TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Německá ladičská firma TechArt měla připravený optický karosářský kit pro nejnovější model Porsche, Cayman S, již loni na podzim a prezentovala jej na autoshow v Essenu. Teď se pustila i do zbytku vozu a její pozorvnosti neunikl ani téměř třísetkoňový motor.
TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Porsche Cayman tvoří v modelové řadě stuttgartské automobilky předěl mezi otevřeným Boxsterem a klasickou 911 Carrera. Kdo by chtěl "kajmana" příblížit trochu více druhému jmenovanému modelu, může se zastavit u Techartu, kde ho na tuto cestu vybaví potřebnou výbavičkou.

Sériový výkon 217 kW (295 k) plochého šestiválce o objemu 3,4 l vyladila společnost TechArt na 228 kW (310 k). Patnáct koníků přidalo Caymanu pár zásahů jako přeprogramovaná řídící jednotka, upravené sání, nové výfukové potrubí a sportovní katalyzátor. Síla motoru se přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Akcelerace se z klidu na stovku snížila o 0,5 s na konečných 4,6 s a nejvyšší rychlost se zvedla o 5 km/h na 280 km/h.

O dobrou trakci se starají velká 20palcová kola z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměrech 235/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Zákazník si však může vybrat ze široké palety různých designů ráfků o velikosti od 17 palců až do zmiňovaných dvacítek.

Optický styling karosérie obsahuje nový přední nárazník, širší boční prahy a změny na zádi. Nové jsou koncovky výfukového potrubí a změny jsou i v interiéru, kde si zákazník může vybrat z dlouhého seznamu různých doplňků, od sportovního tříramenného volantu, přes hliníkové či karbonové obložení, až po výkonný multifunkční audiosystém.


TechArt Cayman S

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků