Průzkum ukázal, co dělají Češi s mobilem za volantem. Styďme se!

Čeští řidiči píší SMS, ale taky si opakovaně fotí selfie...
Průzkum ukázal, co dělají Češi s mobilem za volantem. Styďme se!

Mobilní telefony, zejména ty "chytré", jsou dnes nedílnou součástí života většiny lidí. Z ruky je bohužel nepouštíme ani při řízení. Ukazuje to průzkum projektu Poúrazová péče. Organizace mimo jiné upozorňuje, že "telefonovat za volantem sice smíme, držet při tom - hovorové zařízení v ruce či jiným způsobem - už ne. A na to, že bychom při řízení třeba fotili selfie, umisťovali je na sociální sítě a ještě přidávali vtipné komentáře, zákonodárci už vůbec nepomysleli".

Asi nepřekvapí, že navigaci v telefonu používá 93 procent dotázaných, stejně jako, že 49 % si z telefonu pouští hudbu. Už tak velké pochopení nevzbuzuje fakt, že 31 % píše SMS na zmeškané hovory a 27 % respondentů si za jízdy fotí okolí. K vyřizování e-mailu a surfování po internetu tak během řízení mobil používá 18 % dotázaných.

Neuvěřitelný příběh: U nehody převráceného auta v Praze chytili tři opilé řidiče

Neuvěřitelný příběh: U nehody převráceného auta v Praze chytili tři opilé řidiče

„Někteří také přiznali, že za jízdy fotí selfie,“ říká garant projektu, paralympijský medailista a čerstvý mistr světa v plavání Jan Povýšil a upřesňuje, že takových odpovědí bylo sedm procent. Pokud nejsou
dotyční s výsledkem spokojeni, 24 % z nich focení i několikrát opakuje a do telefonu uloží 64 procent. Dalších šest procent řidičů pak ještě stíhá přidat filtr a zveřejnit výtvor na sociálních sítích.

SMS pak při řízení píše každý pátý dotázaný šofér. Jedno nebo dvě slova obvykle zvládne vyťukat 46 % respondentů. Na několik vět si ale troufá 23 % řidičů, 31 % stíhá napsat „kolik potřebují“. Jak uzavírá průzkum, používání mobilních aplikací jednoznačně považuje za nebezpečné 50 % řidičů, 23 % odpovědělo na tuto otázku „spíše ano“.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků