Toto ruské monstrum chce dojet všude. Má motor Hyundai a 83 koní

Rusko je zemí zaslíbenou pro nekompromisní terénní stroje. Jedním takovým je i nové monstrum společnosti Technoimpulse.

Není SUV jako SUV. Ruská společnost Technoimpulse i svůj nejnovější terénní výtvor Rocket Z 210-91 stále popisuje jako SUV, které se pyšní motorem uprostřed. Expediční monstrum pojme celkem devět pasažérů, očividně projede jakýmkoliv terénem a na silnici bude minimálně vzbuzovat respekt. Jednoduše špička ve své třídě.

Hranaté proporce vozu zajišťují skvělé nájezdové úhly, vepředu i vzadu celých 52 stupňů, a světlá výška vozu je rovných 600 mm. Bez zrcátek mluvíme o celkové šířce 2,49 metru a na délku je Rocket Z dlouhý 4,89 metru. Díky kolům a pneumatikám jako z traktoru, stálému pohonu všech kol a redukční převodovce se ruské „SUV“ vyznačuje přístupem „dojedu kamkoliv“.

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Bollinger už chystá i plně elektrický terénní pick-up. S výkonem 526 koní!

Uvnitř zahlédnete poměrně zajímavé rozmístění sedadel. Úplně vepředu totiž najdete pouze místo řidiče, ačkoliv je zde i provizorní vyklápěcí stolička pro dalšího člena posádky. Dále jsou v kabině uloženy celkem tři lavice pro zbytek pasažérů, přičemž celé rozmístění lze sklopit a vytvořit tak rozměrné místo na spaní, nebo velký zavazadlový prostor.

Pod vyvýšenou řadou lavic se pak nachází zmíněný motor Hyundai. Jedná se o 2,5litrový čtyřválcový turbodiesel o dosti skromném výkonu 61 kW (83 koní) a točivém momentu 196 Nm. V nabídce je ovšem také silnější varianta o 74 kW (100 koní) a 230 Nm. Tak či tak, Rocket Z žádnou rychlou raketou zřejmě nebude. Oba motory pracují skrze pětistupňovou manuální převodovku s redukcí.

Mil-Spec ukázal další verzi znovuzrozeného Hummeru H1. Stojí celkem balík

Mil-Spec ukázal další verzi znovuzrozeného Hummeru H1. Stojí celkem balík

Ve výbavě se objevuje posilovač řízení, klimatizace, rádio a také palubní systém dofukování a odpouštění pneumatik. Technoimpulse uvádí, že jeho SUV je vhodné i pro vojenské účely. Vidí jej tedy jako vozidlo určené ke střežení státních hranic nebo ochraně přírodních zdrojů. A pokud by zájemce hleděl po něčem větším, v nabídce je i Rocket Z 310-91 v šestikolové variantě.

Cena startuje na částce 5,6 milionu rublů, tedy v přepočtu asi 1,9 milionu korun.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků