Posádka přitom nevypadá, že by měla každou chvíli z otevřené kabiny vypadnout.
Přes strmé kopce, přes křoviny, přes brody i přes kolejiště, jak ukazují dobové záběry, neohrožená Tatra T26/30 zvládla projet kdekoliv. A přesněji terénem, na který by si po více než 90 letech dnešní SUV raději ani netroufla. Na druhou stranu, většina SUV nemá šest kol a klasickou off-road konstrukci.
Jak uvádí komentář ČT ve videu, v období kolem roku 1928 vzniklo mnoho záběrů testování Tatry T26/30. Terénní víceúčelová tatrovka se proháněla přírodou v okolí domácí Kopřivnice a nedalekého Štramberku. Nad schopnostmi jednoduché Tatry je nutno smeknout, navíc, když terénní překážky zdolává v naloženém stavu s posádkou až osmi lidí.
Doslova armádní průchodnost terénem se vám určitě nezdá, ostatně na konci 30. let byla Tatra 26/30 nasazena do výzbroje Československé armády, kde fungovala v řadě verzí – průzkumné, obrněné i třeba osazené kulometem. Mnohem větší počet vozů ale Tatra údajně prodala civilistům, o nebojácnou tatrovku byl zájem i mezi nimi.
Podvozek s ocelovou páteřovou rourou a listovými pery měl vzadu dvě hnací nápravy s výkyvnými poloosami. Kupředu hnal Tatru plochý, vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 24 koní (17,5 kW) a součástí ústrojí byla samozřejmě převodovka s redukcí. Později automobilka nasadila pod kapotu i silnější motorizace. Maximální rychlost T26/30 byla na svou dobu a účelnost vozu slušných 70 km/h.