Termíny vstupu v platnost emisních limitů Euro 3 a Euro 4

Termíny vstupu v platnost emisních limitů Euro 3 a Euro 4

Ministerstvo dopravy umístilo na své internetové stránky zajímavou zprávu, v níž Odbor schválování vozidel a předpisů vysvětluje úřadům, jakou emisní normu musí dovezená vozidla splňovat, aby mohla jezdit po českých vozovkách. Někoho možná překvapí, že to není norma Euro 2, ale norma Euro 3. Datum vstupu v platnost jednotlivých emisních limitů ukazuje tabulka.

  Euro 3 Euro 4
Zážehové motory    
Kategorie M1 < 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie N1, třídy I (viz pozn. 2) 31.července 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Kategorie M1 > 2 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 třídy II a třídy III (viz pozn. 2) 1. ledna 2002, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. ledna 2007, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.
Vznětové motory    
Kategorie M1 > 3 500 kg (největší technicky přípustná hmotnost) a kategorie M2 a M3 a kategorie N1 až N3 27. prosince 2001, ruší EURO 2, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh. 1. října 2006, ruší EURO 3, vozidlo v EU nemůže být jako nové uvedeno na trh.

Poznámky:

1. Termíny vstupu v platnost jsou převzaty z předpisů Evropské hospodářské komise při OSN, z předpisů č. 49.03, o emisích vznětových motorů a č. 83.05, o emisích převážně zážehových motorů. Od těchto termínů musí vozidlo plnit předpis EURO 3, protože platnost schválení s emisními limity EURO 2 a současně možnost uvádět takové vozidlo na trh byla zrušena tímto dnem. Pro vozidla schvalovaná do
provozu podle směrnic ES, ve státech EU, nemohly být od uvedeného dne uváděna na trh EU vozidla pokud neplnila předpis EURO 3. Předpisu EHK OSN č. 49.03 odpovídá směrnice 1999/96/ES a předpisu 83.05 odpovídá směrnice 98/69/ES.

2. Třídy vozidel kategorie N1 jsou z hlediska emisí nečistot ve výfukových plynech schvalovány podle tzv. referenční hmotnosti což je provozní hmotnost navýšená o 100kg. Třída I odpovídá referenční hmotnosti do 1305 kg včetně, třída II od referenční hmotnosti 1305 kg do 1760 kg včetně a do třídy III patří všechna vozidla kategorie N1 s referenční hmotností nad 1760 kg.

zdroj: MD

bazar

MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků