Tento Mercedes dosáhl rekordní rychlosti 432,7 km/h. Je tomu 80 let

Psal se rok 1938 když se Rudolf Caracciola za volantem speciálu W125 postaral o rekord na veřejné silnici. Historický zápis se povedlo pokořit až minulý rok.

Psal se 28. leden roku 1938. Na den přesně se před 80 lety postaral legendární závodník  Rudolf Caracciola o světový rychlostní rekord. Na veřejné silnici se speciálně upraveným vozem W125 dosáhl rychlosti 432,7 km/h. Jeho zápis zůstal nepřekonaný až do loňského roku. 

Rekordní jízda se uskutečnila na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem. Stříbrný šíp proletěl touto šílenou rychlostí jeden kilometr veřejné dálnice. Tak jako je tomu i dnes, museli být rekordní jízdy dvě. Jedna tam a druhá zpátky. Výsledný rekord je pak průměrem obou jízd s letmým startem.

Mercedes držel historický rekord až do loňského roku. Čtvrtého listopadu dosáhl Koenigsegg Agera RS ve dvou jízdách v Nevadě průměrné rychlosti 444,6 km/h.

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

U historického zápisu se rozhodně nejednalo o náhodu. Německý výrobce automobilů se na tento pokus svědomitě připravovala několik let. Konstrukce vozu musela být dokonalá. Pro ladění se dokonce již v té době používal aerodynamický tunel. I díky němu se povedlo srazit aerodynamický koeficient na velice nízké číslo. 

O pohon speciálu se postaral dvanáctiválec o objemu 5,6 litru s výkonem  765 koňských sil (563 kW). Karburátory navíc mu přidali ještě dalších 29 koní (21 kW) oproti původní specifikaci motoru. 

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Kvůli dokonalé aerodynamice museli konstruktéři vymyslet také speciální způsob chlazení výkonného motoru. Na řadu tak přišlo unikátní řešení v podobě nádoby, do které umístili 5 kg ledu a 48 litrů vody

Je až k neuvěření, že se rekord z roku 1938 dlouho nikomu nepodařilo překonal. Každá automobilka touží po tomto cenném rekordním zápisu. V nejbližších letech se dá očekávat souboj o neustále navyšování maximálky mezi modely Bugatti Chiron, Hennessey Venom F5 nebo Koenigsegg Agera RS. Překonávat by dokonce chtěli hranici 480 km/h. 

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků