TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Německá ladičská firma TechArt měla připravený optický karosářský kit pro nejnovější model Porsche, Cayman S, již loni na podzim a prezentovala jej na autoshow v Essenu. Teď se pustila i do zbytku vozu a její pozorvnosti neunikl ani téměř třísetkoňový motor.
TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Porsche Cayman tvoří v modelové řadě stuttgartské automobilky předěl mezi otevřeným Boxsterem a klasickou 911 Carrera. Kdo by chtěl "kajmana" příblížit trochu více druhému jmenovanému modelu, může se zastavit u Techartu, kde ho na tuto cestu vybaví potřebnou výbavičkou.

Sériový výkon 217 kW (295 k) plochého šestiválce o objemu 3,4 l vyladila společnost TechArt na 228 kW (310 k). Patnáct koníků přidalo Caymanu pár zásahů jako přeprogramovaná řídící jednotka, upravené sání, nové výfukové potrubí a sportovní katalyzátor. Síla motoru se přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Akcelerace se z klidu na stovku snížila o 0,5 s na konečných 4,6 s a nejvyšší rychlost se zvedla o 5 km/h na 280 km/h.

O dobrou trakci se starají velká 20palcová kola z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměrech 235/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Zákazník si však může vybrat ze široké palety různých designů ráfků o velikosti od 17 palců až do zmiňovaných dvacítek.

Optický styling karosérie obsahuje nový přední nárazník, širší boční prahy a změny na zádi. Nové jsou koncovky výfukového potrubí a změny jsou i v interiéru, kde si zákazník může vybrat z dlouhého seznamu různých doplňků, od sportovního tříramenného volantu, přes hliníkové či karbonové obložení, až po výkonný multifunkční audiosystém.


TechArt Cayman S

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků