Termíny vstupu v platnost emisních limitů Euro 3 a Euro 4

Ministerstvo dopravy umístilo na své internetové stránky zajímavou zprávu, v níž Odbor schválování vozidel a předpisů vysvětluje úřadům, jakou emisní normu musí dovezená vozidla splňovat, aby mohla jezdit po českých vozovkách. Někoho možná překvapí, že to není norma Euro 2, ale norma Euro 3. Datum vstupu v platnost jednotlivých emisních limitů ukazuje tabulka.

  Euro 3 Euro 4
Zážehové motory    
Kategorie M1 < 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie N1, třídy I (viz pozn. 2) 31.července 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Kategorie M1 > 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 třídy II a třídy III (viz pozn. 2) 1. ledna 2002, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2007, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Vznětové motory    
Kategorie M1 > 3 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 až N3 27. prosince 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. října 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.

Poznámky:

1. Termíny vstupu v platnost jsou převzaty z předpisů Evropské hospodářské komise při OSN, z předpisů č. 49.03, o emisích vznětových motorů a č. 83.05, o emisích převážně zážehových motorů. Od těchto termínů musí vozidlo plnit předpis EURO 3, protože platnost schválení s emisními limity EURO 2 a současně možnost uvádět takové vozidlo na trh byla zrušena tímto dnem. Pro vozidla schvalovaná do
provozu podle směrnic ES, ve státech EU, nemohly být od uvedeného dne uváděna na trh EU vozidla pokud neplnila předpis EURO 3. Předpisu EHK OSN č. 49.03 odpovídá směrnice 1999/96/ES a předpisu 83.05 odpovídá směrnice 98/69/ES.

2. Třídy vozidel kategorie N1 jsou z hlediska emisí nečistot ve výfukových plynech schvalovány podle tzv. referenční hmotnosti což je provozní hmotnost navýšená o 100kg. Třída I odpovídá referenční hmotnosti do 1305 kg včetně, třída II od referenční hmotnosti 1305 kg do 1760 kg včetně a do třídy III patří všechna vozidla kategorie N1 s referenční hmotností nad 1760 kg.

zdroj: MD

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků