Technologie Nissanu umožní vidět za roh. Hodně spoléhá na virtuální realitu

Na technologické výstavě CES v Las Vegas představí Nissan zajímavou vizi systému, který umožní řidičům v autě „vidět neviditelné“.

Kromě nové varianty elektromobilu Leaf ukáže Nissan na letošní technologické výstavě CES v Las Vegas i myšlenku systému označeného I2V (Invisible to visible). Ten má řidiči při jízdě umožnit koukat v podstatě za roh, respektive za blížící se zatáčku a celkově sledovat okolí svého auta skrze virtuální realitu.

Nissan pro funkci I2V kombinuje řadu prvků. Automobil tak bude umět sbírat informace o svém okolí skrze vestavěné senzory, tyto detaily zkombinuje s daty z internetu a satelitů (dopravní info či počasí v reálném čase) a výsledný obraz prostředí pak zpracuje ve virtuální realitě na detailní mapě. Nissan zde předpovídá, že brýle zobrazující virtuální realitu budou v budoucnu standardní výbavou řidiče.

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Díky tomu se například šofér zavčasu pohledem do mapy ve svém zorném poli dozví, jaká dopravní situace jej čeká za další odbočkou, zda se v dálce před ním chýlí k nějaké krizové situaci anebo mu systém na základě těchto informací nabídne nejsnazší cestu k cíli. Výkonné senzory pak třeba zjistí, zda a kde přesně se v patrovém parkovišti nachází volné místo ještě před tím, než do objektu řidič vjede.

A jelikož se bude řidič za volantem dívat na virtuálně upravený svět (takzvaný Metaverse), Nissan dokonce předvádí myšlenku digitální změny počasí. Mlhu či silný déšť bude možno díky informacím ze satelitů a internetu nahradit virtuálním pohledem na silnici při slunečném počasí.

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Technologii I2V pochopitelně Nissan plánuje zakomponovat do vozidel, která již budou vysoce autonomní, a člověk bude většinou pouhým pasažérem zadávajícím povely do systému. K tomu bude ve virtuálním světě dostupný i digitální „avatar“ sedící vedle vás, poslouchající vaše rozkazy a nabízející pomoc při jízdě.

Na pravověrné řidiče, kteří se rádi projedou a zatočí volantem, však Nissan myslí také. Díky upravené realitě tak bude moci šofér vidět na silnici čáry zobrazující ideální brzdné body nebo využije virtuálního kouče, jenž poskytne rady a kurzy sportovního řízení.  

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky