Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti

Až teprve ze Španělska musel přijít vítr v podobě opravdu výkonného a lehkého roadsteru vycházejícího z někdejší naděje koncernu General Motors, resp. jeho zákazníků…

Představte si takovou Mazdu MX-5 s pekelně silným motorem. To je Tauro V8 Spider. Plnokrevník je produktem mladé španělské malosériové automobilky Tauro Sport Auto a jeho základem je roadster Pontiac Solstice. Ten se představil v roce 2004 a vyrábět se začal o rok později, přičemž nejvýkonnější varianty poháněly „ekonomické“ dvoulitrové čtyřválce Ecotec s přeplňováním. V průběhu let se tento stroj vyráběl také ve verzích Saturn Sky/Opel GT a Daewoo G2X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tauro V8 Spider - svižná reminiscence na Pontiac Solstice

Nyní přichází nekompromisní Tauro V8 Spider, jež tuto archaickou, ale velmi lehkou konstrukci (Solstice vykazovalo pohotovostní hmotnost přijatelných 1 305 kg) používá jako základ. A výhodou se stala koncepce s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež k podobným sportovním vozům jaksi patří. Zvenčí Tauro V8 Spider bere inspiraci z řady dalších modelů současnosti včetně Alfy C8 Competizione (např. zadní svítilny) a většina povrchových dílů karoserie včetně předních svítilen s vestavěnými LED je nová.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina povrchových dílů karoserie je nová

Interiér byl prakticky převzat z výchozího modelu, ovšem s výjimkou především kompletního čalounění kůží a Alcantarou, upraveného volantu a panelu rádia ve spodní části středové konzole převzatého ze standardních menších Chevroletů současnosti. Za zmínku stojí také instalace chromovaného madla šestistupňové manuální převodovky (ve standardu bývaly u Pontiacu jen „pětikvalty“), přičemž alternativou zůstává „automat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšte se na spoustu nových detailů, ale především na pekelný osmiválec z Corvette...

A tím se dostáváme k jádru pudla, jímž je pohonná jednotka. Tauro V8 Spider disponuje z Corvette převzatým mohutným osmiválcem GM s objemem 6,2 l s výkonem 440 koní (324 kW) a točivým momentem 586 Nm. Výhodou těchto agregátů je možnost jejich dalšího posilování, takže Tauro Sport Auto nabízí ladění také v úrovních 480 koní (353 kW), 530 koní (390 kW) a 650 koní (478 kW). Je tedy jasné, že měrný výkon deklasuje i nejvýtečnější supersportovní konstrukce dneška.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přečalouněný interiér byl po dílčích úpravách převzat z výchzího modelu

Smutnější stránkou věci je rozsah výrobní série, neboť má vzniknout jen třicet vozů Tauro V8 Spider. Ceny mají začínat v přepočtu nad hranicí 2,5 mil. Kč.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků