Tento Fiat Ducato není z levného kraje. Má totiž šestiválec a baterie z Tesly

Americká firma Ready.Set.Van se rozhodla rozvířit nabídku konvenčních obytných vozů použitím bateriových modulů z Tesly.

Americký výrobce obytných vozů s moderním názvem Ready.Set.Van přichází se speciální úpravou vozu Ram Pro Master, který evropský zákazník zná jako Fiat Ducato. Koncern FCA nabízí i svou vlastní stavbu obytného Ducata, ale tento americký počin je něčím výjimečný.

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Energii k napájení všech funkcí uvnitř vozu totiž bere z bateriových modulů z automobilů Tesla. K dispozici jsou tři varianty vozu - RSV Standard s jedním modulem (5 kWh), RSV Upgrade se dvěma (10,1 kWh) a RSV Maniac se třemi moduly (15,1 kWh). Základní verzi vydrží elektřina až na pět hodin. Majitelé verze Maniac pak nemusí o dobíjení zajímat až 15 hodin.

S převodníkem o výkonu 3000 wattů je pak řešení od Ready.Set.Van podle výrobce dvakrát až třikrát účinnější než standardní obytné vozy. Prostřední bateriový modul Upgrade (840 Ah) je pak prý lehčí a o 53 % méně prostorově náročný než standardní 12voltová lithiová baterie. Moduly se nabíjí pomocí solárních panelů na střeše či přes alternátor za jízdy. 

Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

Mimo baterie jde samozřejmě o standardní obytný vůz s koupelnou, sprchou, postelí a spoustou úložných prostorů. Cena se odvíjí od vnitřního rozvržení a startuje na 33.750 dolarech (840.000 korun). V ceně je základní bateriový modul, dodávku si ale zákazníci musí koupit sami.

Dodávkový vůz Ram Pro Master v Americe začíná na částce 30.145 dolarů (753.000 Kč). Standardem je šestiválcový motor o objemu 3,6 litru a šestistupňová automatická převodovka.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků