TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Německá ladičská firma TechArt měla připravený optický karosářský kit pro nejnovější model Porsche, Cayman S, již loni na podzim a prezentovala jej na autoshow v Essenu. Teď se pustila i do zbytku vozu a její pozorvnosti neunikl ani téměř třísetkoňový motor.
TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Porsche Cayman tvoří v modelové řadě stuttgartské automobilky předěl mezi otevřeným Boxsterem a klasickou 911 Carrera. Kdo by chtěl "kajmana" příblížit trochu více druhému jmenovanému modelu, může se zastavit u Techartu, kde ho na tuto cestu vybaví potřebnou výbavičkou.

Sériový výkon 217 kW (295 k) plochého šestiválce o objemu 3,4 l vyladila společnost TechArt na 228 kW (310 k). Patnáct koníků přidalo Caymanu pár zásahů jako přeprogramovaná řídící jednotka, upravené sání, nové výfukové potrubí a sportovní katalyzátor. Síla motoru se přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Akcelerace se z klidu na stovku snížila o 0,5 s na konečných 4,6 s a nejvyšší rychlost se zvedla o 5 km/h na 280 km/h.

O dobrou trakci se starají velká 20palcová kola z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměrech 235/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Zákazník si však může vybrat ze široké palety různých designů ráfků o velikosti od 17 palců až do zmiňovaných dvacítek.

Optický styling karosérie obsahuje nový přední nárazník, širší boční prahy a změny na zádi. Nové jsou koncovky výfukového potrubí a změny jsou i v interiéru, kde si zákazník může vybrat z dlouhého seznamu různých doplňků, od sportovního tříramenného volantu, přes hliníkové či karbonové obložení, až po výkonný multifunkční audiosystém.


TechArt Cayman S

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků