Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou

Ministerstvo dopravy v rámci zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly (STK) plánovalo i jejich monitorování kamerami. Nemá ale na to peníze, přiznal mluvčí resortu Martin Novák.
Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou

Benevolentní technické kontroly jsou podle odborníků jednou z příčin vysokého výskytu aut s pozměněnými identifikátory nebo v nevyhovujícím stavu na silnicích. 

Se zvýšením dohledu nad stanicemi počítá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která je připravená na projednání vládou. Novela mimo jiné zavádí novou povinnost provozovatelů STK provádět každý rok vnitřní audity. Pokud povinnost neplní, přijdou o oprávnění. Každé tři roky čeká STK také vnější audit. Upravit by se měly rovněž sankce.

Novela počítá i se zavedením kamerového dohledu, kdy by bylo možné z centrálního stanoviště on-line kontrolovat práci v jednotlivých stanicích.

„Nicméně zavedení systému do praxe závisí na finančních možnostech ministerstva, které jsou teď velmi omezené. Zavedení systému se odhaduje na zhruba deset milionů korun jenom na rozšíření systému. Kromě toho by musely jednotlivé STK investovat přibližně 100 tisíc korun,“ dodal Novák.

Ministerstvo dopravy zároveň připravilo vyhlášku, která rozšiřuje úkony, které budou muset technici při kontrolách provádět. STK mají nově kontrolovat například účinnost tlumičů nebo měřit propustnost světla u skel.

Ministerstvo loni provedlo 108 kontrol STK a 99 kontrol stanic měření emisí. Osvědčení kontrolního technika nikomu neodebralo. V Česku funguje přes 300 STK. Na českých silnicích jezdí okolo 4,6 milionu osobních aut s průměrným stářím téměř 14 let.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků