Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou

Ministerstvo dopravy v rámci zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly (STK) plánovalo i jejich monitorování kamerami. Nemá ale na to peníze, přiznal mluvčí resortu Martin Novák.
Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou

Benevolentní technické kontroly jsou podle odborníků jednou z příčin vysokého výskytu aut s pozměněnými identifikátory nebo v nevyhovujícím stavu na silnicích. 

Se zvýšením dohledu nad stanicemi počítá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která je připravená na projednání vládou. Novela mimo jiné zavádí novou povinnost provozovatelů STK provádět každý rok vnitřní audity. Pokud povinnost neplní, přijdou o oprávnění. Každé tři roky čeká STK také vnější audit. Upravit by se měly rovněž sankce.

Novela počítá i se zavedením kamerového dohledu, kdy by bylo možné z centrálního stanoviště on-line kontrolovat práci v jednotlivých stanicích.

„Nicméně zavedení systému do praxe závisí na finančních možnostech ministerstva, které jsou teď velmi omezené. Zavedení systému se odhaduje na zhruba deset milionů korun jenom na rozšíření systému. Kromě toho by musely jednotlivé STK investovat přibližně 100 tisíc korun,“ dodal Novák.

Ministerstvo dopravy zároveň připravilo vyhlášku, která rozšiřuje úkony, které budou muset technici při kontrolách provádět. STK mají nově kontrolovat například účinnost tlumičů nebo měřit propustnost světla u skel.

Ministerstvo loni provedlo 108 kontrol STK a 99 kontrol stanic měření emisí. Osvědčení kontrolního technika nikomu neodebralo. V Česku funguje přes 300 STK. Na českých silnicích jezdí okolo 4,6 milionu osobních aut s průměrným stářím téměř 14 let.

Zdroj: E15.cz
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků