Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun

Kopřivnická Tatra se pochlubila dokončením výroby svého historicky nejdelšího a nejtěžšího speciálu. Ten měří na délku přesně 18 080 mm a po namontování vrtné soupravy bude vážit přibližně 84 tun. Aktuálně má vozidlo za sebou zkoušky a tak zamířilo do Německa, kde bude dokončeno.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Tatra se chce stále více zaměřovat na speciální automobily právě typu podvozků pro vrtnou soupravu. Takový stroj bude provádět průzkumné vrty a pohybovat se v místech mimo silnice, takže potřebuje podvozek postavený na míru. Kopřivnická automobilka postavila osminápravové vozidlo pracující standardně v režimu 16x8, ale v případě potřeby je možné přiřadit i zbylé nápravy tak, aby byla poháněná všechna kola. Řiditelné jsou první tři a poslední tři nápravy.

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Historicky nejdelší a nejtěžší vyrobená Tatra se chlubí maximální technicky přípustnou hmotností až 92 tun, pokud jsou na autě odpovídající pneumatiky.

O pohon se stará dvanáctiválec Caterpillar C-32, který disponuje objemem válců 32 litrů, výkonem 839 kW (1132 koní) a vrcholem točivého momentu 5143 Nm. V režimu maximálního výkonu ale motor pracuje pouze tehdy, pokud pohání vrtnou soupravu, pro jízdu samotnou je nastaven na poloviční výkon.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Převodovka je šestistupňová automatická, auto má ale ještě další dvě přídavné převodovky. První slouží právě k řazení pohonu auta nebo vrtné soupravy, druhá je v nosné rouře a obstarává dělení na jednotlivé nápravy. Kvůli požadavkům zákazníka je kabina snížena o 50 mm a posunuta o 200 mm vpřed. Celková délka činí zmíněných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šířka rovné tři metry. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků