Tatra T26/30 by strčila do kapsy i dnešní SUV. Přes 90 let staré záběry to dokazují

Posádka přitom nevypadá, že by měla každou chvíli z otevřené kabiny vypadnout.

Přes strmé kopce, přes křoviny, přes brody i přes kolejiště, jak ukazují dobové záběry, neohrožená Tatra T26/30 zvládla projet kdekoliv. A přesněji terénem, na který by si po více než 90 letech dnešní SUV raději ani netroufla. Na druhou stranu, většina SUV nemá šest kol a klasickou off-road konstrukci.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Jak uvádí komentář ČT ve videu, v období kolem roku 1928 vzniklo mnoho záběrů testování Tatry T26/30. Terénní víceúčelová tatrovka se proháněla přírodou v okolí domácí Kopřivnice a nedalekého Štramberku. Nad schopnostmi jednoduché Tatry je nutno smeknout, navíc, když terénní překážky zdolává v naloženém stavu s posádkou až osmi lidí.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Doslova armádní průchodnost terénem se vám určitě nezdá, ostatně na konci 30. let byla Tatra 26/30 nasazena do výzbroje Československé armády, kde fungovala v řadě verzí – průzkumné, obrněné i třeba osazené kulometem. Mnohem větší počet vozů ale Tatra údajně prodala civilistům, o nebojácnou tatrovku byl zájem i mezi nimi.

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Podvozek s ocelovou páteřovou rourou a listovými pery měl vzadu dvě hnací nápravy s výkyvnými poloosami. Kupředu hnal Tatru plochý, vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 24 koní (17,5 kW) a součástí ústrojí byla samozřejmě převodovka s redukcí. Později automobilka nasadila pod kapotu i silnější motorizace. Maximální rychlost T26/30 byla na svou dobu a účelnost vozu slušných 70 km/h.

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků