Tento Mercedes dosáhl rekordní rychlosti 432,7 km/h. Je tomu 80 let

Psal se rok 1938 když se Rudolf Caracciola za volantem speciálu W125 postaral o rekord na veřejné silnici. Historický zápis se povedlo pokořit až minulý rok.

Psal se 28. leden roku 1938. Na den přesně se před 80 lety postaral legendární závodník  Rudolf Caracciola o světový rychlostní rekord. Na veřejné silnici se speciálně upraveným vozem W125 dosáhl rychlosti 432,7 km/h. Jeho zápis zůstal nepřekonaný až do loňského roku. 

Rekordní jízda se uskutečnila na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem. Stříbrný šíp proletěl touto šílenou rychlostí jeden kilometr veřejné dálnice. Tak jako je tomu i dnes, museli být rekordní jízdy dvě. Jedna tam a druhá zpátky. Výsledný rekord je pak průměrem obou jízd s letmým startem.

Mercedes držel historický rekord až do loňského roku. Čtvrtého listopadu dosáhl Koenigsegg Agera RS ve dvou jízdách v Nevadě průměrné rychlosti 444,6 km/h.

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

U historického zápisu se rozhodně nejednalo o náhodu. Německý výrobce automobilů se na tento pokus svědomitě připravovala několik let. Konstrukce vozu musela být dokonalá. Pro ladění se dokonce již v té době používal aerodynamický tunel. I díky němu se povedlo srazit aerodynamický koeficient na velice nízké číslo. 

O pohon speciálu se postaral dvanáctiválec o objemu 5,6 litru s výkonem  765 koňských sil (563 kW). Karburátory navíc mu přidali ještě dalších 29 koní (21 kW) oproti původní specifikaci motoru. 

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Kvůli dokonalé aerodynamice museli konstruktéři vymyslet také speciální způsob chlazení výkonného motoru. Na řadu tak přišlo unikátní řešení v podobě nádoby, do které umístili 5 kg ledu a 48 litrů vody

Je až k neuvěření, že se rekord z roku 1938 dlouho nikomu nepodařilo překonal. Každá automobilka touží po tomto cenném rekordním zápisu. V nejbližších letech se dá očekávat souboj o neustále navyšování maximálky mezi modely Bugatti Chiron, Hennessey Venom F5 nebo Koenigsegg Agera RS. Překonávat by dokonce chtěli hranici 480 km/h. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků