Jak asi vypadá autodráha za více než 3,3 milionu korun? Je plná detailů, krásných dekorů a ano, je zabalená do karoserie Fordu GT ve skutečné velikosti.
Jen málokterý kluk si v dětství nehrál s autodráhou a někomu tato záliba zůstala až do dospělosti. Modeláři dokáží tratě proměnit skoro až v umělecká díla, která jsou dominantou interiérů. Pro ty, kteří chtějí mít doma skvostnou autodráhu, ale nemají čas na vlastní tvorbu, je tady výrobce luxusních autodráh Slot Mods z Michiganu.
Ta nyní plánuje tento koníček posunout na zcela novou úroveň zabalením autodráhy do kompozitové karoserie Fordu GT40 v životní velikosti. Dráha má reflektovat slavný okruh v Le Mans ze druhé poloviny šedesátých let, kde se odehrávala slavná bitva mezi Ferrari a Fordem. Proto také kryty vozů budou dodávány v designech Fordu GT40 Mk II z roku 1966, který řídil Ken Miles a GT40 Mk I, za jehož volantem seděl Jacky Ickx v roce 1969.
Autodráha i modely jsou v měřítku 1:34 a sestava nabízí naprosto úchvatné detaily. Asfaltový povrch pro dvě závodní auta má patinovou texturu, je zde věrohodně zpracovaná zeleň, fanoušci na tribunách, vlajky, mosty, budovy, bariéry a stovky dalších drobností. Dřevěná základna okruhu je 3962 mm dlouhá a 1828 mm široká.
Model, na který se díváte, není Ford GT, ale Porsche 917 Art Car, které se na aukci Bring-A-Trailer prodalo v přepočtu za neuvěřitelných 4.430.000 korun. Fotografie provedení s Fordem GT 40 nejsou k dispozici, protože zatím leží v hlavě majitele společnosti Slot Mods Davida Beattiho. Ten prozradil, že vznikne pouhých pět kusů s cenovkou v přepočtu 3.322.500 korun, takže ve srovnání s Porsche je to výhodná koupě.