Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. Porsche

Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. | Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. | Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako  velký fanda automobilky Porsche . I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako velký fanda automobilky Porsche. I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. | Porsche

Ale i díky tomu je Porsche dnes tam, kde je. Když pak Porsche v roce 2002 začalo vyrábět svůj první SUV model, Cayenne, házeli s nimi ještě s větší vervou. Ale i díky tomu je dnes Porsche tam, kde je. Porsche

Ale i díky tomu je Porsche dnes tam, kde je. Když pak Porsche v roce 2002 začalo vyrábět svůj první SUV model, Cayenne, házeli s nimi ještě s větší vervou. Ale i díky tomu je dnes Porsche tam, kde je. | Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. | Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na  plug-in hybrid . Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na plug-in hybrid. | Porsche

Nejdřív se podíváme na čísla. Aby Taycan dostál svému rodnému jménu, myslelo Porsche i na použití mimo silnice, respektive na okruhu. Dvojice synchronních elektromotorů tu dává kombinovaný výkon 560 kW (761 koní) a točivý moment 1050 N.m, (platí pro vrcholnou verzi Turbo S s funkcí Overboost). Porsche

Nejdřív se podíváme na čísla. Aby Taycan dostál svému rodnému jménu, myslelo Porsche i na použití mimo silnice, respektive na okruhu. Dvojice synchronních elektromotorů tu dává kombinovaný výkon 560 kW (761 koní) a točivý moment 1050 N.m, (platí pro vrcholnou verzi Turbo S s funkcí Overboost). | Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i  čas na Nürburgringu  7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i čas na Nürburgringu 7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. | Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už  staví ve středočeském Berouně . Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už staví ve středočeském Berouně. | Porsche

O tu správnou agilitu a změnu směru pouhou myšlenkou se Taycan také bát nemusí. Díky bateriím v podlaze má nižší těžiště než Porsche 911. Absence spalovacího motoru vpředu také umožnila velmi nízkou kapotu, což je ovšem případ i u ikonického modelu značky. Porsche

O tu správnou agilitu a změnu směru pouhou myšlenkou se Taycan také bát nemusí. Díky bateriím v podlaze má nižší těžiště než Porsche 911. Absence spalovacího motoru vpředu také umožnila velmi nízkou kapotu, což je ovšem případ i u ikonického modelu značky. | Porsche

I díky tomu má Taycan koeficient odporu pouze 0,22 Cx. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvoustupňová převodovka. První stupeň se stará o to, aby se auto (většinou co nejrychleji) hnulo z místa a druhá slouží vyšším rychlostem a hladkému průběhu akcelerace.  Porsche

I díky tomu má Taycan koeficient odporu pouze 0,22 Cx. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvoustupňová převodovka. První stupeň se stará o to, aby se auto (většinou co nejrychleji) hnulo z místa a druhá slouží vyšším rychlostem a hladkému průběhu akcelerace.  | Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. | Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  | Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Turbo vyjde na 152.136 eur (3.900.000 Kč), silnější a přirozeně dražší Turbo S na 185.456 eur (4.760.000 Kč). Oba vozy je již možné objednávat v Německu. Porsche

Porsche Taycan Turbo vyjde na 152.136 eur (3.900.000 Kč), silnější a přirozeně dražší Turbo S na 185.456 eur (4.760.000 Kč). Oba vozy je již možné objednávat v Německu. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. Porsche
Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako  velký fanda automobilky Porsche . I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. Porsche
Ale i díky tomu je Porsche dnes tam, kde je. Když pak Porsche v roce 2002 začalo vyrábět svůj první SUV model, Cayenne, házeli s nimi ještě s větší vervou. Ale i díky tomu je dnes Porsche tam, kde je. Porsche
Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. Porsche
42
Fotogalerie

Taycanu Turbo se vysmál i Elon Musk. Co začalo na Twitteru, skončí na Nürburgringu

Elon Musk tápe nad označením Turbo nového elektromobilu Porsche a chvíli poté oznamuje přítomnost Tesly Model S na Nürburgringu.

Nápis Turbo u auta představuje přeplňovaný motor, který se u Porsche objevuje třeba u modelu 911. V takových 80. letech mělo ale snad všechno nápis „Turbo“, třeba vysavač, konvice nebo domácí kotle. Ve světě výpočetní techniky se názvem Turbo označovaly rychlejší mikroprocesory. Turbo je prostě něco, co je rychlejší.

Tak proč by Porsche nemohlo mít nápis Turbo a Turbo S na zádi svého nového vozu, které sice nemá spalovací motor s turbodmychadlem, ale zase má overboost, který ve výsledku přináší stejný efekt?

Ať už tím Porsche myslelo cokoliv, do hlavy to nejde ani Elonu Muskovi, předsedovi představenstva automobilky Tesla, který na svém Twitteru napsal: „Eeh, Porsche, tohle slovo „Turbo“ neznamená to, co si myslíš.“ Díky tomuto kroku nyní vznikají úsměvné poznámky, které se objevují napříč internetem. 

Ať už se vám označení Turbo líbí, nebo ne, faktem je, že nové Porsche Taycan se často objevuje jako konkurent pro Teslu Model S. Celá věc však pokračuje - Porsche se se svým elektromobilem vydalo na okruh Nürburgring, kde zajelo slušný čas 7:42. Elon Musk přidal ještě jeden Tweet, jen pár hodin po tom původním, že Tesla Model S se chystá na to samé místo již příští týden. Všem je asi jasné, z jakého důvodu tam bude.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud