Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun

Kopřivnická Tatra se pochlubila dokončením výroby svého historicky nejdelšího a nejtěžšího speciálu. Ten měří na délku přesně 18 080 mm a po namontování vrtné soupravy bude vážit přibližně 84 tun. Aktuálně má vozidlo za sebou zkoušky a tak zamířilo do Německa, kde bude dokončeno.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Tatra se chce stále více zaměřovat na speciální automobily právě typu podvozků pro vrtnou soupravu. Takový stroj bude provádět průzkumné vrty a pohybovat se v místech mimo silnice, takže potřebuje podvozek postavený na míru. Kopřivnická automobilka postavila osminápravové vozidlo pracující standardně v režimu 16x8, ale v případě potřeby je možné přiřadit i zbylé nápravy tak, aby byla poháněná všechna kola. Řiditelné jsou první tři a poslední tři nápravy.

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Historicky nejdelší a nejtěžší vyrobená Tatra se chlubí maximální technicky přípustnou hmotností až 92 tun, pokud jsou na autě odpovídající pneumatiky.

O pohon se stará dvanáctiválec Caterpillar C-32, který disponuje objemem válců 32 litrů, výkonem 839 kW (1132 koní) a vrcholem točivého momentu 5143 Nm. V režimu maximálního výkonu ale motor pracuje pouze tehdy, pokud pohání vrtnou soupravu, pro jízdu samotnou je nastaven na poloviční výkon.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Převodovka je šestistupňová automatická, auto má ale ještě další dvě přídavné převodovky. První slouží právě k řazení pohonu auta nebo vrtné soupravy, druhá je v nosné rouře a obstarává dělení na jednotlivé nápravy. Kvůli požadavkům zákazníka je kabina snížena o 50 mm a posunuta o 200 mm vpřed. Celková délka činí zmíněných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šířka rovné tři metry. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Tatra 613 3,5
Rok výroby: 1978
Stav: 359 860 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků