TechArt 911 Carrera S: předchůdce 911 GT3

Účelný karosářský paket, široká 20palcová kola pro dobrou trakci, zvýšený výkon díky zlepšenému sání, výfukovému systému a ladění podvozku přímo na závodním okruhu. K tomu dvoustovka pod 16 sekund. To vše nabízí svým klientům tuner TechArt, aby nemuseli čekat na nové Porsche 911 GT3.
TechArt 911 Carrera S: předchůdce 911 GT3

Současnost velmi nahrává všem tunerům stuttgartské automobilky Porsche, protože poslední dobou chrlí jeden model za druhým. Jen základní model 911 se nabízí hned v osmi variantách: dle motorizace je tu 911 Carrera, silnější Carrera S; otevřené Cabrio a ke všem si můžete vybrat typ náhonu: na zadní kola nebo 4x4 (Carrera 4). Ladičská firma TechArt vyladila model 911 Carrera S, pojďme se podívat, co všechno je nové.

Z tuningu firmy TechArt budou mít radost především fanoušci a zájemci, kteří se nemohou dočkat nové verze modelu GT3. Díky lepšímu sání a novému výfukovému potrubí se šestiválcovému boxeru lépe "dýchá". Výkon agregátu o objemu 3,8 l vzrostl ze sériových 261 kW (355 k) na 283 kW (385 k), kterých vůz dosáhne v 7 150 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočil o 15 Nm na celkových 415 Nm, které jsou k dispozici od 5 800 ot/min. Díky tomu zrychlí posílené eSko z 0 km/h na 200 km/h za 15,7 s, což je o více než sekundu lepší čas než u sériové verze.

Síla agregátu se na vozovku přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a zadní nápravu. O solidní trakci se starají 20palcová kola s pneumatikami o rozměrech 235/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu. Při ladění odpružení a podvozku si pozve TechArt své zákazníky na okruh, aby mohli společně nastavit optimální jízdní vlastnosti, protože 20palcová kola komfortu moc nepřidají, spíše naopak.

Optický karosářský kit je udělán velmi rafinovaně: nepůsobí přeplácaným dojmem, ale i náhodný kolemjdoucí na první pohled uvidí, že vedle něj nestojí standardní model, ale tuningová lahůdka. Paket obsahuje přední spoiler, širší boční prahy a zadní přítlačné křídlo. V interiéru jsou doplňky z luxusních materiálů, jako karbon a kůže.

Tip: Přímý konkurent, tunerská firma Gemballa, nabízí pro 911 Carreru S paket s názvem GT.


TechArt 911 Carrera S

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků