Technologie Nissanu umožní vidět za roh. Hodně spoléhá na virtuální realitu

Na technologické výstavě CES v Las Vegas představí Nissan zajímavou vizi systému, který umožní řidičům v autě „vidět neviditelné“.

Kromě nové varianty elektromobilu Leaf ukáže Nissan na letošní technologické výstavě CES v Las Vegas i myšlenku systému označeného I2V (Invisible to visible). Ten má řidiči při jízdě umožnit koukat v podstatě za roh, respektive za blížící se zatáčku a celkově sledovat okolí svého auta skrze virtuální realitu.

Nissan pro funkci I2V kombinuje řadu prvků. Automobil tak bude umět sbírat informace o svém okolí skrze vestavěné senzory, tyto detaily zkombinuje s daty z internetu a satelitů (dopravní info či počasí v reálném čase) a výsledný obraz prostředí pak zpracuje ve virtuální realitě na detailní mapě. Nissan zde předpovídá, že brýle zobrazující virtuální realitu budou v budoucnu standardní výbavou řidiče.

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Díky tomu se například šofér zavčasu pohledem do mapy ve svém zorném poli dozví, jaká dopravní situace jej čeká za další odbočkou, zda se v dálce před ním chýlí k nějaké krizové situaci anebo mu systém na základě těchto informací nabídne nejsnazší cestu k cíli. Výkonné senzory pak třeba zjistí, zda a kde přesně se v patrovém parkovišti nachází volné místo ještě před tím, než do objektu řidič vjede.

A jelikož se bude řidič za volantem dívat na virtuálně upravený svět (takzvaný Metaverse), Nissan dokonce předvádí myšlenku digitální změny počasí. Mlhu či silný déšť bude možno díky informacím ze satelitů a internetu nahradit virtuálním pohledem na silnici při slunečném počasí.

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Technologii I2V pochopitelně Nissan plánuje zakomponovat do vozidel, která již budou vysoce autonomní, a člověk bude většinou pouhým pasažérem zadávajícím povely do systému. K tomu bude ve virtuálním světě dostupný i digitální „avatar“ sedící vedle vás, poslouchající vaše rozkazy a nabízející pomoc při jízdě.

Na pravověrné řidiče, kteří se rádi projedou a zatočí volantem, však Nissan myslí také. Díky upravené realitě tak bude moci šofér vidět na silnici čáry zobrazující ideální brzdné body nebo využije virtuálního kouče, jenž poskytne rady a kurzy sportovního řízení.  

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků