Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Co znamená teenager za volantem? Ani ne tak riskování a vysokou rychlost, jako spíše psaní textových zpráv, nepozornost, okounění po okolí a vybavování se se spolujezdci. Aspoň to tvrdí nová studie americké neziskové organizace AAA Foundation, která monitoruje bezpečnost v silniční dopravě.

Doposud se mělo za to, že nepozornost a nevěnování se řízení stojí jen za asi 14 % nehod mladistvých, ale aktuální studie přináší poměrně šokující závěr. Je to ve skutečnosti až 58 % nehod, tedy téměř šest z deseti.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Výzkumníci AAA Foundation analyzovali asi 1700 záznamů nehod mladistvých pořízených palubní kamerou v roce 2013 a 2014. Ta snímá počínání řidiče a provoz před autem. A právě z 58 % případů se dotyčný vybavoval se spolujezdcem nebo psal textové zprávy, případně telefonoval.

Za nehodami, při kterých řidič sjel ze silnice, stojí právě z 89 % nepozornost. Může také za 76 % případů, kdy řidič do někoho narazil zezadu. Používání mobilu bylo druhou nejčastější příčinou nepozornosti, kdy řidiči v průměru nesledovali provoz po dobu 4,1 sekundy.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Nejčastější příčinou nepozornosti teenagerů za volantem bylo bavení se se spolujezdci, nicméně z tohoto důvodu došlo jen k 15 % nehod mladistvých. V roce 2013 bylo 963 000 řidičů ve věku 16 až 19 let účastníky nehod evidovaných policií v USA. Při těchto nehodách zahynulo 2865 lidí a 385 000 jich bylo zraněno.

Možná, že právě tato studie trochu změní přístup k mladým začínajícím řidičům a nebudou tolik démonizováni ve vztahu k rychlosti, riskování a agresivní jízdě, ale spíše k nepozornosti a používání mobilu. Jakkoli vychází studie z dat získaných pouze v USA, mobilní telefony s internety, facebooky a twittery mají dneska mladí řidiči po celém světě...

Ve Spojených státech se poslední dobou rozpoutává debata, zda by se neměla oddálit věková hranice pro získání řidičského průkazu. Ve většině Spojených států smíte řídit od 16 let věku.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků