Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Podobných úprav jsme již viděli několik, ale stejně nás nikdy neomrzí. A tento dvoumotorový sprintovací Golf vypadá jako opravdové monstrum. Produkuje totiž více výkonu než hypersportovní Bugatti Chiron.

Zelený Golf třetí generace na kolech obutých do pneumatik pro závody ve sprintu dává svou šílenou techniku najevo pouze částečně. Nejenže má upravený přeplňovaný šestiválec VR6 vepředu, ale stejný motor má také vzadu! Oba mohou fungovat dohromady, nebo samostatně. Kombinací ovšem vyprodukují rovných 1600 koní (1177 kW). Každá jednotka má pochopitelně na starost jednu nápravu.

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Vůz má dvě sekvenční převodovky vedle sebe, u nichž lze navzájem propojit řadičky. Pilot tak řadí kvalty u obou skříní jednotně pro oba motory. Samozřejmě nechybí i dvojice hydraulických ručních brzd, takže „burnouty“ pro zahřátí předních i zadních pneu nejsou problém. Sprintovací speciál dokáže na půlmílové rovince vyvinout rychlost až 295 km/h, přičemž klasickou čtvrtmílovou vzdálenost urazí za 9 vteřin.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Jinak si všimnete širšího rozchodu kol a ostatně i širokých blatníků, výfuků směřujících ze stran karoserie a vtipného označení VR12 na zádi. Interiér je rapidně zjednodušen a na místě zůstala pouze jedna sedačka.

Složitý projekt ovšem není bez problémů a na konci videa kanálu 1320video bohužel dvoumotorovému Golfu praskne skříň převodovky. Současné naladění vozu je nicméně stále ve fázi vývoje, takže na technice majitel určitě zapracuje. Poté budou dynamické schopnosti stavby zaručeně lepší a obligátní padák na zádi ještě najde využití.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků