Tento VW Golf má dva motory a výkonem přesáhne i Bugatti Chiron

Podobných úprav jsme již viděli několik, ale stejně nás nikdy neomrzí. A tento dvoumotorový sprintovací Golf vypadá jako opravdové monstrum. Produkuje totiž více výkonu než hypersportovní Bugatti Chiron.

Zelený Golf třetí generace na kolech obutých do pneumatik pro závody ve sprintu dává svou šílenou techniku najevo pouze částečně. Nejenže má upravený přeplňovaný šestiválec VR6 vepředu, ale stejný motor má také vzadu! Oba mohou fungovat dohromady, nebo samostatně. Kombinací ovšem vyprodukují rovných 1600 koní (1177 kW). Každá jednotka má pochopitelně na starost jednu nápravu.

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Brutální VW Golf na závody do vrchu má 447 kW. Jeho jízda je ohromující!

Vůz má dvě sekvenční převodovky vedle sebe, u nichž lze navzájem propojit řadičky. Pilot tak řadí kvalty u obou skříní jednotně pro oba motory. Samozřejmě nechybí i dvojice hydraulických ručních brzd, takže „burnouty“ pro zahřátí předních i zadních pneu nejsou problém. Sprintovací speciál dokáže na půlmílové rovince vyvinout rychlost až 295 km/h, přičemž klasickou čtvrtmílovou vzdálenost urazí za 9 vteřin.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Jinak si všimnete širšího rozchodu kol a ostatně i širokých blatníků, výfuků směřujících ze stran karoserie a vtipného označení VR12 na zádi. Interiér je rapidně zjednodušen a na místě zůstala pouze jedna sedačka.

Složitý projekt ovšem není bez problémů a na konci videa kanálu 1320video bohužel dvoumotorovému Golfu praskne skříň převodovky. Současné naladění vozu je nicméně stále ve fázi vývoje, takže na technice majitel určitě zapracuje. Poté budou dynamické schopnosti stavby zaručeně lepší a obligátní padák na zádi ještě najde využití.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků