Termíny vstupu v platnost emisních limitů Euro 3 a Euro 4

Ministerstvo dopravy umístilo na své internetové stránky zajímavou zprávu, v níž Odbor schválování vozidel a předpisů vysvětluje úřadům, jakou emisní normu musí dovezená vozidla splňovat, aby mohla jezdit po českých vozovkách. Někoho možná překvapí, že to není norma Euro 2, ale norma Euro 3. Datum vstupu v platnost jednotlivých emisních limitů ukazuje tabulka.

  Euro 3 Euro 4
Zážehové motory    
Kategorie M1 < 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie N1, třídy I (viz pozn. 2) 31.července 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Kategorie M1 > 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 třídy II a třídy III (viz pozn. 2) 1. ledna 2002, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2007, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Vznětové motory    
Kategorie M1 > 3 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 až N3 27. prosince 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. října 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.

Poznámky:

1. Termíny vstupu v platnost jsou převzaty z předpisů Evropské hospodářské komise při OSN, z předpisů č. 49.03, o emisích vznětových motorů a č. 83.05, o emisích převážně zážehových motorů. Od těchto termínů musí vozidlo plnit předpis EURO 3, protože platnost schválení s emisními limity EURO 2 a současně možnost uvádět takové vozidlo na trh byla zrušena tímto dnem. Pro vozidla schvalovaná do
provozu podle směrnic ES, ve státech EU, nemohly být od uvedeného dne uváděna na trh EU vozidla pokud neplnila předpis EURO 3. Předpisu EHK OSN č. 49.03 odpovídá směrnice 1999/96/ES a předpisu 83.05 odpovídá směrnice 98/69/ES.

2. Třídy vozidel kategorie N1 jsou z hlediska emisí nečistot ve výfukových plynech schvalovány podle tzv. referenční hmotnosti což je provozní hmotnost navýšená o 100kg. Třída I odpovídá referenční hmotnosti do 1305 kg včetně, třída II od referenční hmotnosti 1305 kg do 1760 kg včetně a do třídy III patří všechna vozidla kategorie N1 s referenční hmotností nad 1760 kg.

zdroj: MD

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků