Tatra T26/30 by strčila do kapsy i dnešní SUV. Přes 90 let staré záběry to dokazují

Posádka přitom nevypadá, že by měla každou chvíli z otevřené kabiny vypadnout.

Přes strmé kopce, přes křoviny, přes brody i přes kolejiště, jak ukazují dobové záběry, neohrožená Tatra T26/30 zvládla projet kdekoliv. A přesněji terénem, na který by si po více než 90 letech dnešní SUV raději ani netroufla. Na druhou stranu, většina SUV nemá šest kol a klasickou off-road konstrukci.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Jak uvádí komentář ČT ve videu, v období kolem roku 1928 vzniklo mnoho záběrů testování Tatry T26/30. Terénní víceúčelová tatrovka se proháněla přírodou v okolí domácí Kopřivnice a nedalekého Štramberku. Nad schopnostmi jednoduché Tatry je nutno smeknout, navíc, když terénní překážky zdolává v naloženém stavu s posádkou až osmi lidí.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Doslova armádní průchodnost terénem se vám určitě nezdá, ostatně na konci 30. let byla Tatra 26/30 nasazena do výzbroje Československé armády, kde fungovala v řadě verzí – průzkumné, obrněné i třeba osazené kulometem. Mnohem větší počet vozů ale Tatra údajně prodala civilistům, o nebojácnou tatrovku byl zájem i mezi nimi.

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Podvozek s ocelovou páteřovou rourou a listovými pery měl vzadu dvě hnací nápravy s výkyvnými poloosami. Kupředu hnal Tatru plochý, vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 24 koní (17,5 kW) a součástí ústrojí byla samozřejmě převodovka s redukcí. Později automobilka nasadila pod kapotu i silnější motorizace. Maximální rychlost T26/30 byla na svou dobu a účelnost vozu slušných 70 km/h.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků