Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Co znamená teenager za volantem? Ani ne tak riskování a vysokou rychlost, jako spíše psaní textových zpráv, nepozornost, okounění po okolí a vybavování se se spolujezdci. Aspoň to tvrdí nová studie americké neziskové organizace AAA Foundation, která monitoruje bezpečnost v silniční dopravě.

Doposud se mělo za to, že nepozornost a nevěnování se řízení stojí jen za asi 14 % nehod mladistvých, ale aktuální studie přináší poměrně šokující závěr. Je to ve skutečnosti až 58 % nehod, tedy téměř šest z deseti.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Výzkumníci AAA Foundation analyzovali asi 1700 záznamů nehod mladistvých pořízených palubní kamerou v roce 2013 a 2014. Ta snímá počínání řidiče a provoz před autem. A právě z 58 % případů se dotyčný vybavoval se spolujezdcem nebo psal textové zprávy, případně telefonoval.

Za nehodami, při kterých řidič sjel ze silnice, stojí právě z 89 % nepozornost. Může také za 76 % případů, kdy řidič do někoho narazil zezadu. Používání mobilu bylo druhou nejčastější příčinou nepozornosti, kdy řidiči v průměru nesledovali provoz po dobu 4,1 sekundy.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Nejčastější příčinou nepozornosti teenagerů za volantem bylo bavení se se spolujezdci, nicméně z tohoto důvodu došlo jen k 15 % nehod mladistvých. V roce 2013 bylo 963 000 řidičů ve věku 16 až 19 let účastníky nehod evidovaných policií v USA. Při těchto nehodách zahynulo 2865 lidí a 385 000 jich bylo zraněno.

Možná, že právě tato studie trochu změní přístup k mladým začínajícím řidičům a nebudou tolik démonizováni ve vztahu k rychlosti, riskování a agresivní jízdě, ale spíše k nepozornosti a používání mobilu. Jakkoli vychází studie z dat získaných pouze v USA, mobilní telefony s internety, facebooky a twittery mají dneska mladí řidiči po celém světě...

Ve Spojených státech se poslední dobou rozpoutává debata, zda by se neměla oddálit věková hranice pro získání řidičského průkazu. Ve většině Spojených států smíte řídit od 16 let věku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků