Tech-Art Cayenne: nechte si vyladit porsche na 600 k

Nejnovější kit od Tech-Artu pro SUV německé automobilky Porsche nese název Magnum. Celá přední maska dostala dravý vzhled, velké nasávací otvory a zapracované mlhovky. Světlomety jsou osazeny stínítky a na víku od motoru naleznete prolis s výdechy. Rozšířené blatníky skrývají dostatek místa pro obří dvaadvacetipalcové ráfky z lehkých slitin. Speciální kola pro Cayenne mají rozměry 295/30 R22.

O optickou symetrii se starají vytažené prahy a oplechování zádě vozu. Dva dvojité výfuky z ušlechtilé oceli se sportovním tlumičem zajistí, že vás bude slyšet na míle daleko. Dále si při pohledu zezadu jistě všimnete stínítek osvětlení a integrovaného difuzoru. Modifikaci neušel ani podvozek. Dostal pneumatické pérování, které lze v silničním provozu snížit až o 60 milimetrů nebo naopak o 70 milimetrů zvýšit, když pojedete drsnější krajinou.

Pro osmiválcový motor s označením S si Tech-Art připravil dva stupně vyladění. První verze zvedne výkon o 15 kW (20 k) na 265 kW (360 k), druhá naloží dalších 20 koníků, takže ve výsledku výkon poskočí na hranici 280 kW (380 k). Tuning verze Cayenne Turbo přinese výkon celých 375 kW (510 k) a pro opravdové miláčky rychlých SUV je tu další dobrá zpráva.

Tech-Art připravuje top-verzi v podobě pohonné jednotky V8, kterou osadí dvěma turbodmychadly, dále motor dostane sportovní chladič, přeprogramovanou řídící jednotku a předělaný sací a výfukový systém. První odhady počítají s výkonem 441 kW (600 k) a kroutícím momentem 865 Nm. S náhonem na všechna kola by mělo Cayenne zvládat sprint z klidu na 100 km/h za 4,5 s a nejvyšší rychlost bude atakovat 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků