Taxík podle Toyoty: Má vyměnitelné kryty světel i části nárazníku

Největší světová automobilka na tokijském autosalonu vystavuje svůj nový vůz určený pro potřeby taxislužby

Stejně jako klasické londýnské taxíky se nový počin automobilky Toyota zřejmě do učebnic automobilového designu s největší pravděpodobností nedostane, nicméně za užitné vlastnosti určitě tvůrci modelu JPN Taxi dostanou pochvalu.

Pozoruhodné je už pohonné ústrojí. Tím je hybrid, kde spalovací motor využívá zkapalněný ropný plyn LPG. Spotřeba je jen 5,15 litrů na sto kilometrů.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Hlavní důraz se kladl na pohodlné nastupování a cestování zákazníků taxislužby. Proto je podlaha umístěna ve výšce 320 milimetrů a na zadní řadu se nastupuje dveřmi širokými 720 a vysokými 1300 milimetrů. Projedou jimi i vozíčkáři. Vzadu jsou navíc velice rozměrná okna. Zavazadlový prostor má objem 401 litrů.

Díky použití velkého množství těsnících ploch a speciálních skel bude uvnitř také tiché prostředí. Tisková zpráva zdůrazňuje i zdánlivé, avšak užitečné drobnosti. Například bezpečnostní pásy ihned po ruce, umožňují snadné vytažení díky prodlužovacímu nástavci pásu. Jsou také osvětleny pomocí LED zdrojů, aby byly ihned rozpoznatelné i v noci.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Myslelo se rovněž na řidiče a ekonomiku provozu. Dispečerský systém, klimatizace a další přístroje ovládané řidičem se nacházejí na straně řidiče, zatímco navigace (GPS), taxametr a další prvky jsou umístěny tak, aby je snadno viděli cestující. Často používaný spínač výstražných světel se nachází napravo od volantu.

Opravy mají usnadnit některá opatření. Například boční části předního i zadního nárazníku, složeného vždy ze tří kusů, jsou vyměnitelné. Vyměnitelné jsou rovněž pouze vnější krycí skla světel.

Na detailní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků