Tentokrát už bez Volkswagenu: Toto je nový Mercedes-Benz Sprinter!

Už i do segmentu velkých dodávek se dostává vrcholná konektivita. Akorát v jiné podobě.

Mercedes-Benz je asi jedinou automobilovou značkou, která svým luxusním vozům zanechává punc exkluzivity i přes fakt, že s třícípou hvězdou koupíte i nákladní auto na popelnice nebo třeba velkou dodávku. Sprinter je už od roku 1995 pevnou součástí produktové struktury Mercedesu s více než 3,4 miliony prodanými kusy. Vůbec poprvé je však zcela svébytným modelem, který si bude vyrábět pouze Mercedes. Končí tím spolupráce s Volkswagenem, který svůj nový Crafter už představil.

Právě představený Sprinter je tak od rýsovacího prkna nový. Stojí na nové platformě, jejíž konstrukční smysl se mění. Ve většině verzí jde sice stále o vůz klasické koncepce s motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních či všech kol. Velkou novinkou je nyní základní varianta s pohonem předních kol a motorem napříč. To umožní autu vozit o 50 kilogramů těžší náklady a díky o 80 mm nižší hraně usnadní nakládání. To jsou výhody koncepce "všechno vpředu"...

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Jako jediná velká dodávka bude Sprinter k dispozici se šestiválcovým motorem. Jde o přepracovaný vznětový třílitr s výkonem 140 kW a točivým momentem 440 Nm. Spárován je se sedmistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem točivého momentu.

Základem bude známý vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru. K dispozici je ve čtyřech výkonových stupních. 84 a 105 můžete mít s pohonem zadních či předních kol. Čtyřválcovým vrcholem zadokolky je 120 kW, kdežto předokolka nabídne až 130 kW. Nejvýkonnější verze je ovšem rezervována jen pro přestavby na kempovací vozy. Na výběr bude u čtyřválce ze šestistupňového manuálu a vůbec poprvé v segmentu bude za příplatek k dispozici i devítistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Nádrž na kapalinu AdBlue byla u všech verzí zvětšena z 18 na 22 litrů.

U krabicovité dodávky si designéři mohou hrát v podstatě jen se světlomety a čelní maskou. Nový Sprinter následuje kulatější styl svých osobních "kolegů". Signifikantní jsou úzké přední světlomety, které mohou disponovat i full LED technologií. Vzadu nechybí netradiční umístění loga "mezi dveřmi". Ve fotogalerii můžete vidět jak pracovní variantu s plastovými nárazníky, tak i osobní, plně lakovanou, s přídomkem Tourer.

Interiér už Mercedes podobně jako v případě nové třídy A ukázal předčasně. Bude se podstatně lišit u ryze pracovních a těch lépe vybavených verzí. U těch dostanete typický přístrojový štít s velkým prosklením a nejnovější verzi infotainmentu Command. V případě užitkové varianty byla zlepšena viditelnost v nákladovém prostoru díky LED páskám osvětlení. Zjednodušeno bylo také otevírání a zavírání bočních dveří. Osobní verze může převést až 20 lidí.

Mercedes rozšíří počet variant kompaktů. Víme, jaké vzniknou

Mercedes rozšíří počet variant kompaktů. Víme, jaké vzniknou

Podstatnou novinkou je podle Mercedesu začlenění Sprinteru do systému "internetu věcí". Nová dodávka bude připojena k internetu, díky čemuž se skrze tovární aplikaci Pro Connect otevírají nové možnosti užívání. Například v případě velkých flotil mohou jejich správci sledovat vše od polohy po stav nádrže vozidla a koordinovat tím provoz.

Nový Sprinter samozřejmě není jen o internetu. Dodávky, to je především nekonečná přizpůsobivost specifickým přáním zákazníků. Novinku si tak prý můžete nakonfigurovat v 1.700 verzích. Tehdy měníte typ karoserie, délku, rozvor, pohon, design interiéru, maximální zatížení a další hodnoty.

Na evropské trhy přijde nový Sprinter už letos v červnu. V příštím roce má do sériové podoby přijít elektrická verze eSprinter.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků