Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun

Kopřivnická Tatra se pochlubila dokončením výroby svého historicky nejdelšího a nejtěžšího speciálu. Ten měří na délku přesně 18 080 mm a po namontování vrtné soupravy bude vážit přibližně 84 tun. Aktuálně má vozidlo za sebou zkoušky a tak zamířilo do Německa, kde bude dokončeno.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Tatra se chce stále více zaměřovat na speciální automobily právě typu podvozků pro vrtnou soupravu. Takový stroj bude provádět průzkumné vrty a pohybovat se v místech mimo silnice, takže potřebuje podvozek postavený na míru. Kopřivnická automobilka postavila osminápravové vozidlo pracující standardně v režimu 16x8, ale v případě potřeby je možné přiřadit i zbylé nápravy tak, aby byla poháněná všechna kola. Řiditelné jsou první tři a poslední tři nápravy.

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Historicky nejdelší a nejtěžší vyrobená Tatra se chlubí maximální technicky přípustnou hmotností až 92 tun, pokud jsou na autě odpovídající pneumatiky.

O pohon se stará dvanáctiválec Caterpillar C-32, který disponuje objemem válců 32 litrů, výkonem 839 kW (1132 koní) a vrcholem točivého momentu 5143 Nm. V režimu maximálního výkonu ale motor pracuje pouze tehdy, pokud pohání vrtnou soupravu, pro jízdu samotnou je nastaven na poloviční výkon.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Převodovka je šestistupňová automatická, auto má ale ještě další dvě přídavné převodovky. První slouží právě k řazení pohonu auta nebo vrtné soupravy, druhá je v nosné rouře a obstarává dělení na jednotlivé nápravy. Kvůli požadavkům zákazníka je kabina snížena o 50 mm a posunuta o 200 mm vpřed. Celková délka činí zmíněných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šířka rovné tři metry. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků