Termíny vstupu v platnost emisních limitů Euro 3 a Euro 4

Ministerstvo dopravy umístilo na své internetové stránky zajímavou zprávu, v níž Odbor schválování vozidel a předpisů vysvětluje úřadům, jakou emisní normu musí dovezená vozidla splňovat, aby mohla jezdit po českých vozovkách. Někoho možná překvapí, že to není norma Euro 2, ale norma Euro 3. Datum vstupu v platnost jednotlivých emisních limitů ukazuje tabulka.

  Euro 3 Euro 4
Zážehové motory    
Kategorie M1 < 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie N1, třídy I (viz pozn. 2) 31.července 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Kategorie M1 > 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 třídy II a třídy III (viz pozn. 2) 1. ledna 2002, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2007, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Vznětové motory    
Kategorie M1 > 3 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 až N3 27. prosince 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. října 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.

Poznámky:

1. Termíny vstupu v platnost jsou převzaty z předpisů Evropské hospodářské komise při OSN, z předpisů č. 49.03, o emisích vznětových motorů a č. 83.05, o emisích převážně zážehových motorů. Od těchto termínů musí vozidlo plnit předpis EURO 3, protože platnost schválení s emisními limity EURO 2 a současně možnost uvádět takové vozidlo na trh byla zrušena tímto dnem. Pro vozidla schvalovaná do
provozu podle směrnic ES, ve státech EU, nemohly být od uvedeného dne uváděna na trh EU vozidla pokud neplnila předpis EURO 3. Předpisu EHK OSN č. 49.03 odpovídá směrnice 1999/96/ES a předpisu 83.05 odpovídá směrnice 98/69/ES.

2. Třídy vozidel kategorie N1 jsou z hlediska emisí nečistot ve výfukových plynech schvalovány podle tzv. referenční hmotnosti což je provozní hmotnost navýšená o 100kg. Třída I odpovídá referenční hmotnosti do 1305 kg včetně, třída II od referenční hmotnosti 1305 kg do 1760 kg včetně a do třídy III patří všechna vozidla kategorie N1 s referenční hmotností nad 1760 kg.

zdroj: MD

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků