Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Osobní automobilová doprava a MHD mají v čím dál ucpanějších městech čím dál větší problémy fungovat vedle sebe. Dopravní zácpy zastaví i autobusy, vyhrazené pruhy zase zvětší zácpy (i když to některé organizace vůbec nezajímá). V Číně nabírá ale jedno řešení zcela reálnou podobu. Jestli si myslíte, že autobus, nebo spíše vlak, jezdící přes ostatní auta na té stejné ulici je nějaké sci-fi, pak není. Testy začnou už brzy.

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Tento stroj, který je označován jako Transit Elevated Bus, má fungovat celkem jednoduše. Je postaven tak, aby se mohl pohybovat nad automobily, což nejlépe ukáže video. Na délku měří 60,6 m, na šířku má 7,8 m a na výšku 4,5 m. Celé to tak trochu připomíná pojízdnou garáž, do které se vejdou automobily vysoké maximálně 2,1 m.

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Jde o výsledek práce jedné společnosti sídlící v Pekingu. Ta také slibuje obrovské výhody. Tento prostředek MHD sice sdílí jednu komunikaci s automobily, ale v podstatě se může pohybovat téměř nezávisle podobně jako metro.

Vejde se do něj až 1400 pasažérů a díky tomu by měl nahradit mnoho klasických autobusů a to samozřejmě díky elektrickému pohonu znamená nižší produkci emisí. Navíc náklady na realizaci dosahují údajně pouze na šestnáct procent z toho, co je potřeba vynaložit na metro. Nejvyšší rychlost tohoto stroje je 60 km/h.

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Myšlenka takového prostředku MHD rozhodně není nová. Podobné nápady se objevovaly už v sedmdesátých letech, reálnější verze se představila v roce 2010. Teď ale už nejde jen tak o nějaké designové cvičení nebo stavbu velké autodráhy, která je vidět na videu. První Transit Elevated Bus v životní velikosti vyrazí na testy už v červenci nebo v srpnu letošního roku. 

Celé to vypadá velmi slibně, jen asi nebudou smět například cyklisté vozit svá kola na střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků