Technika: systém BMW pohonu všech kol xDrive

13 komentářů

kmb
3. července • 10:38

Pro bezpečné přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého přes podélný sněhový hřbet mezi nimi je zapotřebí nepřetržitý záběr předku. Tak se přes něj dostanu bez problémů tam i zpět. Nevyhodnotí systém případný smýkavý posun přední nápravy podél hřbetu jako tlačení předku ven ze zatáčky a nepřenese výkon výhradně na zadní nápravu (viz článek) ?

Jogurt
20. června • 16:04

No vida, Haldex pozpátku, tady místo zadku spíná předek. Jinak je to v bleděmodrém to samé. Jak často v tom BMW mění olej?

VanJ
23. června • 21:03

No medzi BMW a VW je jeden zavazny rozdiel a sice v riadeni. Zatial co pri VW tam prakticky nie j eziadna inteligencia, pri BMW je to prepracovane do velkych detailov.

x12345678
24. června • 10:19

He? A na to jsi přišel jak? BMW má téměř shodnou řídící logiku jako Haldex u VW i Volva. I tady je aktivní řízení přítlaku, propojení s řízením stability a trakce/ABS/Motormanagementem, u automatu i převodovkou, nucené sepnutí při vyšším točivém momentu atd, řídící procesy jsou velmi podobné. To o čem ty bez znalosti věci plácáš je neřízený systém Hondy CRV.
Hlavní rozdíl mezi systémem BMW a VW+Volvo je v tom, že BMW díky základní koncepci vycházející z pohonu zadní nápravy, má jinou výchozí hodnotu přítlaku lamel aby i u 4x4 byla zachována charakteristika jízdních vlastností pro BMW typických. Jiný rozdíl v tom v podstatě není - tedy v principu funkce. V konstrukčním řešení díky rozdílné základní koncepci pohonu je samozřejmě rozdíl značný..

VanJ
17. října • 12:26

Tak preco trva VW (Haldex) reakcia cca stvrt otacky (presmyku) kolesa kym zareaguje a BMW nepotrebuje prakticky nic?
Ako tu mozes trepat take nezmysly, ze je tam rovnaka riadiaca logika? Pisal si ten software sam pre vsetky firmy? Je uplne jedno aky pouziju hardware, ked si software odladuje kazdy sam, a v tom je pri elektronicky riadenych systemov zasadny rozdiel.
A mimochodom, ty truhlik, vychadzam z Auto Motor und Sport kde porovnavali Quattro, xDrive, AWD (Subaru) a sytstemy Haldex (4motion).
Kecale!

Mr. Torsen
10. února • 20:03

VW 4Motion je Torsen, nie Haldex, ty truľo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
8. srpna • 13:45

4motion rozhodně torsen neni .... torsen byl syncro ... a to končilo modernizaci passatu B5 n B5.5 ;)

Z
16. června • 0:56

Zdravím goese na základě jistého flame ve staré garáži.

Mirko
15. června • 14:45

No, je to opsaný z nějaké propagandistického materiálu BMW, ale aspoň je to zajímavý - 4x4   
 

Petr Broža
15. června • 14:57

Na začátku uvádíme, že je to tisková zpráva BMW

Jirka
15. června • 15:06

Sakra, moje chyba, ze jsem si toho nevsiml. Priste musim byt vice vsimavejsi a usetrim tak cas ctenim zcela zbytecnych textu. Tim nenadavam vam, ale sobe :) Tiskove zpravy maji vypovidaci hodnotu nula krat nula

Pete
15. června • 15:33

Proč zbytečných keců? A odkud si myslíš, že čerpají data články v časácích?  Jsou to je jenom jinak napsaný tiskovky.

Jirka
15. června • 19:23

To sice ano, ale spravny novinovy clanek je take prenesen pres filtr zvany "kritika", takove slovo tiskovka nezna. Dale takovy novinovy clanek se zkousi porovnavat, aby si dokazal kazdy ctenar predstavit, jaky realny prinos ma dana vec a ne jen cist, ze je to uplne super extra special.
No a ted mi uprimne rekni, vazne si myslis, ze tiskova zprava a clanek je to same???

Doporučujeme

Články odjinud