Téměř schváleno: výměna řidičských průkazů do roku 2013

Nedávno jsme psali o tom, že parlament dosud neschválil novelu zákona, která prodlužuje termíny pro výměnu řidičských oprávnění vydaných před rokem 2001. Hrozilo tak, že si všichni "postižení" nestihnou průkazy vyměnit včas, původní šibeniční termín byl totiž stanoven na konec tohoto roku; podle iDnes.cz by řidičáky mudelo vyměnit cca tři a půl milionů lidí. Ministr Šimonovský totiž "přilepil" tuto novelu k novému zákonu o pozemních komunikacách, který ne a ne parlamentem projít.

Nyní je tato úprava přidána k zákonu o zpřísnění pravidel taxislužby, který už sněmovna jednou schválila a nyní prošel i senátem. Šimonovský proto nevidí důvod, proč by jej poslanci neposvětili podruhé, a to vč. přilepené novely o řidičských oprávnění. Pokud zákon nakonec podepíše prezident, budou pro výměnu řidičských průkazů platit termíny, které jsme zveřejnili loni touto dobou.

Průkaz vydaný od - do Výměna do

1.7.1964 - 31.12.1986

31.12.2007

1.1.1987 - 31.12.1991

31.12.2007

1.1.1992 - 31.12.1993

31.12.2007

1.1.1994 - 31.12.1996

31.12.2010

1.1.1997 - 31.12.2000

31.12.2010

1.1.2001 - 30.4.2004

31.12.2013

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků