Taxík podle Toyoty: Má vyměnitelné kryty světel i části nárazníku

Největší světová automobilka na tokijském autosalonu vystavuje svůj nový vůz určený pro potřeby taxislužby

Stejně jako klasické londýnské taxíky se nový počin automobilky Toyota zřejmě do učebnic automobilového designu s největší pravděpodobností nedostane, nicméně za užitné vlastnosti určitě tvůrci modelu JPN Taxi dostanou pochvalu.

Pozoruhodné je už pohonné ústrojí. Tím je hybrid, kde spalovací motor využívá zkapalněný ropný plyn LPG. Spotřeba je jen 5,15 litrů na sto kilometrů.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Hlavní důraz se kladl na pohodlné nastupování a cestování zákazníků taxislužby. Proto je podlaha umístěna ve výšce 320 milimetrů a na zadní řadu se nastupuje dveřmi širokými 720 a vysokými 1300 milimetrů. Projedou jimi i vozíčkáři. Vzadu jsou navíc velice rozměrná okna. Zavazadlový prostor má objem 401 litrů.

Díky použití velkého množství těsnících ploch a speciálních skel bude uvnitř také tiché prostředí. Tisková zpráva zdůrazňuje i zdánlivé, avšak užitečné drobnosti. Například bezpečnostní pásy ihned po ruce, umožňují snadné vytažení díky prodlužovacímu nástavci pásu. Jsou také osvětleny pomocí LED zdrojů, aby byly ihned rozpoznatelné i v noci.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Myslelo se rovněž na řidiče a ekonomiku provozu. Dispečerský systém, klimatizace a další přístroje ovládané řidičem se nacházejí na straně řidiče, zatímco navigace (GPS), taxametr a další prvky jsou umístěny tak, aby je snadno viděli cestující. Často používaný spínač výstražných světel se nachází napravo od volantu.

Opravy mají usnadnit některá opatření. Například boční části předního i zadního nárazníku, složeného vždy ze tří kusů, jsou vyměnitelné. Vyměnitelné jsou rovněž pouze vnější krycí skla světel.

Na detailní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků