Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Osobní automobilová doprava a MHD mají v čím dál ucpanějších městech čím dál větší problémy fungovat vedle sebe. Dopravní zácpy zastaví i autobusy, vyhrazené pruhy zase zvětší zácpy (i když to některé organizace vůbec nezajímá). V Číně nabírá ale jedno řešení zcela reálnou podobu. Jestli si myslíte, že autobus, nebo spíše vlak, jezdící přes ostatní auta na té stejné ulici je nějaké sci-fi, pak není. Testy začnou už brzy.

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Tento stroj, který je označován jako Transit Elevated Bus, má fungovat celkem jednoduše. Je postaven tak, aby se mohl pohybovat nad automobily, což nejlépe ukáže video. Na délku měří 60,6 m, na šířku má 7,8 m a na výšku 4,5 m. Celé to tak trochu připomíná pojízdnou garáž, do které se vejdou automobily vysoké maximálně 2,1 m.

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Jde o výsledek práce jedné společnosti sídlící v Pekingu. Ta také slibuje obrovské výhody. Tento prostředek MHD sice sdílí jednu komunikaci s automobily, ale v podstatě se může pohybovat téměř nezávisle podobně jako metro.

Vejde se do něj až 1400 pasažérů a díky tomu by měl nahradit mnoho klasických autobusů a to samozřejmě díky elektrickému pohonu znamená nižší produkci emisí. Navíc náklady na realizaci dosahují údajně pouze na šestnáct procent z toho, co je potřeba vynaložit na metro. Nejvyšší rychlost tohoto stroje je 60 km/h.

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Myšlenka takového prostředku MHD rozhodně není nová. Podobné nápady se objevovaly už v sedmdesátých letech, reálnější verze se představila v roce 2010. Teď ale už nejde jen tak o nějaké designové cvičení nebo stavbu velké autodráhy, která je vidět na videu. První Transit Elevated Bus v životní velikosti vyrazí na testy už v červenci nebo v srpnu letošního roku. 

Celé to vypadá velmi slibně, jen asi nebudou smět například cyklisté vozit svá kola na střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků