Technologie Nissanu umožní vidět za roh. Hodně spoléhá na virtuální realitu

Na technologické výstavě CES v Las Vegas představí Nissan zajímavou vizi systému, který umožní řidičům v autě „vidět neviditelné“.

Kromě nové varianty elektromobilu Leaf ukáže Nissan na letošní technologické výstavě CES v Las Vegas i myšlenku systému označeného I2V (Invisible to visible). Ten má řidiči při jízdě umožnit koukat v podstatě za roh, respektive za blížící se zatáčku a celkově sledovat okolí svého auta skrze virtuální realitu.

Nissan pro funkci I2V kombinuje řadu prvků. Automobil tak bude umět sbírat informace o svém okolí skrze vestavěné senzory, tyto detaily zkombinuje s daty z internetu a satelitů (dopravní info či počasí v reálném čase) a výsledný obraz prostředí pak zpracuje ve virtuální realitě na detailní mapě. Nissan zde předpovídá, že brýle zobrazující virtuální realitu budou v budoucnu standardní výbavou řidiče.

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Díky tomu se například šofér zavčasu pohledem do mapy ve svém zorném poli dozví, jaká dopravní situace jej čeká za další odbočkou, zda se v dálce před ním chýlí k nějaké krizové situaci anebo mu systém na základě těchto informací nabídne nejsnazší cestu k cíli. Výkonné senzory pak třeba zjistí, zda a kde přesně se v patrovém parkovišti nachází volné místo ještě před tím, než do objektu řidič vjede.

A jelikož se bude řidič za volantem dívat na virtuálně upravený svět (takzvaný Metaverse), Nissan dokonce předvádí myšlenku digitální změny počasí. Mlhu či silný déšť bude možno díky informacím ze satelitů a internetu nahradit virtuálním pohledem na silnici při slunečném počasí.

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Technologii I2V pochopitelně Nissan plánuje zakomponovat do vozidel, která již budou vysoce autonomní, a člověk bude většinou pouhým pasažérem zadávajícím povely do systému. K tomu bude ve virtuálním světě dostupný i digitální „avatar“ sedící vedle vás, poslouchající vaše rozkazy a nabízející pomoc při jízdě.

Na pravověrné řidiče, kteří se rádi projedou a zatočí volantem, však Nissan myslí také. Díky upravené realitě tak bude moci šofér vidět na silnici čáry zobrazující ideální brzdné body nebo využije virtuálního kouče, jenž poskytne rady a kurzy sportovního řízení.  

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků