Koncept budoucí elektrické škodovky již byl vystaven v Číně. Před Frankfurtem byl ale přepracován a prý se již z velké části podobá budoucímu sériovému vozu.

Koncept budoucí elektrické škodovky již byl vystaven v Číně. Před Frankfurtem byl ale přepracován a prý se již z velké části podobá budoucímu sériovému vozu.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.
16
Fotogalerie

Teď hlídá i srdce řidiče: Upravené elektroauto Škody pro Frankfurt.

Mladoboleslavská automobilka připravila pro zářijový autosalon další evoluční stupeň studie svého budoucího prvního elektromobilu. Ten bude umět například i sledovat srdeční frekvenci řidiče a při potížích sám zastaví.

Možná větším tahákem, než je již odtajněné SUV Karoq, bude na stánku značky Škoda během frankfurtského autosalonu koncept elektromobilu Škoda Vision E.  To, že se oproti studii prezentované na jaře vůz celkem výrazně změnil, prozradil redaktorovi Autorevue.cz již před začátkem letních prázdnin dobře informovaný zdroj z automobilky. A nyní zveřejněná tisková zpráva to potvrzuje.

Nejenže má koncept pro Frankfurt přepracovaný design přední části, změnily se i jeho rozměry a vůz dostal nové funkce. Design již údajně z velké části odpovídá tomu, jaký se představí i na produkčním autě.

Zatímco v Šanghaji měřilo škodovácké elektroSUV na délku 4645 mm, vysoké bylo 1550 mm a na šířku mělo 1917 mm, nyní bude vystaveno o více než dva centimetry delší, o sedm milimetrů širší a hlavně o citelných 41 milimetrů vyšší. Vnitřní prostor zůstal na skvělé úrovni, protože uvnitř chybí středový tunel a navíc se do vozu bez takzvaného "B" sloupku a s protisměrným otevíráním dveří skvěle nastupuje.

Navíc auto získalo další schopnosti. Například palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy. Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví.

Auto budou stále pohánět elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k), jejichž výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Dojezd je až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost činí180 km/h . Automatizované řízení úrovně 3 umožňuje na dálnici automatické zrychlování, auto samo, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie se nabíjejí indukčně.

Škoda tvrdí, že s tímto konceptem dělá velký krok směrem k digitální budoucnosti. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby Škoda Connect, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor.

Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.

Porovnejte současnou podobu konceptu Vision E s tou ze Šanghaje:

170824-SKODA-VISION-E-at-IAA-2017.jpga VE_001.jpgb VE_002.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud