Téměř schváleno: výměna řidičských průkazů do roku 2013

Nedávno jsme psali o tom, že parlament dosud neschválil novelu zákona, která prodlužuje termíny pro výměnu řidičských oprávnění vydaných před rokem 2001. Hrozilo tak, že si všichni "postižení" nestihnou průkazy vyměnit včas, původní šibeniční termín byl totiž stanoven na konec tohoto roku; podle iDnes.cz by řidičáky mudelo vyměnit cca tři a půl milionů lidí. Ministr Šimonovský totiž "přilepil" tuto novelu k novému zákonu o pozemních komunikacách, který ne a ne parlamentem projít.

Nyní je tato úprava přidána k zákonu o zpřísnění pravidel taxislužby, který už sněmovna jednou schválila a nyní prošel i senátem. Šimonovský proto nevidí důvod, proč by jej poslanci neposvětili podruhé, a to vč. přilepené novely o řidičských oprávnění. Pokud zákon nakonec podepíše prezident, budou pro výměnu řidičských průkazů platit termíny, které jsme zveřejnili loni touto dobou.

Průkaz vydaný od - do Výměna do

1.7.1964 - 31.12.1986

31.12.2007

1.1.1987 - 31.12.1991

31.12.2007

1.1.1992 - 31.12.1993

31.12.2007

1.1.1994 - 31.12.1996

31.12.2010

1.1.1997 - 31.12.2000

31.12.2010

1.1.2001 - 30.4.2004

31.12.2013

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků