Tatry se budou vyrábět i v Číně. Překvapovat by vás to ale nemělo

Kopřivnická automobilka již v minulosti s čínskou stranou spolupracovala a nová smlouva na tyto vztahy navazuje. Pod licencí Tatry se tak budou nyní v provincii Che-pej nově vyrábět stovky vozidel ročně.

Automobilka Tatra Trucks se dohodla na licenční výrobě svých vozidel s partnerskou společností Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing. Čínská továrna bude zprvu k výrobě používat kompletované sady dílů odeslané z Kopřivnice, ale v budoucnu se chce závod spolehnout i na produkcí vlastních součástek.

Vedení Tatry označuje spolupráci za zajímavou obchodní příležitost, ale také má české automobilce pomoci v expanzi na perspektivním čínském trhu. Podnik Che-pej Čchang-čeng je ve svém regionu významným výrobcem s dlouholetou tradicí. V minulosti se ovšem dostal do potíží a smlouva s Tatrou mu rovněž pomůže dostat se zpátky na nohy.

Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

„Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky,“ uvedl Radek Strouhal, generální ředitel a místopředseda představenstva Tatry.

V prostorách čínského závodu se budou produkovat vozy vycházející ze starší řady TERRN°1, a přestože se chce závod později spolehnout na produkci vlastních dílů, důležité součástky bude vždy dodávat sama Tatra. Hlavním základem pro licenční náklaďáky budou ovšem léty prověřené podvozky kopřivnické značky. Na kvalitu produkce budou přitom dohlížet specialisté Tatry.

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Zatím není oficiálně potvrzeno, zda si čínská vozidla udrží název Tatra, nebo dostanou jiné obchodní označení. V minulosti už Tatra v Číně své vozy pod licencí vyráběla a například staré modely 815 tam vznikaly pod jménem značky Changzheng.

Jen pro připomenutí, automobilku Tatra Trucks vlastní od roku 2013 čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Český trh je sice pro kopřivnického výrobce stále důležitý, nicméně celých 80 % produkce patří exportu. Minulý rok Tatra vyrobila takřka 1500 vozidel, což bylo přibližně o 12 % více než rok předešlý. Tatra Trucks má zhruba 1200 zaměstnanců, přičemž dalších 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků