TechArt Widebody Cayman S: svalnatý predátor

Príde vám Porsche Cayman príliš obyčajné? To od TechArtu môže váš pohľad zmeniť.
TechArt Widebody Cayman S: svalnatý predátor

Modely od Porsche podstupujú podstatne viac úprav ako napríklad konkurencia z Talianska. To je dané aj tým, že mnoho úpravcov pochádza z Nemecka, a tak sú im domáce autá bližšie. Medzi najznámejších tunerov Porsche patrí TechArt. Ten si vzal do parády silnejší z Caymanov, verziu S. Výsledok posúďte sami.

Ako už názov napovedá, Cayman dostal širšie „ramená“, a to o celých 8 cm. Tým pádom muselo pochopiteľne dôjsť aj k zväčšeniu rozchodu kolies. To by malo podľa slov TechArtu zabezpečiť ešte istejšie jazdné vlastnosti a dovolilo sa konštruktérom pohrať s chladením pre brzdy a motor. Nové väčšie nasávacie otvory majú túto úlohu spĺňať s prehľadom.

Aby sme ale nehovorili len o karosérii, solídnymi úpravami prešiel aj motor. Prvá úprava zahŕňa optimalizáciu riadiacej jednotky a výmenu vzduchového filtra, čo pridá na výkone 11 kW (15 k). Zaujiímavejšia je však druhá úprava. Prevŕtaním valcov sa jeho objem motora zvýšil z 3,4 na 3,8 l, k tomu pribudla nová riadiaca jednotka a kompletne prepracovaný výfuk. Výkon sa tak okamžite vyšvihol zo sériových 217 kW (295 k) na špičkových 283 kW (385 k). To stačí na to, aby malý predátor zhltol stovku za 4,9 s a pokoril magickú trojstovku (konkrétne 303 km/h).

Podvozok u TechArtu znížili o 25 mm a Cayman stojí na mohutných dvadsaťpalcových kolesách s pneumatikami 235/30 vpredu a 305/25 vzadu. Pri pohľade zozadu si nejde nevšimnúť ešte veľkého spoileru, ktorý sa postará o dostatočný prítlak najmä vo vysokých rýchlostiach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
TechArt Widebody Cayman S

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků