Toto ruské monstrum chce dojet všude. Má motor Hyundai a 83 koní

Rusko je zemí zaslíbenou pro nekompromisní terénní stroje. Jedním takovým je i nové monstrum společnosti Technoimpulse.

Není SUV jako SUV. Ruská společnost Technoimpulse i svůj nejnovější terénní výtvor Rocket Z 210-91 stále popisuje jako SUV, které se pyšní motorem uprostřed. Expediční monstrum pojme celkem devět pasažérů, očividně projede jakýmkoliv terénem a na silnici bude minimálně vzbuzovat respekt. Jednoduše špička ve své třídě.

Hranaté proporce vozu zajišťují skvělé nájezdové úhly, vepředu i vzadu celých 52 stupňů, a světlá výška vozu je rovných 600 mm. Bez zrcátek mluvíme o celkové šířce 2,49 metru a na délku je Rocket Z dlouhý 4,89 metru. Díky kolům a pneumatikám jako z traktoru, stálému pohonu všech kol a redukční převodovce se ruské „SUV“ vyznačuje přístupem „dojedu kamkoliv“.

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Uvnitř zahlédnete poměrně zajímavé rozmístění sedadel. Úplně vepředu totiž najdete pouze místo řidiče, ačkoliv je zde i provizorní vyklápěcí stolička pro dalšího člena posádky. Dále jsou v kabině uloženy celkem tři lavice pro zbytek pasažérů, přičemž celé rozmístění lze sklopit a vytvořit tak rozměrné místo na spaní, nebo velký zavazadlový prostor.

Pod vyvýšenou řadou lavic se pak nachází zmíněný motor Hyundai. Jedná se o 2,5litrový čtyřválcový turbodiesel o dosti skromném výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 196 Nm. V nabídce je ovšem také silnější varianta o 74 kW (100 koní) a 230 Nm. Tak či tak, Rocket Z žádnou rychlou raketou zřejmě nebude. Oba motory pracují skrze pětistupňovou manuální převodovku s redukcí.

Mil-Spec ukázal další verzi znovuzrozeného Hummeru H1. Stojí celkem balík

Mil-Spec ukázal další verzi znovuzrozeného Hummeru H1. Stojí celkem balík

Ve výbavě se objevuje posilovač řízení, klimatizace, rádio a také palubní systém dofukování a odpouštění pneumatik. Technoimpulse uvádí, že jeho SUV je vhodné i pro vojenské účely. Vidí jej tedy jako vozidlo určené ke střežení státních hranic nebo ochraně přírodních zdrojů. A pokud by zájemce hleděl po něčem větším, v nabídce je i Rocket Z 310-91 v šestikolové variantě.

Cena startuje na částce 5,6 milionu rublů, tedy v přepočtu asi 1,9 milionu korun.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků