Tento Mercedes dosáhl rekordní rychlosti 432,7 km/h. Je tomu 80 let

Psal se rok 1938 když se Rudolf Caracciola za volantem speciálu W125 postaral o rekord na veřejné silnici. Historický zápis se povedlo pokořit až minulý rok.

Psal se 28. leden roku 1938. Na den přesně se před 80 lety postaral legendární závodník  Rudolf Caracciola o světový rychlostní rekord. Na veřejné silnici se speciálně upraveným vozem W125 dosáhl rychlosti 432,7 km/h. Jeho zápis zůstal nepřekonaný až do loňského roku. 

Rekordní jízda se uskutečnila na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem. Stříbrný šíp proletěl touto šílenou rychlostí jeden kilometr veřejné dálnice. Tak jako je tomu i dnes, museli být rekordní jízdy dvě. Jedna tam a druhá zpátky. Výsledný rekord je pak průměrem obou jízd s letmým startem.

Mercedes držel historický rekord až do loňského roku. Čtvrtého listopadu dosáhl Koenigsegg Agera RS ve dvou jízdách v Nevadě průměrné rychlosti 444,6 km/h.

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

U historického zápisu se rozhodně nejednalo o náhodu. Německý výrobce automobilů se na tento pokus svědomitě připravovala několik let. Konstrukce vozu musela být dokonalá. Pro ladění se dokonce již v té době používal aerodynamický tunel. I díky němu se povedlo srazit aerodynamický koeficient na velice nízké číslo. 

O pohon speciálu se postaral dvanáctiválec o objemu 5,6 litru s výkonem  765 koňských sil (563 kW). Karburátory navíc mu přidali ještě dalších 29 koní (21 kW) oproti původní specifikaci motoru. 

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Kvůli dokonalé aerodynamice museli konstruktéři vymyslet také speciální způsob chlazení výkonného motoru. Na řadu tak přišlo unikátní řešení v podobě nádoby, do které umístili 5 kg ledu a 48 litrů vody

Je až k neuvěření, že se rekord z roku 1938 dlouho nikomu nepodařilo překonal. Každá automobilka touží po tomto cenném rekordním zápisu. V nejbližších letech se dá očekávat souboj o neustále navyšování maximálky mezi modely Bugatti Chiron, Hennessey Venom F5 nebo Koenigsegg Agera RS. Překonávat by dokonce chtěli hranici 480 km/h. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků