TechArt 911 Carrera S: předchůdce 911 GT3

Účelný karosářský paket, široká 20palcová kola pro dobrou trakci, zvýšený výkon díky zlepšenému sání, výfukovému systému a ladění podvozku přímo na závodním okruhu. K tomu dvoustovka pod 16 sekund. To vše nabízí svým klientům tuner TechArt, aby nemuseli čekat na nové Porsche 911 GT3.
TechArt 911 Carrera S: předchůdce 911 GT3

Současnost velmi nahrává všem tunerům stuttgartské automobilky Porsche, protože poslední dobou chrlí jeden model za druhým. Jen základní model 911 se nabízí hned v osmi variantách: dle motorizace je tu 911 Carrera, silnější Carrera S; otevřené Cabrio a ke všem si můžete vybrat typ náhonu: na zadní kola nebo 4x4 (Carrera 4). Ladičská firma TechArt vyladila model 911 Carrera S, pojďme se podívat, co všechno je nové.

Z tuningu firmy TechArt budou mít radost především fanoušci a zájemci, kteří se nemohou dočkat nové verze modelu GT3. Díky lepšímu sání a novému výfukovému potrubí se šestiválcovému boxeru lépe "dýchá". Výkon agregátu o objemu 3,8 l vzrostl ze sériových 261 kW (355 k) na 283 kW (385 k), kterých vůz dosáhne v 7 150 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočil o 15 Nm na celkových 415 Nm, které jsou k dispozici od 5 800 ot/min. Díky tomu zrychlí posílené eSko z 0 km/h na 200 km/h za 15,7 s, což je o více než sekundu lepší čas než u sériové verze.

Síla agregátu se na vozovku přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a zadní nápravu. O solidní trakci se starají 20palcová kola s pneumatikami o rozměrech 235/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu. Při ladění odpružení a podvozku si pozve TechArt své zákazníky na okruh, aby mohli společně nastavit optimální jízdní vlastnosti, protože 20palcová kola komfortu moc nepřidají, spíše naopak.

Optický karosářský kit je udělán velmi rafinovaně: nepůsobí přeplácaným dojmem, ale i náhodný kolemjdoucí na první pohled uvidí, že vedle něj nestojí standardní model, ale tuningová lahůdka. Paket obsahuje přední spoiler, širší boční prahy a zadní přítlačné křídlo. V interiéru jsou doplňky z luxusních materiálů, jako karbon a kůže.

Tip: Přímý konkurent, tunerská firma Gemballa, nabízí pro 911 Carreru S paket s názvem GT.


TechArt 911 Carrera S

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků