TechArt 911 Turbo: zatím bez sladké třešničky

Kdo je u TechArtu zvyklý na špičková vylepšení špičkového, může být u jeho tuningu pro Porsche 911 Turbo trochu uzklamán. Alespoň prozatím.

Firma TechArt konečně představila jednu ze svých nejočekávanějších úprav - sadu vylepšení pro Porsche 911 Turbo poslední generace. Kdo by však od tohoto tunera čekal nekompromisní posun již tak vysokého výkonu za hranici 500 koní, bude zklamán, TechArt se zatím zaměřil především na vnější úpravy a zásahy do podvozku. Optimalizaci pohonné jednotky stále připravuje a snad proto, že od příchodu nového Turba na trh uběhl již nějaký ten pátek, představil oproti svým tradicím vylepšenou verzi bez zásahů do motorového prostoru.

Připravené úpravy ale pochopitelně nejsou pouze pro parádu, celý aerodynamický kit byl připraven v aerodynamickém tunelu a stejně jako ostatní úpravy bude samozřejmě i funkční záležitostí. Nový přední spoiler snižuje vztlak a dodává vozu více směrové stability ve vysokých rychlostech. Podobně zadní spoiler zvyšuje ve vyšších rychlostech spolu se zadním difusorem trakci zadní nápravy, na kterou směřuje většina výkonu. Změny aerodynamiky se pochopitelně podepsaly i na vzhledu, Turbo nyní vypadá ještě protáhlejší a nižší, což spolu s kombinací bílého laku a černých kol dodává vozu velmi působivý vzhled.

Nové je také výfukové potrubí a jeho koncovky, nejvíce změn se ale odehrálo na podvozku. TechArt nabízí svá 19" nebo 20" lehčená kola, na fotografiích jsou vyobrazena doporučované ráfky 8,5x20 a 12x20 s pneumatikami 245/30 ZR 20 a 325/25 ZR 20. Mnohem zajímavější změny se ale odehrály na zavěšení, řešení TechArt Vario Plus umožňuje nejen změnu světlé výšky v rozmezí 25 mm, ale také nastavitelnou tuhost tlumičů stiskem patřičného tlačítka v kabině. Jak dodává samotný TechArt, nejde o nastavení věrné svým režimům nazvaným Normal a Sport, ale spíše o nastavení sportovní a ještě sportovnější.

Motor bohužel TechArt vynechal, doposavad nabídnuté úpravy ale rozhodně nejsou krokem vstříc pozérům, všechny jsou naprosto funkční a osloví zejména majitele toužící po extrémním využívání potenciálu Turba. Ale nebudeme si nic nalhávat, výkon je výkon a zákazníci TechArtu jeho posun k vyšším hodnotám jistě očekávají. Snad se druhé verze úpravy dočkáme již brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
TechArt 911 Turbo
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků