Elon Musk kdysi sliboval 500 mil na baterii, této hodnoty ale futuristický pick-up nedosáhne ani s extra bateriemi.
Svět techniky je už od nepaměti posedlý kulatými čísly. 1000 koní, tuna hmotnosti, dojezd 1000 kilometrů… U Tesly Cybertruck bylo onou mytickou hodnotou 500 mil, čili 804,5 kilometru. Právě takovým dojezdem se nám automobilka chlubila před dlouhou odkládanou premiérou.
Nyní došlo k celkem zásadním změnám v konfigurátoru hranatého pick-upu: Zmizela z něj základní verze s pohonem zadních kol a přibyl prodlužovač dojezdu. V současnosti Tesla nabízí dvě provedení – čtyřkolku s dvěma elektromotory a udávaným dojezdem 512 kilometrů nebo výkonnou variantu Cyberbeast s třemi elektromotory a 484 kilometry.
V konfigurátoru má ohledně prodlužovače Tesla nepořádek – v základním zobrazení slibuje přes 470 mil dojezdu (více než 756 kilometrů), po zobrazení detailů pak 450 mil (724 kilometrů). Tato extra baterie se montuje na korbu, z níž alespoň podle náhledů ubere necelou polovinu hloubky a při téměř plné výšce nákladového prostoru – pokud nepočítáme prostor pod rolovacím krytem.
K ceně Tesla uvádí „přibližně 16.000 dolarů“ – tedy zhruba 370 tisíc korun. Prodlužovač si můžete rezervovat s nevratnou zálohou 500 dolarů, výroba má začít začátkem roku 2025.