Tatra T87 zazářila na Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Soutěže elegance se vrací do popředí zájmu milovníků automobilů. Nabízejí nejen přehled těch nejúžasnějších skvostů historie, ale také významné premiéry moderních koncepčních studií.

Zvláště v první půli dvacátého století byly soutěže elegance rovnocennými partnery klasickým autosalonům, neboť veřejnosti nabízely možnost prohlédnout si nejnovější kreace automobilek a karosáren v plenéru a v pohybu. Také v Československu byly soutěže elegance velmi populární a bohatě obsazované výrobci z celého světa a impulzy z posledních let naznačují, že bychom na tuto tradici mohli navázat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Concorso d'Eleganza Villa d'Este a nové koncepty BMW Z4 Zagato a Aston Martin AM310

Na skutečně špičkovou úroveň se zatím ve světě dostaly především soutěže na Pebble Beach (USA) a Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu italského jezera Como. A druhá ze jmenovaných akcí pro letošní rok proběhla během uplynulého víkendu. Kromě úžasných, veskrze moderních studií Aston Martin AM310, BMW Z4 Zagato či Alfa Romeo 4C se zde představila také plejáda významných historických vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprestižnější ocenění Coppa d'Oro Villa d'Este si letos odváží Alfa Romeo 6C 1750 GS s karoserií Figoni z roku 1933 

Porota letošního ročníku soutěže elegance u italského jezera Como právě vyhlásila laureáty svých ocenění, mezi kterými se objevil také zástupce československé konstruktérské školy. Ale pěkně po pořádku…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší předválečný (cena FIVA): Voisin C25 Berline Aerodyne, 1935
Klepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší poválečný vůz (cena ASI): Porsche 917/K, 1969
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvzrušivější design: Lamborghini LP 400 Countach, 1975
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cena Autoklubu Como pro nejvzdálenějšího účastníka: Tatra T87, 1939, Karol Pavlů (SK)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků