Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.
Volkswagen Toureg se už v Česku oficiálně nabízí, zatím s jediným motorem, 3.0 TDI o výkonu 210 kilowattů. Postupně bude dostupný i se slabší variantou šestiválce 3.0 TDI (170 kW), třílitrem TSI (250 kW) a vznětovým osmiválcem (310 kW). Na podrobnější technická data jediného dostupného motoru jsme si ale ještě museli počkat. Nyní se objevila na německých stránkách automobilky.
Standardem je pohon všech kol 4Motion s mezinápravovým diferenciálem a osmistupňová automatická převodovka. Zajímavé je srovnání s bratrským Audi Q7. To je postaveno na stejné platformě MLB, ale jeho silnější variantě třílitrového TDI schází deset kilowattů. Stejný točivý moment 600 Nm má místo toho posazen o 750 ot./min. níže, horní hranici ale jen o 250 níže.
V Číně dostanou i plug-in hybrid s 270 kilowatty. Patrně půjde o ten stejný systém, jaký už má Bentayga, tedy se základem v šestiválci 3.0 TSI a možností ujet zhruba 50 kilometrů pouze na baterie. O době jeho uvedení v Evropě zatím nebylo rozhodnuto. Zmíněné motory včetně úplně nejslabšího provedení začnou přicházet do výroby již o prázdninách.
Volkswagen Touareg versus Audi Q7 3.0 TDI - technická data dle metodiky WLTP |
Model |
VW Touareg 3.0 TDI |
Audi Q7 3.0 TDI |
Převodovka |
8A |
8A |
Zdvihový objem [cm3] |
2.967 |
2.967 |
Válce/ventily |
6/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
210/- |
200/3.250-4.250 |
Točivý moment [N.m/min] |
600/2.250-3250 |
600/1.500-3.000 |
Maximální rychlost [km/h] |
230 |
234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,1 |
6,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
7,9 (WLTP metoda) |
5,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2.070 |
2.070 |
Maximální povolená hmotnost [kg] |
2.850 |
2.765 |