Tento Mercedes dosáhl rekordní rychlosti 432,7 km/h. Je tomu 80 let

Psal se rok 1938 když se Rudolf Caracciola za volantem speciálu W125 postaral o rekord na veřejné silnici. Historický zápis se povedlo pokořit až minulý rok.

Psal se 28. leden roku 1938. Na den přesně se před 80 lety postaral legendární závodník  Rudolf Caracciola o světový rychlostní rekord. Na veřejné silnici se speciálně upraveným vozem W125 dosáhl rychlosti 432,7 km/h. Jeho zápis zůstal nepřekonaný až do loňského roku. 

Rekordní jízda se uskutečnila na dálnici mezi Frankfurtem nad Mohanem a Darmstadtem. Stříbrný šíp proletěl touto šílenou rychlostí jeden kilometr veřejné dálnice. Tak jako je tomu i dnes, museli být rekordní jízdy dvě. Jedna tam a druhá zpátky. Výsledný rekord je pak průměrem obou jízd s letmým startem.

Mercedes držel historický rekord až do loňského roku. Čtvrtého listopadu dosáhl Koenigsegg Agera RS ve dvou jízdách v Nevadě průměrné rychlosti 444,6 km/h.

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

U historického zápisu se rozhodně nejednalo o náhodu. Německý výrobce automobilů se na tento pokus svědomitě připravovala několik let. Konstrukce vozu musela být dokonalá. Pro ladění se dokonce již v té době používal aerodynamický tunel. I díky němu se povedlo srazit aerodynamický koeficient na velice nízké číslo. 

O pohon speciálu se postaral dvanáctiválec o objemu 5,6 litru s výkonem  765 koňských sil (563 kW). Karburátory navíc mu přidali ještě dalších 29 koní (21 kW) oproti původní specifikaci motoru. 

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Testovací areál Mercedesu funguje již 50 let. Trápí tu také autobusy

Kvůli dokonalé aerodynamice museli konstruktéři vymyslet také speciální způsob chlazení výkonného motoru. Na řadu tak přišlo unikátní řešení v podobě nádoby, do které umístili 5 kg ledu a 48 litrů vody

Je až k neuvěření, že se rekord z roku 1938 dlouho nikomu nepodařilo překonal. Každá automobilka touží po tomto cenném rekordním zápisu. V nejbližších letech se dá očekávat souboj o neustále navyšování maximálky mezi modely Bugatti Chiron, Hennessey Venom F5 nebo Koenigsegg Agera RS. Překonávat by dokonce chtěli hranici 480 km/h. 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků