Tempo výroby aut v Česku zpomaluje

Stagnace a poklesy prodejů osobních vozů v Evropě se začíná projevovat i na produkci osobních automobilů v České republice. Od ledna do července sjelo z výrobních pásů tuzemských producentů osobních automobilů 740 tisíc, což je meziročně o 3,63 procenta více než ve stejném období loni.
Tempo výroby aut v Česku zpomaluje

Tempo růstu se ale každý měsíc zpomaluje - například výroba za leden a únor byla letos vyšší o 17,5 procenta než ve stejném období loni. Celkový nárůst produkce motorových vozidel za prvních sedm měsíců roku včetně nákladních vozů, autobusů a motocyklů dosáhl hodnoty 3,74 procenta, uvedlo dnes Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

„Situace na evropských automobilových trzích se podle reálných statistik nevyvíjí příznivým směrem. Podle řady zahraničních studií se očekává, že k zásadnímu obratu nedojde ani v příštím roce. To má samozřejmě negativní dopad na evropské výrobce, české nevyjímaje,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

Podle Jahna je ale důležité, že se nárůst výroby nezastavil a produkce nezačala klesat, i když vývoj v jednotlivých tuzemských automobilkách je rozdílný. Zatímco u nošovického Hyundaie i mladoboleslavské Škody Auto dochází stále k růstu výroby, u kolínské TPCA se produkce meziročně snížila. Přesná čísla sdružení nezveřejnilo. TPCA se letos potýká s nižším zájmem o její vozy. Kvůli snížení výroby už letos automobilka převedla 200 lidí do sesterského továrny PSA ve slovenské Trnavě a do konce roku opustí firmu dalších 345 lidí v rámci programu dobrovolných odchodů s odstupným.

Autobusů bylo za leden až červenec vyrobeno 1760 kusů, což znamená mírný pokles o 0,4 procenta. O téměř 19 procent na 814 stoupl počet vyrobených užitkových a nákladních vozů. Relativně vysoký růst výroby byl dosažen u motocyklů, kdy jediný tuzemský výrobce silničních motocyklů, firma Jawa Moto, vyrobila 1440 kusů, což představuje meziroční nárůst o 117 procent.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků