Taxík podle Toyoty: Má vyměnitelné kryty světel i části nárazníku

Největší světová automobilka na tokijském autosalonu vystavuje svůj nový vůz určený pro potřeby taxislužby

Stejně jako klasické londýnské taxíky se nový počin automobilky Toyota zřejmě do učebnic automobilového designu s největší pravděpodobností nedostane, nicméně za užitné vlastnosti určitě tvůrci modelu JPN Taxi dostanou pochvalu.

Pozoruhodné je už pohonné ústrojí. Tím je hybrid, kde spalovací motor využívá zkapalněný ropný plyn LPG. Spotřeba je jen 5,15 litrů na sto kilometrů.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Hlavní důraz se kladl na pohodlné nastupování a cestování zákazníků taxislužby. Proto je podlaha umístěna ve výšce 320 milimetrů a na zadní řadu se nastupuje dveřmi širokými 720 a vysokými 1300 milimetrů. Projedou jimi i vozíčkáři. Vzadu jsou navíc velice rozměrná okna. Zavazadlový prostor má objem 401 litrů.

Díky použití velkého množství těsnících ploch a speciálních skel bude uvnitř také tiché prostředí. Tisková zpráva zdůrazňuje i zdánlivé, avšak užitečné drobnosti. Například bezpečnostní pásy ihned po ruce, umožňují snadné vytažení díky prodlužovacímu nástavci pásu. Jsou také osvětleny pomocí LED zdrojů, aby byly ihned rozpoznatelné i v noci.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Myslelo se rovněž na řidiče a ekonomiku provozu. Dispečerský systém, klimatizace a další přístroje ovládané řidičem se nacházejí na straně řidiče, zatímco navigace (GPS), taxametr a další prvky jsou umístěny tak, aby je snadno viděli cestující. Často používaný spínač výstražných světel se nachází napravo od volantu.

Opravy mají usnadnit některá opatření. Například boční části předního i zadního nárazníku, složeného vždy ze tří kusů, jsou vyměnitelné. Vyměnitelné jsou rovněž pouze vnější krycí skla světel.

Na detailní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků