Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Volkswagen Toureg se už v Česku oficiálně nabízí, zatím s jediným motorem, 3.0 TDI o výkonu 210 kilowattů. Postupně bude dostupný i se slabší variantou šestiválce 3.0 TDI (170 kW), třílitrem TSI (250 kW) a vznětovým osmiválcem (310 kW). Na podrobnější technická data jediného dostupného motoru jsme si ale ještě museli počkat. Nyní se objevila na německých stránkách automobilky.

Standardem je pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem a osmistupňová automatická převodovka. Zajímavé je srovnání s bratrským Audi Q7. To je postaveno na stejné platformě MLB, ale jeho silnější variantě třílitrového TDI schází deset kilowattů. Stejný točivý moment 600 Nm má místo toho posazen o 750 ot./min. níže, horní hranici ale jen o 250 níže.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

V Číně dostanou i plug-in hybrid s 270 kilowatty. Patrně půjde o ten stejný systém, jaký už má Bentayga, tedy se základem v šestiválci 3.0 TSI a možností ujet zhruba 50 kilometrů pouze na baterie. O době jeho uvedení v Evropě zatím nebylo rozhodnuto. Zmíněné motory včetně úplně nejslabšího provedení začnou přicházet do výroby již o prázdninách.

Volkswagen Touareg versus Audi Q7 3.0 TDI - technická data dle metodiky WLTP
Model VW Touareg 3.0 TDI Audi Q7 3.0 TDI
Převodovka 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 2.967 2.967
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/- 200/3.250-4.250
Točivý moment [N.m/min] 600/2.250-3250 600/1.500-3.000
Maximální rychlost [km/h] 230 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 6,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,9 (WLTP metoda) 5,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 2.070 2.070
Maximální povolená hmotnost [kg] 2.850 2.765
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků