Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Netradiční tok energií v hybridním ústrojí se chystá zavést Jaguar Land Rover.
Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Britský projekt se zaměřuje na získávání odpadního tepla z výfuku, jeho přeměnu na elektrickou energii a následnému využití pro hybridní soustavu. Cílem je takto snížit průměrnou spotřebu paliva o pět procent.

Celá iniciativa pracuje pod o dost více vzrušujícím názvem VIPER2 - Vehicle Integrated Powetrain Energy Recovery. Spolupracují na něm automobilky Jaguar Land Rover i Ford s univerzitou v Nottinghamu a společností European Thermodynamics.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Zásadní součástkou je termoelektrický generátor (na obrázku), který je namontován za katalyzátorem. I když už ten nějaké odpadní teplo vstřebá, za ním je stále použitelného tepla dostatek. Generátor toto teplo umí přeměnit na elektrickopu energii pomocí tzv. Seebeckova jevu. Dva různé materiály tady mají rozdílnou teplotu a čím je vyšší, tím více energie dokáže součástka vyrobit.

Tvůrci tvrdí, že generátor bude možné namontovat na spalovací motor takřka jakékoli koncepce. "Úprava generátoru je modulární. Může být vyroben v libovolné délce, aby vyhovoval velikosti automobilu. Aby se mohl by se vejít do V6 nebo V8,“ říká pro britský Autocar šéf projektu Bob Gilchrist. V současnosti již probíhají testy v provozu. K sériové výrobě chtějí systém dovést do roku 2025.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků