Tento Fiat Ducato není z levného kraje. Má totiž šestiválec a baterie z Tesly

Americká firma Ready.Set.Van se rozhodla rozvířit nabídku konvenčních obytných vozů použitím bateriových modulů z Tesly.

Americký výrobce obytných vozů s moderním názvem Ready.Set.Van přichází se speciální úpravou vozu Ram Pro Master, který evropský zákazník zná jako Fiat Ducato. Koncern FCA nabízí i svou vlastní stavbu obytného Ducata, ale tento americký počin je něčím výjimečný.

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Energii k napájení všech funkcí uvnitř vozu totiž bere z bateriových modulů z automobilů Tesla. K dispozici jsou tři varianty vozu - RSV Standard s jedním modulem (5 kWh), RSV Upgrade se dvěma (10,1 kWh) a RSV Maniac se třemi moduly (15,1 kWh). Základní verzi vydrží elektřina až na pět hodin. Majitelé verze Maniac pak nemusí o dobíjení zajímat až 15 hodin.

S převodníkem o výkonu 3000 wattů je pak řešení od Ready.Set.Van podle výrobce dvakrát až třikrát účinnější než standardní obytné vozy. Prostřední bateriový modul Upgrade (840 Ah) je pak prý lehčí a o 53 % méně prostorově náročný než standardní 12voltová lithiová baterie. Moduly se nabíjí pomocí solárních panelů na střeše či přes alternátor za jízdy. 

Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

Mimo baterie jde samozřejmě o standardní obytný vůz s koupelnou, sprchou, postelí a spoustou úložných prostorů. Cena se odvíjí od vnitřního rozvržení a startuje na 33.750 dolarech (840.000 korun). V ceně je základní bateriový modul, dodávku si ale zákazníci musí koupit sami.

Dodávkový vůz Ram Pro Master v Americe začíná na částce 30.145 dolarů (753.000 Kč). Standardem je šestiválcový motor o objemu 3,6 litru a šestistupňová automatická převodovka.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků