Model X od americké Tesly na první pohled nevypadá jako vůz na terénní vyjížďky. A co po úpravě od společnost Delta 4×4? Změníte názor?
Přestože vozy SUV nejsou přímo určeny do obtížnějšího terénu, měly by zvládnout alespoň drobné překážky. Ne o každém to ale lze tvrdit. Ani Model X od Tesly byste asi na výlety do terénu nevzali, byť je tu ale jedna výjimka. Postarala se o ní firma Delta 4×4, která se specializuje na příslušenství pro off-roady.
Elektromobil se po úpravě německé společnosti více připraven na různé terénní nástrahy. Hlavní, a vlastně i jedinou změnou, je sada černých kol obalených obutých do rubostních terénních pneumatik. Ty již na první pohled vypadají rozhodně více "doma" v blátě než na běžné silnici.
Společnost Delta 4×4 chce samozřejmě tento balík kol a pneumatik nabízet volně na trhu. Zájemce si musí připravit 3900 eur (přibližně 87.400 korun). Při pořizovací ceně Modelu X tak jde už jen o drobné. Starosti o podvozek můžete nechat stranou - vždyť Model X má vzduchový systém s možností regulace světlé výšky už ve standardu.
Tesla Model X v číslech
- pohon všech kol
- baterie s kapacitou 100 kWh
- dojezd na jedno nabití 565 km
- zrychlení 0-100 km/h za 3.1 sekundy