Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Co znamená teenager za volantem? Ani ne tak riskování a vysokou rychlost, jako spíše psaní textových zpráv, nepozornost, okounění po okolí a vybavování se se spolujezdci. Aspoň to tvrdí nová studie americké neziskové organizace AAA Foundation, která monitoruje bezpečnost v silniční dopravě.

Doposud se mělo za to, že nepozornost a nevěnování se řízení stojí jen za asi 14 % nehod mladistvých, ale aktuální studie přináší poměrně šokující závěr. Je to ve skutečnosti až 58 % nehod, tedy téměř šest z deseti.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Výzkumníci AAA Foundation analyzovali asi 1700 záznamů nehod mladistvých pořízených palubní kamerou v roce 2013 a 2014. Ta snímá počínání řidiče a provoz před autem. A právě z 58 % případů se dotyčný vybavoval se spolujezdcem nebo psal textové zprávy, případně telefonoval.

Za nehodami, při kterých řidič sjel ze silnice, stojí právě z 89 % nepozornost. Může také za 76 % případů, kdy řidič do někoho narazil zezadu. Používání mobilu bylo druhou nejčastější příčinou nepozornosti, kdy řidiči v průměru nesledovali provoz po dobu 4,1 sekundy.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Nejčastější příčinou nepozornosti teenagerů za volantem bylo bavení se se spolujezdci, nicméně z tohoto důvodu došlo jen k 15 % nehod mladistvých. V roce 2013 bylo 963 000 řidičů ve věku 16 až 19 let účastníky nehod evidovaných policií v USA. Při těchto nehodách zahynulo 2865 lidí a 385 000 jich bylo zraněno.

Možná, že právě tato studie trochu změní přístup k mladým začínajícím řidičům a nebudou tolik démonizováni ve vztahu k rychlosti, riskování a agresivní jízdě, ale spíše k nepozornosti a používání mobilu. Jakkoli vychází studie z dat získaných pouze v USA, mobilní telefony s internety, facebooky a twittery mají dneska mladí řidiči po celém světě...

Ve Spojených státech se poslední dobou rozpoutává debata, zda by se neměla oddálit věková hranice pro získání řidičského průkazu. Ve většině Spojených států smíte řídit od 16 let věku.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků