Tatra T26/30 by strčila do kapsy i dnešní SUV. Přes 90 let staré záběry to dokazují

Posádka přitom nevypadá, že by měla každou chvíli z otevřené kabiny vypadnout.

Přes strmé kopce, přes křoviny, přes brody i přes kolejiště, jak ukazují dobové záběry, neohrožená Tatra T26/30 zvládla projet kdekoliv. A přesněji terénem, na který by si po více než 90 letech dnešní SUV raději ani netroufla. Na druhou stranu, většina SUV nemá šest kol a klasickou off-road konstrukci.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Jak uvádí komentář ČT ve videu, v období kolem roku 1928 vzniklo mnoho záběrů testování Tatry T26/30. Terénní víceúčelová tatrovka se proháněla přírodou v okolí domácí Kopřivnice a nedalekého Štramberku. Nad schopnostmi jednoduché Tatry je nutno smeknout, navíc, když terénní překážky zdolává v naloženém stavu s posádkou až osmi lidí.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Doslova armádní průchodnost terénem se vám určitě nezdá, ostatně na konci 30. let byla Tatra 26/30 nasazena do výzbroje Československé armády, kde fungovala v řadě verzí – průzkumné, obrněné i třeba osazené kulometem. Mnohem větší počet vozů ale Tatra údajně prodala civilistům, o nebojácnou tatrovku byl zájem i mezi nimi.

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Podvozek s ocelovou páteřovou rourou a listovými pery měl vzadu dvě hnací nápravy s výkyvnými poloosami. Kupředu hnal Tatru plochý, vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 24 koní (17,5 kW) a součástí ústrojí byla samozřejmě převodovka s redukcí. Později automobilka nasadila pod kapotu i silnější motorizace. Maximální rychlost T26/30 byla na svou dobu a účelnost vozu slušných 70 km/h.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 46 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků