Tatra603Team to s ručním nářadím Tona umí

V pátek 24. června 2005 proběhlo na brněnském Masarykově okruhu představení profesionálního ručního nářadí značky Tona.

Akce se uskutečnila u příležitosti Velké letní ceny Brna závodních speciálů, které se zúčastnil i Tatra603Team, který firma Tona již řadu let sponzoruje. Mechanici Tatra603Teamu předvedli ve svém boxu profesionální nářadí v činnosti na setkání nazvaném České nářadí pro česká auta.
„Spolupráce s Tatra603Teamem je dlouhodobá a funguje ke spokojenosti obou stran. Pro nás je to ideální spojení našeho kvalitního nářadí s českým týmem tradiční značky,“ řekl obchodní ředitel firmy Tona Josef Vedral.

Tatra603Team se účastní pravidelně mistrovství republiky automobilů na okruzích v divizi 4 a zaměřuje se hlavně na vytrvalostní závody. „Letošní sezóna je pro nás desátá. S Tonou spolupracujeme téměř od začátku. Jejich nářadí je spolehlivé,“ konstatuje Stanislav Hajdůšek hlavní manažer.

„Tona od roku 2000 podporuje také  pravidelného účastníka závodu Paříž Dakar Tomáše Tomečka a jeho LETKA RACING TEAM, dále od letošního roku také BLATA WRC TEAM, účastníka okruhového mistrovství světa motocyklů,“ doplnil Martin Knop marketingový manažer Tony.

O Toně:

Tradiční výrobce nářadí společnost TONA a.s. Pečky, byla založena v roce 1892, původně jako slévárna železa Josefa Suchého. Výrobní sortiment pak v průběhu dalších let prošel postupným vývojem, přes výrobu hospodářských strojů a strojírenských výrobků, a v padesátých letech minulého století k výrobě řemeslnického nářadí. V tomto období byla také vystavěna vlastní kovárna, rozhodující krok ke stabilizaci výrobního programu. Postupně byla zaváděna výroba všech druhů utahovacích klíčů - otevřených, zavřených, nástrčných, zástrčných, šroubových a hasáků. Do výrobního programu patřily též komplety, s tehdejším označením "Gola". Úspěšně byl také dokončen vývoj a zahájena výroba torsních momentových klíčů. Významným obdobím pro závod TONA Pečky se stal rok 1992, kdy se, v rámci privatizace, stal součástí americké korporace THE STANLEY WORKS a tím získal nejen pevné finanční zázemí, ale i možnost rozšíření výrobního a obchodního sortimentu o ruční nářadí této renomované značky. V posledních letech dochází k pravidelnému zavádění nových výrobků do výroby, zejména s ohledem na potřeby mechaniků, kteří využívají nářadí TONA jak pro profesionální účely v autoservisech či průmyslu, tak pro práci v domácích dílnách.

O Tatra603Teamu:

Počátky týmu sahají do roku 1991, kdy bratři Stanislav, Zdeněk a Jaromír Hajduškové zahájili renovaci vozu Tatra 603 v provedení žlutočervené soutěžní verze z let 1961 - 64. Tato renovace měla sloužit k ověření, zda jsou schopni restaurovat závodní auto jejich otce z roku 1967, nalezené na zahradě nedaleko Kopřivnice. Od roku 1993 se s touto Tatrou zúčastňují veteránských soutěží a zároveň pracují na renovaci další, tentokrát oranžovo - černé ostré závodní verze T603 B5. Od roku 1996 se tým s tímto vozem, představeným v květnu téhož roku v muzeu Tatra v Kopřivnici, pravidelně účastní závodů na okruzích a do vrchu v MČR. Pravidelně se také účastníme norské Rally Trondelag, kde společně s norským spolujezdcem Oddvarem Karlsenem sbíráme vavříny v kategorii veteránů. V roce 2000 na základě schválení továrny Tatra Kopřivnice oficiálně vznikl Tatra 603 team a od tohoto roku také máme k dispozici speciál Tatra Ecorra Sport V8, který jsme upravili do závodní podoby a od té doby prochází neustálým vývojem. S tímto vozem startují v seriálu MČR závodů na okruzích, kde se zaměřují hlavně na vytrvalostní závody. Sídlo týmu je v Kopřivnici, kde také probíhá většina prací na obou vozech.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků