Tesla čelí žalobě za klamavou reklamu na Autopilot. Auta jsou prý nebezpečná a z řidičů dělá testovací jezdce

34 komentářů

Net
20. září • 7:54

Každej ví, že reklama si přisazuje a Musk dvojnásob, to snad není trestné. V manuálu je jasný požadavek na plně soustředěného řidiče i při aktivním auutopilotu.

Zlej pán
23. září • 8:12

Jenže ty manuály nikdo nečte.

Krabat
19. září • 8:38

Už jsem tady kdysi dávno připomenul názor nějakého šéfa vývoje z Mercedesu, který prohlásil, že plně autonomní řízení tady bude možná někdy kolem let 2045 - 2050. A přitom zrovna Mercedes je asi nejdál ve vývoji. Nemám už odkaz na původní zdroj, ale popisovali tam obrovské množství problémů, kterému musí čelit.

bob
19. září • 11:41

Je to tak, nemáme na to technologie a to ani zdaleka... Senzory, inteligentní řídící systémy, my vlastně zatím ani nejsme schopný na to připravit legislativu... Ten kdo tyhle systémy dnes používá je pokusný králík a dobrovolný dárce orgánů....

Krabat
19. září • 18:30

Tady je na to parádní článek, jak Tesla klame spotřebitele a proč nelze čekat autonomní řízení dříve než 2050.https://www.theglobeandmail.com/drive/mobility/article-do... ...

JAC
18. září • 21:52

V zemi, kde zákazník uspěje u soudu s tvrzením, že si spálil pyšťoury o kelímek, protože na něm nebylo napsáno "pozor pálí" bych tuto žalobu rozhodně nebral na lehkou váhu.

Net
20. září • 8:00

Další, co vůbec netuší, o čem daná žaloba byla:)

Terazky
18. září • 19:33

Moji praci je testovat tyto autonomni systemy. Ne tedy zrovna od Tesly, ale vim jak tyto veci funguji a musim rict, ze jsou vsichni od autonomniho rizeni na hony vzdaleni. To bude mozne, az budou auta mezi sebou v realnem case komunikovat. Jako ridic vidim nekolik aut pred sebe jestli nekdo nebrzdi napr. To auto reaguje az na to co je pred nim. Nezapamatuje si chodce, ktery jde k prechodu, pokud se na chvili schova za nejaky objekt atp. Pak je tu klasicka otazka z autoskoly: pred auto vam vleti mic, co udelate? Auto vidi mic a neceka, ze za nim pobezi dite o 2 s driv... A to je jen spicka ledovce. Tesla opravdu jen tvori image a slibuje modre z nebe.

Gouda
19. září • 14:20

Nemá smysl argumentovat realisticky, lízači Muskova zadku na realitu nevěří, mají vlastní náboženství.Ono je to tak vždycky. Když o autonomní jízdě mluví marketing, je to už 10 let v kuse "za pár let to bude". Ale třeba z rozhovorů s výzkumníky jasně vyplývá, že autonomní auta ještě hodně dlouho nebudou schopna jezdit za reálných podmínek. Nikdo neví, kdy budou schopná koexistovat s živými řidiči, a nikdo momentálně nemá ani tušení, jak toho dosáhnout.

Rejpal
19. září • 0:21

A to je takový problém ten systém naučit, že za míčem je většinou i dítě?
A vážně bude ten systém o tolik horší, než lidský řidič, který když před sebou vidí osobní auto, které dojíždí kamion a bliká doleva, nedokáže z toho usoudit, že to auto se chystá předjíždět?

David
19. září • 10:18

Rekl bych, ze to s tim micem bude mnohem tezsi naucit vetsinu ridicu. Stejne tak to, ze treba v noci srna je malokdy sama ... tech pravidel bude hodne. Na druhe strane, ty autonomni systemy si s spolu povidajia presne na tehle situacich se bude ucit cela flotila. Pri vetsim rozsireni velmi rychle vychytaji to, co by ridici ladili leta. Brzo taky muze byt doba, kdy dalnice budou uz jen pro autonomni vozy, protoze lidsky ridic by tam jen vytvarel problemy.

JAC
18. září • 21:58

Až to dovedete k dokonalosti, bude to mít jednu výhodu. Až se srazí dva plně autonomní kousky, budou se o tom kdo to zavinil soudit výrobci a ne řidiči.
Sranda to bude pokud vznikne jen hmotná škoda, bez zranění nebo usmrcení některého z účastníků.

homer
18. září • 19:42

Nenapsals v jaký oblasti testuješ ale když autopilotáž zvládají letadla kde je každá chyba fatální zvládnou to i auta, záleží za kolik.

Zlej pán
23. září • 8:05

Taky ten autopilot v letadle stojí trošku více než celé auto. Ale co by si kokot homer nekopnul...

