TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Německá ladičská firma TechArt měla připravený optický karosářský kit pro nejnovější model Porsche, Cayman S, již loni na podzim a prezentovala jej na autoshow v Essenu. Teď se pustila i do zbytku vozu a její pozorvnosti neunikl ani téměř třísetkoňový motor.
TechArt Porsche Cayman S: divočejší krokodýl

Porsche Cayman tvoří v modelové řadě stuttgartské automobilky předěl mezi otevřeným Boxsterem a klasickou 911 Carrera. Kdo by chtěl "kajmana" příblížit trochu více druhému jmenovanému modelu, může se zastavit u Techartu, kde ho na tuto cestu vybaví potřebnou výbavičkou.

Sériový výkon 217 kW (295 k) plochého šestiválce o objemu 3,4 l vyladila společnost TechArt na 228 kW (310 k). Patnáct koníků přidalo Caymanu pár zásahů jako přeprogramovaná řídící jednotka, upravené sání, nové výfukové potrubí a sportovní katalyzátor. Síla motoru se přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Akcelerace se z klidu na stovku snížila o 0,5 s na konečných 4,6 s a nejvyšší rychlost se zvedla o 5 km/h na 280 km/h.

O dobrou trakci se starají velká 20palcová kola z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměrech 235/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Zákazník si však může vybrat ze široké palety různých designů ráfků o velikosti od 17 palců až do zmiňovaných dvacítek.

Optický styling karosérie obsahuje nový přední nárazník, širší boční prahy a změny na zádi. Nové jsou koncovky výfukového potrubí a změny jsou i v interiéru, kde si zákazník může vybrat z dlouhého seznamu různých doplňků, od sportovního tříramenného volantu, přes hliníkové či karbonové obložení, až po výkonný multifunkční audiosystém.


TechArt Cayman S

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků