„Tesla dosud nevyrobila nic, co by se jen vzdáleně přiblížilo autonomnímu vozu,“ říká trochu ostře žalobce. Na druhou stranu se ale není čemu divit.
Automobilka Tesla byla ve středu žalována za klamavé propagování funkce Autopilot u svých modelů. Předmětem žaloby je fakt, že Tesla a Elon Musk od roku 2016 klamavě propagují tuto technickou výbavu jako plně funkční s vědomím, že ne zcela funguje a vozidla s ní mohou být nebezpečná.
Žalobce Briggs Matsko uvedl, že Tesla tak učinila, aby vyvolala zájem o svá vozidla, přilákala investory, nakopla prodeje, vyhnula se krachu, pomohla růstu akcií a stala se dominantním hráčem na poli elektromobilů. Konkrétně třeba uvedl, že "Tesla dosud nevyrobila nic, co by se jen vzdáleně blížilo plně autonomnímu vozu".
Matsko je přímo zákazníkem, v minulosti například zaplatil příplatek 5000 dolarů za funkci vylepšeného Autopilota pro svou Teslu Model X modelového roku 2018. S touto funkcí by měly vozy umět nejen zatáčet, zrychlovat a brzdit v rámci svého jízdního pruhu, ale také měnit pruhy a reagovat na dopravní značení.
Zároveň dodal, že řidiči Tesly jsou kvůli softwarovým updatům těchto funkcí vlastně netrénovaní testovací jezdci a samotné funkce autonomního řízení se chovají nebezpečně, a to včetně jízdy na červenou či najíždění na protijedoucí vozidla. Pravdou také je, že od roku 2016 otevřel institut Amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu 38 vyšetřování nehod, ve kterém byl systém autonomního řízení Tesly zapojen.
Oddělení pro styk s médii automobilka již nemá, takže žádné vyjádření zatím neproběhlo. Automobilka nicméně jasně uvádí, že všechny tyto aktivity vyžadují stále řidičův dohled, a také, že vůz vyžaduje plně pozorného řidiče, který má ruce na volantu. Nicméně je stále dobré mít na paměti, že ve výše uvedených případech nehod s tímto systémem je již devatenáct mrtvých.