Jig
18. září • 20:22

Proboha autopilot v letadle, který drží výšku a směr a kde je okolo jen volný prostor je naprosto jiný sport.

homer
19. září • 8:55

Moc toho o autopilotech nevíš viď? Ty netusis že dopravní piloti ani ručně nepristavaj ale to nevadí, vždycky je prostor na doplnění znalosti.

Jim
18. září • 17:33

Však to má v názvu. TEchnicky SLAbé. Kdo trvá na autonomním řízení může využít taxi.

Gouda
18. září • 13:39

Tesla někdy měla nějakou reklamu, která nebyla klamavá?

Pavel F.
18. září • 15:06

Tesla měla někdy nějakou reklamu?

Praktické auto
18. září • 15:14

Ano ale na trzích jako USA. Na Nově jich moc neuvidíte.

Pavel F.
18. září • 15:16
Praktické auto
18. září • 22:38

Tak si otevřete YouTube nebo Twitter:). To že jde Tesla jiným směrem a soustředí se na sociální sítě a využívá pro reklamu účet svého šéfa neznamená že nemá reklamu, to jak ji vykazuje do statistik je jen klamání účetních. Ona ta propagační videa na YouTube musí zaplatit netočili to fanoušci zdarma, účet a práce pana Muska, také není zadarmo. Ale ta statistika je úplně mimo. Když Tesla veme auto na okruh aby ukázala nový něj čas a natočí o tom spot tak kam to zauctujete? Ano Tesla si to nejspíš daň do nákladů na vývoj :). Ale to že nepotřebuje televize neznamená že nedela reklamu. Věřit že Tesla má nulové náklady na reklamu je jako věřit že máme v ČR zadarmo zdravotnictví nebo školství a přitom si to platit z daní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
19. září • 11:29

Ale no tak, to už je trochu mimo mísu... To mi už připomíná, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Reklama je prostě reklama a ne video nějakého youtubera, který dělá „reklamu“ tím, že recenzuje jejich auto nebo se Tesla pochlubí na Twitteru, že jejich auto dalo nějaký čas na okruhu.
To už pak můžete tvrdit, že vystavené auto v autosalonu je reklama, protože působí na lidi jdoucí okolo...

Praktické auto
19. září • 12:15

Mluvím o profi prezentaci - proto říkám že to nejsou videa nadšenců zdarma. Tesla má svůj oficiální kanál kde má profi reklamu :) stačí otevřít. A časem na okruhu je to stejné je to marketingová akce, kterou firma připravuje a platí. Opět nemyslím že Teslu na okruh vezme pan Petr a natočí si to, ale když akci připraví firma. Ano Tesla do toho dává vyrazne méně než ostatní, ano jde na to jinak, nic z toho nepopírám ale tvrdit že reklamu nemá a nic na ni nedává je nesmysl. A navíc v čase s další konkurenci budu muset přitlačit.

bob
19. září • 12:41

Tesla má rozpočet na propagaci, ale nepoužívá ho běžným způsobem, tedy k tomu aby se dostala do novin, televize, rádia a nebo na plakát u silnice. Ty peníze používá např. na program doporučení (doporučíš teslu a dostaneš odměnu), na testovací jízdy, na kilometry zdarma pro nový zákazníky a nebo třeba k tomu, aby vystřelili teslu do vesmíru...

petr r. (petrumr)
18. září • 10:56

Kdyby dojeli na nejbližší nádraží a tam přesedli na veřejnou dopravu udělali by lépe i pro planetu.

Zlej pán
18. září • 13:40

Proč veřejnou dopravou nejezdíš ty, ubožáku?

petr r. (petrumr)
18. září • 17:41

protože mám slabost pro hybridy, ale třeba do prahy vlakem jezdím a na dovolenou mimo evropu létám, ta veřejná doprava není laciná, jestli ty nejsi socka tak já počítám spotřebu a když ve městě jezdím pod pět, tak už je to blbé.

Zlej pán
23. září • 8:04

Ty jsi socka největší, blbe.

//
18. září • 10:50

Tesla byla dobrá televize, to je asi všechno.

netik
18. září • 15:59

Televize Tesla byly ve své době slabší průměr, tak jako většina elektroniky Tesla.

petr r. (petrumr)
18. září • 17:37

joo tu 110ST s obrazovkou USA jsme měli dost dlouho a na tu dobu to bylo co se dalo koupit dobrý. Jak začali dělat s obrazovkama z Rožnova nebo kde, tak to šlo z kopce. TESLA je zkratka technicky slabý.

netik
18. září • 19:30

Údajně ty obrazovky byly licenční Toshiby.www.oldradio.cz/ts4415.htmwww.idnes.cz/zlin/zpravy/zlinsky-kraj-tesla-roznov-roznov-pod-radhostem-vyrobce-obrazovka-televizor-magnetofon.A190727_491657_zlin-zpravy_ppr

Mirek
18. září • 18:00

Proboha, montuj se alespoň jen do aut, o elektronice víš naprostý prd, obrazovko USA.

Doporučujeme

Články odjinud