Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

Motorů, které se konstruktérům úplně nepovedly, je samozřejmě mnoho. Náš seznam obsahuje ty nejdůležitější nebo nejzajímavější, zohledňujeme i jejich rozšíření v našich zeměpisných šířkách. Z toho důvodu vynecháváme například průšvihy typu Oldsmobile LF9 (extrémně problémový americký osmiválcový diesel z let 1978 až 1985), staré Rovery, MG a podobné rarity.

Nejde o žebříček – míra rizika selhání je různá, pořadí je pouze abecední. 

Alfa Romeo 2.0 Twin-Spark 16V

Kódy: AR 32301, AR 67204,  AR 32310, AR 32303, AR 34103, AR 36301, AR 16201

Výroba: 1995 až 2010

Nasazení:  Alfa 145/146 2.0 TS (QV/TI), Alfa 147 2.0 TS, Alfa 156 2.0 TS, Alfa 166 2.0 TS, Alfa GTV/Spider  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Choulostivý Twin-Spark montovala Alfa do řady modelů včetně 145 a GTV

Důvod:  Všechny šestnáctiventilové „twinsparky“ jsou považovány za choulostivější, nejvíce z nich pak ten největší – dvoulitrový. Obecně jsou tyto motory citlivé na vytáčení za studena (v extrému umí prasknout písty), nevynikají ani životností rozvodů, ani odolností klikového mechanismu, už jako nové mívaly vyšší spotřebu oleje a při ostřejší jízdě trpí zvýšenou tvorbou karbonu. Jeho zásluhou po čase kolabují zdvihátka ventilů, systém proměnného časování vaček a při zaneseném sacím koši klidně i celý mazací okruh.

Předcházet karbonu i fatálním závadám na klikovém ústrojí lze výrazně zkrácenými intervaly výměny oleje přesně doporučené specifikace, ovšem ani při nadprůměrně starostlivé péči nikdy nebyly tyto motory schopné bezproblémově najíždět statisíce kilometrů. Některé modely trpí i průnikem vlhkosti do řídící jednotky. 

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků