TechArt 911 Turbo: zatím bez sladké třešničky

Kdo je u TechArtu zvyklý na špičková vylepšení špičkového, může být u jeho tuningu pro Porsche 911 Turbo trochu uzklamán. Alespoň prozatím.

Firma TechArt konečně představila jednu ze svých nejočekávanějších úprav - sadu vylepšení pro Porsche 911 Turbo poslední generace. Kdo by však od tohoto tunera čekal nekompromisní posun již tak vysokého výkonu za hranici 500 koní, bude zklamán, TechArt se zatím zaměřil především na vnější úpravy a zásahy do podvozku. Optimalizaci pohonné jednotky stále připravuje a snad proto, že od příchodu nového Turba na trh uběhl již nějaký ten pátek, představil oproti svým tradicím vylepšenou verzi bez zásahů do motorového prostoru.

Připravené úpravy ale pochopitelně nejsou pouze pro parádu, celý aerodynamický kit byl připraven v aerodynamickém tunelu a stejně jako ostatní úpravy bude samozřejmě i funkční záležitostí. Nový přední spoiler snižuje vztlak a dodává vozu více směrové stability ve vysokých rychlostech. Podobně zadní spoiler zvyšuje ve vyšších rychlostech spolu se zadním difusorem trakci zadní nápravy, na kterou směřuje většina výkonu. Změny aerodynamiky se pochopitelně podepsaly i na vzhledu, Turbo nyní vypadá ještě protáhlejší a nižší, což spolu s kombinací bílého laku a černých kol dodává vozu velmi působivý vzhled.

Nové je také výfukové potrubí a jeho koncovky, nejvíce změn se ale odehrálo na podvozku. TechArt nabízí svá 19" nebo 20" lehčená kola, na fotografiích jsou vyobrazena doporučované ráfky 8,5x20 a 12x20 s pneumatikami 245/30 ZR 20 a 325/25 ZR 20. Mnohem zajímavější změny se ale odehrály na zavěšení, řešení TechArt Vario Plus umožňuje nejen změnu světlé výšky v rozmezí 25 mm, ale také nastavitelnou tuhost tlumičů stiskem patřičného tlačítka v kabině. Jak dodává samotný TechArt, nejde o nastavení věrné svým režimům nazvaným Normal a Sport, ale spíše o nastavení sportovní a ještě sportovnější.

Motor bohužel TechArt vynechal, doposavad nabídnuté úpravy ale rozhodně nejsou krokem vstříc pozérům, všechny jsou naprosto funkční a osloví zejména majitele toužící po extrémním využívání potenciálu Turba. Ale nebudeme si nic nalhávat, výkon je výkon a zákazníci TechArtu jeho posun k vyšším hodnotám jistě očekávají. Snad se druhé verze úpravy dočkáme již brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
TechArt 911 Turbo
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků