TechArt 911 Turbo: zatím bez sladké třešničky

Kdo je u TechArtu zvyklý na špičková vylepšení špičkového, může být u jeho tuningu pro Porsche 911 Turbo trochu uzklamán. Alespoň prozatím.

Firma TechArt konečně představila jednu ze svých nejočekávanějších úprav - sadu vylepšení pro Porsche 911 Turbo poslední generace. Kdo by však od tohoto tunera čekal nekompromisní posun již tak vysokého výkonu za hranici 500 koní, bude zklamán, TechArt se zatím zaměřil především na vnější úpravy a zásahy do podvozku. Optimalizaci pohonné jednotky stále připravuje a snad proto, že od příchodu nového Turba na trh uběhl již nějaký ten pátek, představil oproti svým tradicím vylepšenou verzi bez zásahů do motorového prostoru.

Připravené úpravy ale pochopitelně nejsou pouze pro parádu, celý aerodynamický kit byl připraven v aerodynamickém tunelu a stejně jako ostatní úpravy bude samozřejmě i funkční záležitostí. Nový přední spoiler snižuje vztlak a dodává vozu více směrové stability ve vysokých rychlostech. Podobně zadní spoiler zvyšuje ve vyšších rychlostech spolu se zadním difusorem trakci zadní nápravy, na kterou směřuje většina výkonu. Změny aerodynamiky se pochopitelně podepsaly i na vzhledu, Turbo nyní vypadá ještě protáhlejší a nižší, což spolu s kombinací bílého laku a černých kol dodává vozu velmi působivý vzhled.

Nové je také výfukové potrubí a jeho koncovky, nejvíce změn se ale odehrálo na podvozku. TechArt nabízí svá 19" nebo 20" lehčená kola, na fotografiích jsou vyobrazena doporučované ráfky 8,5x20 a 12x20 s pneumatikami 245/30 ZR 20 a 325/25 ZR 20. Mnohem zajímavější změny se ale odehrály na zavěšení, řešení TechArt Vario Plus umožňuje nejen změnu světlé výšky v rozmezí 25 mm, ale také nastavitelnou tuhost tlumičů stiskem patřičného tlačítka v kabině. Jak dodává samotný TechArt, nejde o nastavení věrné svým režimům nazvaným Normal a Sport, ale spíše o nastavení sportovní a ještě sportovnější.

Motor bohužel TechArt vynechal, doposavad nabídnuté úpravy ale rozhodně nejsou krokem vstříc pozérům, všechny jsou naprosto funkční a osloví zejména majitele toužící po extrémním využívání potenciálu Turba. Ale nebudeme si nic nalhávat, výkon je výkon a zákazníci TechArtu jeho posun k vyšším hodnotám jistě očekávají. Snad se druhé verze úpravy dočkáme již brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
TechArt 911 Turbo
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků