Tatry se budou vyrábět i v Číně. Překvapovat by vás to ale nemělo

Kopřivnická automobilka již v minulosti s čínskou stranou spolupracovala a nová smlouva na tyto vztahy navazuje. Pod licencí Tatry se tak budou nyní v provincii Che-pej nově vyrábět stovky vozidel ročně.

Automobilka Tatra Trucks se dohodla na licenční výrobě svých vozidel s partnerskou společností Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing. Čínská továrna bude zprvu k výrobě používat kompletované sady dílů odeslané z Kopřivnice, ale v budoucnu se chce závod spolehnout i na produkcí vlastních součástek.

Vedení Tatry označuje spolupráci za zajímavou obchodní příležitost, ale také má české automobilce pomoci v expanzi na perspektivním čínském trhu. Podnik Che-pej Čchang-čeng je ve svém regionu významným výrobcem s dlouholetou tradicí. V minulosti se ovšem dostal do potíží a smlouva s Tatrou mu rovněž pomůže dostat se zpátky na nohy.

Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

„Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky,“ uvedl Radek Strouhal, generální ředitel a místopředseda představenstva Tatry.

V prostorách čínského závodu se budou produkovat vozy vycházející ze starší řady TERRN°1, a přestože se chce závod později spolehnout na produkci vlastních dílů, důležité součástky bude vždy dodávat sama Tatra. Hlavním základem pro licenční náklaďáky budou ovšem léty prověřené podvozky kopřivnické značky. Na kvalitu produkce budou přitom dohlížet specialisté Tatry.

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Zatím není oficiálně potvrzeno, zda si čínská vozidla udrží název Tatra, nebo dostanou jiné obchodní označení. V minulosti už Tatra v Číně své vozy pod licencí vyráběla a například staré modely 815 tam vznikaly pod jménem značky Changzheng.

Jen pro připomenutí, automobilku Tatra Trucks vlastní od roku 2013 čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Český trh je sice pro kopřivnického výrobce stále důležitý, nicméně celých 80 % produkce patří exportu. Minulý rok Tatra vyrobila takřka 1500 vozidel, což bylo přibližně o 12 % více než rok předešlý. Tatra Trucks má zhruba 1200 zaměstnanců, přičemž dalších 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků