Technologie Nissanu umožní vidět za roh. Hodně spoléhá na virtuální realitu

Na technologické výstavě CES v Las Vegas představí Nissan zajímavou vizi systému, který umožní řidičům v autě „vidět neviditelné“.

Kromě nové varianty elektromobilu Leaf ukáže Nissan na letošní technologické výstavě CES v Las Vegas i myšlenku systému označeného I2V (Invisible to visible). Ten má řidiči při jízdě umožnit koukat v podstatě za roh, respektive za blížící se zatáčku a celkově sledovat okolí svého auta skrze virtuální realitu.

Nissan pro funkci I2V kombinuje řadu prvků. Automobil tak bude umět sbírat informace o svém okolí skrze vestavěné senzory, tyto detaily zkombinuje s daty z internetu a satelitů (dopravní info či počasí v reálném čase) a výsledný obraz prostředí pak zpracuje ve virtuální realitě na detailní mapě. Nissan zde předpovídá, že brýle zobrazující virtuální realitu budou v budoucnu standardní výbavou řidiče.

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Díky tomu se například šofér zavčasu pohledem do mapy ve svém zorném poli dozví, jaká dopravní situace jej čeká za další odbočkou, zda se v dálce před ním chýlí k nějaké krizové situaci anebo mu systém na základě těchto informací nabídne nejsnazší cestu k cíli. Výkonné senzory pak třeba zjistí, zda a kde přesně se v patrovém parkovišti nachází volné místo ještě před tím, než do objektu řidič vjede.

A jelikož se bude řidič za volantem dívat na virtuálně upravený svět (takzvaný Metaverse), Nissan dokonce předvádí myšlenku digitální změny počasí. Mlhu či silný déšť bude možno díky informacím ze satelitů a internetu nahradit virtuálním pohledem na silnici při slunečném počasí.

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Technologii I2V pochopitelně Nissan plánuje zakomponovat do vozidel, která již budou vysoce autonomní, a člověk bude většinou pouhým pasažérem zadávajícím povely do systému. K tomu bude ve virtuálním světě dostupný i digitální „avatar“ sedící vedle vás, poslouchající vaše rozkazy a nabízející pomoc při jízdě.

Na pravověrné řidiče, kteří se rádi projedou a zatočí volantem, však Nissan myslí také. Díky upravené realitě tak bude moci šofér vidět na silnici čáry zobrazující ideální brzdné body nebo využije virtuálního kouče, jenž poskytne rady a kurzy sportovního řízení.  

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků