Tento vítězný Ford GT40 vyráží dech kvalitou i cenou. A to se nikdy neprojede

Svět luxusních modelů je zajímavé místo. Často vás totiž jeden kousek stojí klidně i statisíce.

Britský výrobce luxusních modelů Amalgam se hlásí s dalším limitovaným modelem. Tentokrát jde o jeden z nejikoničtějších závodních vozů na planetě, Ford GT40. Konkrétně jde o model vozu, se kterým Jacky Ickx a Jackie Oliver vyhráli v roce 1969 vytrvalostní závod Le Mans.

Volant poslední formule 1 od Ferrari může být váš. Model 1:1 stojí přes sto tisíc korun

Volant poslední formule 1 od Ferrari může být váš. Model 1:1 stojí přes sto tisíc korun

Opět jde samozřejmě o prvotřídní práci, kterou byste na fotografii s dobrým osvětlením klidně mohli považovat za originální auto ve skutečné velikosti. Model je v měřítku 1:8 a na délku tak měří přes padesát centimetrů. Vývoj trval 4000 hodin v průběhu dvou let. Postavit model pak trvá 400 hodin.

Stavba probíhá samozřejmě ručně a na starosti ji má malý tým profesionálů, kteří skládají dohromady tisíce precizně vyrobených a opracovaných součástek. Aby bylo auto co nejvěrnější originálu, přidaly se k samotnému vývoji i zvučná jména - Gulf Oil International a Ford Archive společně s oddělením Heritage.

Kupujete Ferrari? Nezapomeňte v příplatkové výbavě zaškrtnout tuto zajímavost

Kupujete Ferrari? Nezapomeňte v příplatkové výbavě zaškrtnout tuto zajímavost

Model je nyní možné předobjednávat. Vznikne jen 199 kusů, takže opozdilci ostrouhají. Cena činí 13.027 dolarů, tedy 284.523 Kč při aktuálním kurzu. Ve světě exkluzivních modelů od této značky to není nic neobvyklého.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků