Tatra zřejmě spustí výrobu modelu T87

Doba návratu osobních automobilů Tatra se zase o kousek přiblížila. Na silnice by se mohl vrátit legendární model T87.
Tatra zřejmě spustí výrobu modelu T87

Před nedávnem jsme vás na tomto místě informovali o tom, že ze současného vedení kopřivnické automobilky Tatra zazněl záměr vyrobit v omezené sérii jakési repliky legendárních osobních tatrovek minulosti. V řadě případů to byly stroje a konstrukce, které se významným způsobem podepsaly na vývoji osobních aut v celosvětovém měřítku, a navždy tak budou patřit do našeho dědictví. Předchozí režim si přál mít z osobních vozů Tatra pouze své úřední, veřejnosti nedostupné speciály a vedoucí konstruktérské osobnosti včetně Ledwinky nebo Mackerleho uvrhnout do věčného zapomění. Začíná se však blýskat na časy.

Záměru vyrábět osobní auta ihned od jeho oznámení fandí snad každý, kdo se o auta zajímá. Renesance této produkce je totiž nyní pravděpodobnější než dříve vzhledem k tomu, že se Tatrovce daří a bylo by lze očekávat, že pustí nějakou tu korunu i do projektu, který by jí nemusel možná vynést nijak závratné výnosy, ale „jen“ prestiž. V rámci této podpory vznikl také projekt ankety o nejoblíbenější model značky Tatra, který by se do výroby mohl dostat. Na internetu jej zajistil server Novinky.cz a při jeho realizaci a vyhodnocení spolupracoval s Muzeem Tatra Kopřivnice. Vznikla tak anketa, v níž pro jeden z deseti předem vybraných modelů Tatra hlasovalo celkem 249 805 respondentů, z toho jich bylo 201 730 z řad uživatelů internetu. Zbytek potom tvořili návštěvníci Muzea, jejichž hlasům byla v konečném hodnocení přisouzena čtyřnásobná váha v porovnání s hlasujícími na internetu. Tabulku nejoblíbenějších z vozů naleznete na konci tohoto článku.

Společnost Tatra upřesnila, že koketuje s myšlenkou vyrobit v omezených sériích až tři modely, jež budou vycházet z někdejší kopřivnické produkce, ale budou opatřeny moderní technikou, která jim umožní plnit současná provozní a bezpečnostní kritéria. A tato anketa by vedení automobilky mohla inspirovat a pomoci mu v rozhodování, jaké typy vybrat.  „Věříme, že do konce roku budeme vědět, který model z vybrané trojice budeme vyrábět jako první. Je třeba pečlivě vybrat vhodného partnera, který bude schopen vyrobit podvozky pro nová auta. Možní zájemci o koupi retro vozů se nám hlásí již nyní,“ uvedl šéf kopřivnické automobilky Ronald Adams. 

V anketě nakonec zvítězila Tatra 87, jeden z prvních kopřivnických vozů s vidlicovým, vzduchem chlazeným osmiválcem v zádi a proudnicovou, samonosnou karosérií. Vyráběla se v letech 1936 až 1959 a po druhé světové válce se stala prvním vozem na světě, který bez doprovodu projel napříč Afrikou. Posádku samozřejmě tvořili cestovatelé a reportéři, inženýři Hanzelka a Zikmund.  Nepřekvapí, že se na druhém místě usadil slavný model T603, třetí místo pak po zásluze patří modelu T57, jednomu z nejoblíbenějších českých aut třicátých let, příznačně přezdívanému Hadimrška.

Anketa Tatra: Pořadí vítězných modelů

Pořadí modelůHlasy z internetuHlasy z muzea (x4)Celkem
I. místo T87388823329672178
II. místo T603468222190068722
III. místo T57a206572902449681
IV. místo T600280372025648293
V. místo T97158672125637123

Zdroj: Novinky.cz, Muzeum Tatra Kopřivníce 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. místo: Tatra 87 / 2. místo: Tatra 603 / 3. místo: Tatra 57


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků