Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

Motorů, které se konstruktérům úplně nepovedly, je samozřejmě mnoho. Náš seznam obsahuje ty nejdůležitější nebo nejzajímavější, zohledňujeme i jejich rozšíření v našich zeměpisných šířkách. Z toho důvodu vynecháváme například průšvihy typu Oldsmobile LF9 (extrémně problémový americký osmiválcový diesel z let 1978 až 1985), staré Rovery, MG a podobné rarity.

Nejde o žebříček – míra rizika selhání je různá, pořadí je pouze abecední. 

Alfa Romeo 2.0 Twin-Spark 16V

Kódy: AR 32301, AR 67204,  AR 32310, AR 32303, AR 34103, AR 36301, AR 16201

Výroba: 1995 až 2010

Nasazení:  Alfa 145/146 2.0 TS (QV/TI), Alfa 147 2.0 TS, Alfa 156 2.0 TS, Alfa 166 2.0 TS, Alfa GTV/Spider  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Choulostivý Twin-Spark montovala Alfa do řady modelů včetně 145 a GTV

Důvod:  Všechny šestnáctiventilové „twinsparky“ jsou považovány za choulostivější, nejvíce z nich pak ten největší – dvoulitrový. Obecně jsou tyto motory citlivé na vytáčení za studena (v extrému umí prasknout písty), nevynikají ani životností rozvodů, ani odolností klikového mechanismu, už jako nové mívaly vyšší spotřebu oleje a při ostřejší jízdě trpí zvýšenou tvorbou karbonu. Jeho zásluhou po čase kolabují zdvihátka ventilů, systém proměnného časování vaček a při zaneseném sacím koši klidně i celý mazací okruh.

Předcházet karbonu i fatálním závadám na klikovém ústrojí lze výrazně zkrácenými intervaly výměny oleje přesně doporučené specifikace, ovšem ani při nadprůměrně starostlivé péči nikdy nebyly tyto motory schopné bezproblémově najíždět statisíce kilometrů. Některé modely trpí i průnikem vlhkosti do řídící jednotky. 

Diskuze (474) Další článek: Levné Škodovky Čechy tolik nelákají. Nejčastěji sahají po výbavě Style

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Nové vozy na Heureka.cz