Expozice nového muzea nákladních vozů Tatry se již pomalu plní. První místa si už zabraly pořádné ikony.
V muzeu kopřivnické Tatry je v posledních dnech a týdnech pořádně živo. Po dvou desítkách let totiž expozici Technického muzea opustilo několik nákladních vozidel, jejichž domovem bude nově vyhrazené muzeum nákladních automobilů v blízkosti areálu automobilky Tatra Trucks. Hrstka fotek z přesunu vozidel ukazuje, že v nové expozici bude na co koukat.
Mezi prvními vozy se minulý týden vydala do nových prostor po vlastní ose hasičská Tatra 805, přičemž manévry šnůry legendárních nákladních tatrovek poté utvrdil slavný závodní speciál T 815 4x4, který v roce 1988 dojel na první místo v Rallye Paříž-Dakar. K této příležitosti se u tatrovky setkala i původní posádka Karel Loprais, Radomír Stachura a Jaroslav Krpec.
Do pohybu se daly po svých i tyrkysový prototyp T 162-2 a cestovatelská verze Tatry 805, přičemž na přívěsu byly dopraveny třeba valník T 43/52 nebo šestikolová T 72. Dále se vlastní silou projela i expediční Tatra 138 Lambaréné, která byla statickým exponátem několik desítek let. Z dobrodružných tatrovek pak čekal přesun po vlastní ose i modely T 815 „Živá Afrika“ a legendární kolos Tatra 815 GTC „Tatra kolem světa“.
Nové muzeum vzniklo rozsáhlou rekonstrukcí haly bývalé slévárny Tatry. Součástí reorganizace muzea bude i návrat ikonického vlaku Slovenská strela, který bude mít vedle muzea svůj vlastní depozitář. Vlak po dlouhé a náročné renovaci najíždí testovací kilometry, jelikož nebude fungovat pouze jako statický exemplář muzea.
Realizace kompletní expozice nového muzea pro nákladní vozy Tatry bude probíhat ještě v následujících měsících. V původním Technickém muzeu pak zůstane expozice osobních automobilů značky. Uvolněné místo zaplní například i nejmladší exponát tatrovácké sbírky, nedávno renovovaná limuzína T 700-2 z roku 1997.