Tatra T87 zazářila na Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Soutěže elegance se vrací do popředí zájmu milovníků automobilů. Nabízejí nejen přehled těch nejúžasnějších skvostů historie, ale také významné premiéry moderních koncepčních studií.

Zvláště v první půli dvacátého století byly soutěže elegance rovnocennými partnery klasickým autosalonům, neboť veřejnosti nabízely možnost prohlédnout si nejnovější kreace automobilek a karosáren v plenéru a v pohybu. Také v Československu byly soutěže elegance velmi populární a bohatě obsazované výrobci z celého světa a impulzy z posledních let naznačují, že bychom na tuto tradici mohli navázat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Concorso d'Eleganza Villa d'Este a nové koncepty BMW Z4 Zagato a Aston Martin AM310

Na skutečně špičkovou úroveň se zatím ve světě dostaly především soutěže na Pebble Beach (USA) a Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu italského jezera Como. A druhá ze jmenovaných akcí pro letošní rok proběhla během uplynulého víkendu. Kromě úžasných, veskrze moderních studií Aston Martin AM310, BMW Z4 Zagato či Alfa Romeo 4C se zde představila také plejáda významných historických vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprestižnější ocenění Coppa d'Oro Villa d'Este si letos odváží Alfa Romeo 6C 1750 GS s karoserií Figoni z roku 1933 

Porota letošního ročníku soutěže elegance u italského jezera Como právě vyhlásila laureáty svých ocenění, mezi kterými se objevil také zástupce československé konstruktérské školy. Ale pěkně po pořádku…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší předválečný (cena FIVA): Voisin C25 Berline Aerodyne, 1935
Klepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší poválečný vůz (cena ASI): Porsche 917/K, 1969
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvzrušivější design: Lamborghini LP 400 Countach, 1975
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cena Autoklubu Como pro nejvzdálenějšího účastníka: Tatra T87, 1939, Karol Pavlů (SK)
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků