Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Podobných úprav jsme již viděli několik, ale stejně nás nikdy neomrzí. A tento dvoumotorový sprintovací Golf vypadá jako opravdové monstrum. Produkuje totiž více výkonu než hypersportovní Bugatti Chiron.

Zelený Golf třetí generace na kolech obutých do pneumatik pro závody ve sprintu dává svou šílenou techniku najevo pouze částečně. Nejenže má upravený přeplňovaný šestiválec VR6 vepředu, ale stejný motor má také vzadu! Oba mohou fungovat dohromady, nebo samostatně. Kombinací ovšem vyprodukují rovných 1600 koní (1177 kW). Každá jednotka má pochopitelně na starost jednu nápravu.

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Vůz má dvě sekvenční převodovky vedle sebe, u nichž lze navzájem propojit řadičky. Pilot tak řadí kvalty u obou skříní jednotně pro oba motory. Samozřejmě nechybí i dvojice hydraulických ručních brzd, takže „burnouty“ pro zahřátí předních i zadních pneu nejsou problém. Sprintovací speciál dokáže na půlmílové rovince vyvinout rychlost až 295 km/h, přičemž klasickou čtvrtmílovou vzdálenost urazí za 9 vteřin.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Jinak si všimnete širšího rozchodu kol a ostatně i širokých blatníků, výfuků směřujících ze stran karoserie a vtipného označení VR12 na zádi. Interiér je rapidně zjednodušen a na místě zůstala pouze jedna sedačka.

Složitý projekt ovšem není bez problémů a na konci videa kanálu 1320video bohužel dvoumotorovému Golfu praskne skříň převodovky. Současné naladění vozu je nicméně stále ve fázi vývoje, takže na technice majitel určitě zapracuje. Poté budou dynamické schopnosti stavby zaručeně lepší a obligátní padák na zádi ještě najde využití.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků