. Zdroj: Gigahorse
17
Fotogalerie

Tesla Cybertruck po 16.000 kilometrech: Majitelé hodnotí spotřebu, nabíjení i kvalitu

Se solidním nájezdem se už dá bilancovat – co se na futuristickém pick-upu povedlo a čím řidiče štve?

Uživatel jménem Gigahorse uveřejnil na fórech vlastníků Tesel Cybertruck hodnocení vozu od svých přátel po ujetých deseti tisících mílích – čili zhruba 16 tisících kilometrech. Exemplář je model s pohonem všech kol, čili s dvěma motory o celkovém výkonu 450 kW a s 10.081 Nm točivého momentu.

Kapacita baterie činí 123 kWh, dojezd je udáván na 547 kilometrů. Majitelé si vůz převzali jako nový, první necelé tři tisíce kilometrů najezdil Cybertruck na pneumatikách typu All Terrain, zbytek na celoročních - vše s aero kryty na kolech. S vozidlem jezdily dvě osoby, jedna s agresivnějším a druhá s konzervativnějším jízdním stylem. Majitelé dále uvádějí, že jezdili v průměrné venkovní teplotě okolo 15 stupňů celsia.

Po 10.000 mílích byla průměrná spotřeba 599 Wh na míli, což je v přepočtu 37,2 kWh/100 km. V praxi to znamená dojezd 206 mil na nabití při baterii plné na sto procent, čili 331 kilometrů. Majitelé uvádějí, že většinu času odjezdil ten „agresivnější“ z nich a na spotřebu rozhodně nehleděl, důležitým faktem je, že vůz strávil zhruba 70 procent času na dálnici a zbytek ve městě, kde se s ním dalo jezdit za 18 kWh/100 km. To by vysvětlovalo poměrně vysokou průměrnou spotřebu i výrazně nižší dojezd, než uvádí výrobce.

Z hlediska užívání majitelé chválili audiosystém, jízdní vlastnosti i dynamiku, dobrý výhled i chlazená sedadla. Problémy ale měli kromě dojezdu také s hlukem od kol a nabíjením. Na Superchargerech V2 s maximálním výkonem 150 kW prý trvalo až dvě hodiny, u V3 s výkonem až 250 kW (Cybertruck by měl zvládat až 350 kW na 800 V) pak nabití na 70 procent trvá déle než hodinu.

A co se během oněch deseti tisíc mil pokazilo? Například přestala fungovat hlavní obrazovka, což si vyžádalo opravu trvající 90 minut. Dále pak upadl kus obložení korby, který musel připevnit mechanik Tesly. Také se ukázalo, že do korby lehce zatéká a její plastový kryt je náchylný k poškrábání. Kapotáž je pak prý neustále upatlaná, takže majitelé doporučují folii. Nicméně i navzdory těmto zkušenostem a menšímu dojezdu jim přijde hodnota za zaplacené peníze v pořádku.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud