Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Netradiční tok energií v hybridním ústrojí se chystá zavést Jaguar Land Rover.
Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Britský projekt se zaměřuje na získávání odpadního tepla z výfuku, jeho přeměnu na elektrickou energii a následnému využití pro hybridní soustavu. Cílem je takto snížit průměrnou spotřebu paliva o pět procent.

Celá iniciativa pracuje pod o dost více vzrušujícím názvem VIPER2 - Vehicle Integrated Powetrain Energy Recovery. Spolupracují na něm automobilky Jaguar Land Rover i Ford s univerzitou v Nottinghamu a společností European Thermodynamics.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Zásadní součástkou je termoelektrický generátor (na obrázku), který je namontován za katalyzátorem. I když už ten nějaké odpadní teplo vstřebá, za ním je stále použitelného tepla dostatek. Generátor toto teplo umí přeměnit na elektrickopu energii pomocí tzv. Seebeckova jevu. Dva různé materiály tady mají rozdílnou teplotu a čím je vyšší, tím více energie dokáže součástka vyrobit.

Tvůrci tvrdí, že generátor bude možné namontovat na spalovací motor takřka jakékoli koncepce. "Úprava generátoru je modulární. Může být vyroben v libovolné délce, aby vyhovoval velikosti automobilu. Aby se mohl by se vejít do V6 nebo V8,“ říká pro britský Autocar šéf projektu Bob Gilchrist. V současnosti již probíhají testy v provozu. K sériové výrobě chtějí systém dovést do roku 2025.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků