Tatra603Team to s ručním nářadím Tona umí

V pátek 24. června 2005 proběhlo na brněnském Masarykově okruhu představení profesionálního ručního nářadí značky Tona.

Akce se uskutečnila u příležitosti Velké letní ceny Brna závodních speciálů, které se zúčastnil i Tatra603Team, který firma Tona již řadu let sponzoruje. Mechanici Tatra603Teamu předvedli ve svém boxu profesionální nářadí v činnosti na setkání nazvaném České nářadí pro česká auta.
„Spolupráce s Tatra603Teamem je dlouhodobá a funguje ke spokojenosti obou stran. Pro nás je to ideální spojení našeho kvalitního nářadí s českým týmem tradiční značky,“ řekl obchodní ředitel firmy Tona Josef Vedral.

Tatra603Team se účastní pravidelně mistrovství republiky automobilů na okruzích v divizi 4 a zaměřuje se hlavně na vytrvalostní závody. „Letošní sezóna je pro nás desátá. S Tonou spolupracujeme téměř od začátku. Jejich nářadí je spolehlivé,“ konstatuje Stanislav Hajdůšek hlavní manažer.

„Tona od roku 2000 podporuje také  pravidelného účastníka závodu Paříž Dakar Tomáše Tomečka a jeho LETKA RACING TEAM, dále od letošního roku také BLATA WRC TEAM, účastníka okruhového mistrovství světa motocyklů,“ doplnil Martin Knop marketingový manažer Tony.

O Toně:

Tradiční výrobce nářadí společnost TONA a.s. Pečky, byla založena v roce 1892, původně jako slévárna železa Josefa Suchého. Výrobní sortiment pak v průběhu dalších let prošel postupným vývojem, přes výrobu hospodářských strojů a strojírenských výrobků, a v padesátých letech minulého století k výrobě řemeslnického nářadí. V tomto období byla také vystavěna vlastní kovárna, rozhodující krok ke stabilizaci výrobního programu. Postupně byla zaváděna výroba všech druhů utahovacích klíčů - otevřených, zavřených, nástrčných, zástrčných, šroubových a hasáků. Do výrobního programu patřily též komplety, s tehdejším označením "Gola". Úspěšně byl také dokončen vývoj a zahájena výroba torsních momentových klíčů. Významným obdobím pro závod TONA Pečky se stal rok 1992, kdy se, v rámci privatizace, stal součástí americké korporace THE STANLEY WORKS a tím získal nejen pevné finanční zázemí, ale i možnost rozšíření výrobního a obchodního sortimentu o ruční nářadí této renomované značky. V posledních letech dochází k pravidelnému zavádění nových výrobků do výroby, zejména s ohledem na potřeby mechaniků, kteří využívají nářadí TONA jak pro profesionální účely v autoservisech či průmyslu, tak pro práci v domácích dílnách.

O Tatra603Teamu:

Počátky týmu sahají do roku 1991, kdy bratři Stanislav, Zdeněk a Jaromír Hajduškové zahájili renovaci vozu Tatra 603 v provedení žlutočervené soutěžní verze z let 1961 - 64. Tato renovace měla sloužit k ověření, zda jsou schopni restaurovat závodní auto jejich otce z roku 1967, nalezené na zahradě nedaleko Kopřivnice. Od roku 1993 se s touto Tatrou zúčastňují veteránských soutěží a zároveň pracují na renovaci další, tentokrát oranžovo - černé ostré závodní verze T603 B5. Od roku 1996 se tým s tímto vozem, představeným v květnu téhož roku v muzeu Tatra v Kopřivnici, pravidelně účastní závodů na okruzích a do vrchu v MČR. Pravidelně se také účastníme norské Rally Trondelag, kde společně s norským spolujezdcem Oddvarem Karlsenem sbíráme vavříny v kategorii veteránů. V roce 2000 na základě schválení továrny Tatra Kopřivnice oficiálně vznikl Tatra 603 team a od tohoto roku také máme k dispozici speciál Tatra Ecorra Sport V8, který jsme upravili do závodní podoby a od té doby prochází neustálým vývojem. S tímto vozem startují v seriálu MČR závodů na okruzích, kde se zaměřují hlavně na vytrvalostní závody. Sídlo týmu je v Kopřivnici, kde také probíhá většina prací na obou vozech.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků